Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 november 2009, 13:54
Fietsbel's schermafbeelding
Fietsbel Fietsbel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 / Ubee EVW3210
DTV: Humax iHDR-5200c
Standaard

Zoals ik het nu begrijp ontwikkelt Humax een nieuwe firmware waarna ze een afspraak met Ziggo maken om te testen, test mislukt, gevolg maand uitstel, opnieuw ontwikkelen weer afspraak met Ziggo, weer iets niet goed, weer uitstel...

Als het zo door gaat zie ik het eerder gebeuren dat Humax een nieuw model gaat aankondigen/uitbrengen, dan dat er een firmware update wordt uitgebracht voor dit model.
Oud 7 november 2009, 15:20
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fietsbel Bekijk bericht
Zoals ik het nu begrijp ontwikkelt Humax een nieuwe firmware waarna ze een afspraak met Ziggo maken om te testen, test mislukt, gevolg maand uitstel, opnieuw ontwikkelen weer afspraak met Ziggo, weer iets niet goed, weer uitstel...

Als het zo door gaat zie ik het eerder gebeuren dat Humax een nieuw model gaat aankondigen/uitbrengen, dan dat er een firmware update wordt uitgebracht voor dit model.
Dit is de normale gang van zaken.
Bij dit soort apparaten kun je maar beter een goede update krijgen dan een halfbakken update die zelf weer bugs veroorzaakt.
Oud 7 november 2009, 19:09
Barlin's schermafbeelding
Barlin Barlin is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WBL Bekijk bericht
Probeer je nou te zeggen dat het mijn eigen schuld is dat ik ca anderhalve maand geleden een product heb gekocht die al een kleine tien maanden word verkocht waarbij basisfunctionaliteit niet werkt? Kom op zeg, wat een onzin.
Ha ha, dan had je toch echt beter moeten lezen. Waarschijnlijk is de "bug" ontstaan door een wijziging bij Ziggo (netwerkkeys die iedere 6 uur gewijzigd worden) en waar de Humax niet tegen kan.

Citaat:
Zelf op ouderwetse videorecorders van 30 jaar oud werkt het in programmeren en vervolgens opnemen van een programma. Dat is gewoon basisfunctionaliteit wat hoort te werken. Niets meer en niets minder.
Ja die ken ik die recordes die om de zoveel tijd je band opvraten of bij het uitspugen de band vernielde. Dat was inderdaad ook geen basisfunctionaliteit.

Citaat:
Uiteraard vrij logisch dat ik of iemand anders met hetselfde probleem zich dan gaat afvragen wat je in dit geval met moet doen met een product waarbij functonaliteit niet werkt volgens de specificaties.

En daarnaast:
1. Staat genoemde probleem niet in de lijst met bugs.
2. Was er anderhalve maand geleden toen ik deze Humax kocht nog geen melding van andere eigenaren met hetzelfde probleem.
Zie mijn eerdere comment.

Citaat:
En ja, ik heb voordat ik hem kocht reviews gelezen en ervaringen in dit forum gelezen. Dat is ook de reden dat ik niet de Cisco 8455DVB heb gekocht maar juist bewust voor de Humax 5050 ben gegaan.

Overigens heeft de Humax een paar dagen geleden op wonderlijke wijze wel uit zichzelf een ingeprogrammeerde dagelijks terug kerende opname opeens wel opgenomen zonder dat ik ook maar iets in de instellingen heb aangepast. De vraag is alleen hoe lang het blijft werken en wat de oorzaak van het probleem was. Het enigste wat ik kan bedenken is dat Humax in standby (met klokje) om één of andere reden soms het signaal van Ziggo kwijt raakt en daarom niet kan opstarten. Maar volgens mij zou ik dan een melding met mislukte opname moeten krijgen?
Pff ja het ding doet maar wat en neemt zo af en toe wat op en dan moet je maar afwachten of het goed gaat. Ik gebruik hem nu al maanden en met de extra geprogrammeerde blokjes waar ik de Humax opdracht geef om iedere 6 uur even 5 minuten naar NED 1 te kijken heb ik nooit meer problemen gehad. Ziggo en Humax komen er vast wel uit en krijgen we binnenkort een prachtige nieuwe release.
Oud 7 november 2009, 20:14
WBL's schermafbeelding
WBL WBL is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barlin Bekijk bericht
Ha ha, dan had je toch echt beter moeten lezen. Waarschijnlijk is de "bug" ontstaan door een wijziging bij Ziggo (netwerkkeys die iedere 6 uur gewijzigd worden) en waar de Humax niet tegen kan.
Ha ha, op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516 kan ik daar niets over vinden. Ook niets over bekende problemen dat ingeplande opnames niet starten.

Citaat:
Ja die ken ik die recordes die om de zoveel tijd je band opvraten of bij het uitspugen de band vernielde. Dat was inderdaad ook geen basisfunctionaliteit.
Heb ik nooit last van gehad. Misschien heb jij een videorecorder gehad die defect was en had jij jezelf moeten afvragen of er wellicht geen garantie zat op jouw videorecorder. Had je even na moeten gaan wat jouw rechten m.b.t. garantie waren.

Ik heb het vroeger wel eens een keer gehad met mijn geluidsinstallatie. Werd een cassettebandje opgegeten. Dus als ik nu een CD speler zou kopen waar geen geluid uit komt dan moet ik dus niet zeuren want vroeger gebeurde dat ook weleens met cassetedecks.

Kom op zeg, het kunnen opnemen van programma's met een Humax is uiteraard gewoon basisfunctionaliteit die hoort te werken. Zelfs een kleuter snapt dat. Indirect zeggen dat iemand die over deze niet werkende basisfunctionaliteit iets vraagt gewoon niet moet zeuren is onzin.

Maar goed, ik zie het alweer. Jij bent wellicht iemand die zelfs als de Humax na aankoop in zijn geheel helemaal niets zou doen het de eigen schuld van de koper zou vinden en het belachelijk zou vinden als zo iemand zich dan afvraagt hoe het in een dergelijke situatie met de garantie zit.

Citaat:

Citaat:
Ik gebruik hem nu al maanden en met de extra geprogrammeerde blokjes waar ik de Humax opdracht geef om iedere 6 uur even 5 minuten naar NED 1 te kijken heb ik nooit meer problemen gehad.
Hmm... zou een tijdelijke 'oplossing' kunnen zijn.

Citaat:
Ziggo en Humax komen er vast wel uit en krijgen we binnenkort een prachtige nieuwe release.
Tja, misschien wel en misschien niet. Misschien volgende week, misschien over een half jaar. En dat is dus juist mijn punt. Ik heb nu een apparaat waarbij basisfunctionaliteit simpelweg niet werkt. Niet meer dan logisch dat ik mij dan afvraag wat mijn rechten dan NU zijn indien het probleem in de Humax zit en de oorzaak niet bij Ziggo is te vinden. Ik wil gewoon een apparaat waarbij minimaal de baisfunctionaliteit werkt. Niets meer en niets minder. Vind jij dat nou echt zo vreemd of werk je gewoon bij Humax?

Laatst gewijzigd door WBL; 7 november 2009 om 20:22
Oud 7 november 2009, 21:46
vettekees's schermafbeelding
vettekees vettekees is offline
Member

Standaard

Ik ben het helemaal met WBL eens.

Humax is zowiezo erg slecht als het om updates gaat. Ik ken persoonlijk geen merk wat zo traag een update op de markt brengt. Je moet ook niet vreemd opkijken als de eerste Update pas ergens in maart 2010 te downloaden is.
De kwaliteit van een fabrikant kun je pas goed zien aan de nazorg wanneer een product op de markt is gebracht. Dan zie je ook pas hoe technisch vaardig een bedrijf in elkaar steekt.
En dan krijg je vanzelf wel de smoesjes dat Ziggo de update niet goed heeft gekeurd, maar in de praktijk heeft Humax de eerste update nog niet eens afgerond vanwege gebrek aan kundig personeel. Een product in China laten ontwerpen is niet zo moeilijk. Een produkt goed werkend houden wel. Daar is kennis en professionaliteit voor nodig. En dat is wat er ontbreekt bij Humax. Mocht er een opvolger van de 5050 komen, dan wacht ik eerst een jaar voordat de eerste update er is. want de kans is te groot dat er in de opvolger in het begin een fout zit. Voor hetzelfde geld staat hij een jaar in de kast omdat er wederom het eerste jaar geen update uitkomt. Of omdat hij niet compatibel is met een televisie. Dan begint de ellende weer van voor af aan.

Ik hoop dan ook spoedig dat er meer merken komen met HD-PVR-s. Merken met kundig en vakbekwaam personeel op de achtergrond. En dat je niet alleen afhankelijk bent van een tergend traag merk als Humax.
Oud 7 november 2009, 22:10
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barlin Bekijk bericht
Ha ha, dan had je toch echt beter moeten lezen. Waarschijnlijk is de "bug" ontstaan door een wijziging bij Ziggo (netwerkkeys die iedere 6 uur gewijzigd worden) en waar de Humax niet tegen kan

Citaat:
Ha ha, op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516 kan ik daar niets over vinden. Ook niets over bekende problemen dat ingeplande opnames niet starten.
@wbl
Er zijn meer draadjes dan alleen die.
Lees deze maar eens door.
Oud 7 november 2009, 22:54
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vettekees Bekijk bericht
En dan krijg je vanzelf wel de smoesjes dat Ziggo de update niet goed heeft gekeurd, maar in de praktijk heeft Humax de eerste update nog niet eens afgerond vanwege gebrek aan kundig personeel. Een product in China laten ontwerpen is niet zo moeilijk. Een produkt goed werkend houden wel. Daar is kennis en professionaliteit voor nodig. En dat is wat er ontbreekt bij Humax. Mocht er een opvolger van de 5050 komen, dan wacht ik eerst een jaar voordat de eerste update er is. want de kans is te groot dat er in de opvolger in het begin een fout zit.
De enige tip die ik in dit geval dan kan geven is: koop geen Humax meer, je blijft namelijk wachten op een update die niet komt.
En dan ga ik alleen maar uit van de wijsheden in het stukje uit de quote hierboven.

Humax is niet het enige bedrijf waarbij updates lang op zich laten wachten.
Ik ben in het bezit van een Icybox streamer en daar is voor de zomer als DTS downmix belooft maar een update is er nog steeds niet.

btw Humax is Zuid-Koreaans, het lijkt mij dus sterk dat de Humax 5050C in China is ontworpen de R&D afdeling van Humax zit namelijk in Korea en Polen.
Oud 8 november 2009, 00:48
WBL's schermafbeelding
WBL WBL is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
@wbl
Er zijn meer draadjes dan alleen die.
Lees deze maar eens door.
Ja, maar het staat niet op de 'Bug&Wishlist'.

Dat topic had ik overigens wel al gelezen (na aanschaf van de Humax) maar ik heb nog nooit een E19 foutmelding gezien. Sowieso nog nooit een foutmelding gezien. Tevens heeft er in mijn lijst met opnamen nog nooit iets gestaan als 'opname mislukt' o.i.d. Dus lijkt mij dat het in dat topic om een ander probleem gaat. Blijkbaar zijn er meerdere oorzaaken waardoor een basisfunctionaliteit zoals het opnemen van een programma niet bij iedereen werkt.

Maar goed, waar het om ging is dat Barlin min of meer schreef dat ik bij wijze van spreken niet moest zeuren en voordat ik de Humax had gekocht maar eerst het hele internet had moeten afstruinen om te ontdekken of bepaalde basisfunctionaliteit in sommige gevallen wel of niet werkt. Laat staan dat je van een consument kunt verwachten dat ze dit proces herhalen voor een x-aantal decoders. Alleen al voor de Humax 5050 zijn er op dit forum 316 topics van een x-aantal pagina's per topic te vinden.

Zoal ik al eerder schreef had ik mij wel verdiept:
Citaat:
En ja, ik heb voordat ik hem kocht reviews gelezen en ervaringen in dit forum gelezen. Dat is ook de reden dat ik niet de Cisco 8455DVB heb gekocht maar juist bewust voor de Humax 5050 ben gegaan.
Met name de 'Bug&Wishlist' had ik goed doorgenomen maar daar stond en staat niets in over het feit dat het opnemen van programma's niet altijd -of soms zelfs nooit- werkt.

Lijkt mij toch echt niet meer dan normaal dat als je een product als de Humax koopt en dat als basisfunctionaliteit zoals inprogrammeren en opnemen van programma's niet blijkt te werken je onderstaande vraag gaat stellen om te achterhalen wat er mogelijk is om een apparaat in handen te krijgen die wel goed werkt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WBL
Wat ik mij afvraag is wat voor rechten heeft een consument in bovenstaande situatie? Wachten op een update die misschien ooit of nooit gaat komen lijkt mij geen oplossing. Hoe groot is de kans dat Humax zal zeggen dat het probleem niet in de Humax zit maar dat het een probleem van Ziggo is?
Maar goed, we ofwel ik gaan nu wel aardig offopic. Het is iniedergeval duidelijk dat er een probleem met opnemen is en dat dit niet in de bug lijst staat en dat niet duidelijk is of je dan recht hebt op of geld terug of een nieuwe encoder of dat Ziggo en Humax dan elkaar de schuld gaan geven. Tevens is niet duidelijk of dit probleem opgelost zal worden met een update en is het ook niet duidelijk dat als het al ooit opgelost zal worden wanneer dit dan zal zijn. Ik was van plan om contact op te nemen met Ziggo en met Humax. Daarom wilde ik even weten wat de rechten van een consument zijn in een situatie zoals deze.
Oud 8 november 2009, 02:42
Fietsbel's schermafbeelding
Fietsbel Fietsbel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 / Ubee EVW3210
DTV: Humax iHDR-5200c
Standaard

Het is gewoon spijtig dat er amper alternatieven zijn voor een HD PVR decoder, alleen de Cisco is er en daar mankeert nog meer aan dan deze Humax. Ik had graag gezien dat er een groter aanbod van diverse merken was, zoals bij de huidige HDD recorders.

Voorlopig dus verder aanmodderen met een decoder + HDD recorder combi.
Oud 8 november 2009, 05:50
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fietsbel Bekijk bericht
Het is gewoon spijtig dat er amper alternatieven zijn voor een HD PVR decoder, alleen de Cisco is er en daar mankeert nog meer aan dan deze Humax. Ik had graag gezien dat er een groter aanbod van diverse merken was, zoals bij de huidige HDD recorders.

Voorlopig dus verder aanmodderen met een decoder + HDD recorder combi.
Tja, het is maar wat je aanmodderen noemt. Ik werk al meer dan drie jaar met een decoder + DVD/HDD recorder combi, hoef voor timeropnamen alleen de decoder te programmeren (waarbij dus desgewenst de EPG gebruikt kan worden), en ik heb nog nooit een mislukte opname gehad. Kwaliteit (RGB) is prima, ik kan ook live TV pauseren, gelijktijdig naar een andere digitale zender kijken via de tuner in mijn TV, of gelijktijdig opnemen en afspelen, en de recorder heeft een macht aan mogelijkheden (zoals skippen van reclameblokken met één druk op de knop) waar Humax 5050C bezitters alleen maar van kunnen dromen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten