Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 maart 2009, 13:05
watcher's schermafbeelding
watcher watcher is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watcher Bekijk bericht
Is deze al gemeld?

Na een stuk of 10 opnames te hebben gepland, doet de selectie 'wekelijks' het niet meer. Het resultaat is dan altijd 'dagelijks' en dat geeft dan een conflictmelding, die eigenlijk niet bestaat...
Ben er iets verder mee.
Heb de fabrieksinstellingen teruggezet en alles opnieuw ingesteld. Nu gaat het weer goed.

De fout was dat elke entry werd gelogd als 'werkdag'; wat ik ook selecteerde. Bugje...
Oud 15 maart 2009, 14:23
D_aniel's schermafbeelding
D_aniel D_aniel is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitale TV
DTV: Humax PVR iHDR-5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertvanHorck Bekijk bericht
Bug:
De output kwaliteit van de Humax is onvoldoende
Het signaal komt goed binnen en wordt goed verwerkt (via humax op harde schijf opgenomen beelden die naar PC worden geexporteerd en vervolgens op TV worden afgespeeld zijn beduidend beter dan de normale SD output kwaliteit van de Humax direct naar de TV) M.i. zowel HDMI als Component en mogelijk scart
Zie foto's op deze posting:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...14066&page=151

Als de beelden van de Samsung HD-Kabelreceiver een 10 zouden krijgen, want die zijn echt excellent en briljant, dan zou ik de Humax een 7-8 geven bij de SD-Uitzendingen en bij de HD-Uitzendingen bijna een 9 ...
Oud 15 maart 2009, 15:08
Junior Member

Standaard

Ben de eerste opnames aan het bekijken.
Wat een fiasco zeg! Alle opnames eindigen voortijdig.

Anderen met dezelfde ervaring?
Oud 15 maart 2009, 15:15
Rhodanos's schermafbeelding
Rhodanos Rhodanos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Ubee EVM3200, Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR 5050-C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watcher Bekijk bericht
Ben de eerste opnames aan het bekijken.
Wat een fiasco zeg! Alle opnames eindigen voortijdig.

Anderen met dezelfde ervaring?
Wat zijn jouw opname-instellingen (met extra opname tijd) ? Heb je het apparaat al eens teruggezet op de fabrieksinstellingen?
Oud 15 maart 2009, 15:38
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhodanos Bekijk bericht
Wat zijn jouw opname-instellingen (met extra opname tijd) ? Heb je het apparaat al eens teruggezet op de fabrieksinstellingen?
Reset uitgevoerd, maar ná de opnames.
Extra opnametijd instellen gaat niet; direct melding van timerconflict.
Oud 15 maart 2009, 20:07
Junior Member

Standaard

Nieuwe reset uitgevoerd en marges gezet op de begin/eindtijden. Maar nu zijn back tot back opnames verdeeld over 2 tuners; dat beperkt de mogelijkheden nogal.

Uiteindelijk de opnames zo gepland, dat back to back opnames onder één titel vallen, door de opnametijd van de eerste te verlengen tot voorbij de 2e.
Oud 15 maart 2009, 20:30
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Ik heb van het weekend vooral gekeken via SCART (ja, die mensen heb je ook nog...) Vielen mij toch een paar dingen op;
  • Audio: Kiezen van geluidskanaal (stereo/links/rechts) in het geluidsmenu met cursortoetsen links/rechts werkt niet. Zou volgens handleiding wel moeten. (pag 24, paragr. 4.6)
  • Foto's kijken via SCART. Speler gaat er van uit dat het beeld 16:9 is. Als je naar een 4:3 zender kijkt, blijft TV in 4:3 verhouding staan. Fotos worden dan niet in juiste verhouding weergegeven. Op de component uitgang gaat het wel goed.
  • Aspect ratio change tijdens skippen in een opname wordt niet opgemerkt op SCART uitgang, Widescreen pulse wordt niet verzonden naar TV. Bijv. reclame op Veronica wordt in breedbeeld uitgezonden, druk aantal keer op skip tot in het volgende programma dat 4:3 is. De 4:3 puls wordt niet naar de TV gestuurd, dus beeld blijft opgerekt. Op de component uitgang gaat het wel goed.
  • Instellingen voor weergeven breedbeelduitzending op een 4:3 scherm werken niet goed. Center cut out werkt niet op SCART, beeld blijft wel 4:3, maar randen zijn er niet af geknipt (resultaat heel dunne mensen). Op de component uitgang zijn de randen er dan wel af... Ook 14:9 lijkt niet goed te gaan, er zou dan een randje aan de zijkanten afgesneden moeten worden (anders klopt de verhouding niet meer) en dat gebeurt niet. Beeld wordt vertikaal wel ingedrukt. (minder dan bij 16:9, zoals te verwachten)
  • Favorietenlijst hernoemen; Je kan een favorietenlijst een heel lange naam geven (70 chars?) Na standby zijn daar 20 characters van over, de rest is weg.
  • In het menu "zenders vergrendelen", werkt de blauwe knop "alles ontgrendelen" niet.
  • Timer uitschakelen op bepaald tijdstip, vraag verschijnt 1 minuut van tevoren "wilt u blijven kijken", kies JA, toch schakelt de 5050 uit na 1 minuut...
Oud 15 maart 2009, 23:00
wrcveen's schermafbeelding
wrcveen wrcveen is offline
Member

Standaard

Wat mij betreft mag de tekst bij een opgenomen programma onder de (i) toets "in rekening gebrachte datum/tijd" veranderd worden in "opgenomen op datum/tijd".
Oud 15 maart 2009, 23:04
wrcveen's schermafbeelding
wrcveen wrcveen is offline
Member

Standaard

Graag zou ik willen dat tijdens de 'boot' het Humax scherm niet in 1080i wordt weergegeven maar gewoon in SD resolutie. Als standaard resolutie heb ik ook overigens voor 720p gekozen. Mijn plasma scherm van een jaar of 5 oud gaat met die 1080i resolutie niet lekker om en begint te knipperen.
Oud 15 maart 2009, 23:04
Hengelerweend's schermafbeelding
Hengelerweend Hengelerweend is offline
Inactieve account

Standaard

Als ik deze Bug&Wishlist discussie zo doorlees komen er nogal wat aardig tekortkomingen van deze machine aan het licht.
Ik denk dat ik nog maar even rustig blijf wachten op de iHDR5050-c "Second Edition"
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten