Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2009, 18:27
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
In jouw geval is een streamer zoals de Popcorn Hour, Xtreamer etc. echt aan te raden.
Eigen, gedownloade, content bekijken op de 5050C is veel te omslachtig.
Inderdaad. Een combinatie met bijvoorbeeld de nieuwe Popcorn Hour C200 en dan ook nog een flinke harddisk erin stoppen zou in jouw geval een uitkomst zijn, als je tenminste ook beide op je router aan kunt sluiten. De Popcorn heeft geen moeite met de .TS files van de Humax, dus overzetten van opnamen van de Humax die je wil bewaren is dan ook mogelijk.

Laatst gewijzigd door Riparius; 3 november 2009 om 19:32
Oud 3 november 2009, 19:19
Edwin Pouwel's schermafbeelding
Edwin Pouwel Edwin Pouwel is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in 1
DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TeunVR Bekijk bericht
Ze hadden gewoon al heel lang geleden de hoge-prio bugs op moeten lossen. Er is volgens mij niks op tegen om meerdere updates te doen toch? Los eerst de meest kritische issues op en daarna de rest.
Volgens mij wachten we nu met zn allen al lang genoeg op een nieuwe release.
En waarom moet het toch blijkbaar zo verdomde moeilijk zijn om een fatsoenlijke decoder te bouwen? Hoe moeilijk kan het zijn?
En waarom moeten die firmware-updates via Ziggo? Kan toch gewoon direct vanaf Humax komen of niet? Net zoals bij tientallen andere devices hier in huis. Daar is toch de DVB-standaard voor uitgevonden. Ik krijg nieuwe firmware voor mn iPhone toch ook niet via T-Mobile. Maar nee, Ziggo wil alles op zn eigen manier doen. En dat duurt nou eenmaal wat langer.
Tijd dat daar eens ingegrepen wordt, iets met vrije markt enzo.
Ik wil gewoon een DVB-C DreamBox of wat dan ook kunnen kopen die wel kan werken op de Ziggo kabel in plaats van die meuk die ze nu verkopen.
Maar dat kan niet bij Ziggo, mag volgens hen niet van de content providers. Dat hele CI+geneuzel. Beetje vreemd dat zij de eerste partij op aarde zijn die hier tegenaan lopen, toch? Onzinverhaal dus.
En ze zullen ook wel bang zijn voor cardsharing enz. Daar zit dan wel weer wat in, maar of dat nou zo populair is. Valt vast wel mee.
Zo, dat moest ik even kwijt. Sorry
Ik moet zeggen dat je wel een punt hebt.
Mijn ouders nemen steeds 'Het kleine huís' op en zetten dan de ontvanger uit. Als je hem daarna weer aanzet om bijvoorbeeld het 18:00 uur nieuws te kijken dan heb je steevast een groen beeld wat je niet meer weg krijgt. Ja ik weet dat er allerlei trukjes zijn maar dit slaat echt nergens op. Vindt het trouwens ook onbegrijpelijk van Ziggo dat ze dit accepteren. Een bug fix, en ik spreek uit ervaring, hoeft echt niet zo lang te duren als je eerste de ergste bugs oplost en dit groen probleem is wel een van de ergste bugs. Vindt het erg jammer, want verder is het een goede ontvanger.

Ed
Oud 3 november 2009, 19:38
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Pouwel Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat je wel een punt hebt.
Mijn ouders nemen steeds 'Het kleine huís' op en zetten dan de ontvanger uit. Als je hem daarna weer aanzet om bijvoorbeeld het 18:00 uur nieuws te kijken dan heb je steevast een groen beeld wat je niet meer weg krijgt. Ja ik weet dat er allerlei trukjes zijn maar dit slaat echt nergens op. Vind het trouwens ook onbegrijpelijk van Ziggo dat ze dit accepteren. Een bug fix, en ik spreek uit ervaring, hoeft echt niet zo lang te duren als je eerste de ergste bugs oplost en dit groen probleem is wel een van de ergste bugs. Vindt het erg jammer, want verder is het een goede ontvanger.

Ed
Als je 'groen beeld' krijgt en de Humax is via HDMI aangesloten, dan kan het zo zijn dat er iets is misgegegaan met de HDMI handshake tussen de Humax en de TV. Dat kan heel goed aan de TV liggen, en het is dus niet terecht om de schuld hiervan op voorhand bij Ziggo of bij Humax neer te leggen. Het feit dat veel andere gebruikers nooit problemen met 'groen beeld' ervaren met deze PVR wijst er ook al op dat je de oorzaak eerder in de TV moet zoeken.
Oud 3 november 2009, 20:00
Bierbeer's schermafbeelding
Bierbeer Bierbeer is offline
Member

Standaard

Hier ook sporadisch last van groen beeld. Kan niet echt zien waar het fout gaat. Even de spanning eraf (knop achterop de decoder om) en het is opgelost, geplande of lopende opnames beginnen als de decoder weer is opgestart. Heb het in de tijd dat ik de decoder heb drie keer meegemaakt (laatste 2 maanden)

Het blijft uiteraard schandalig dat ziggo een gecertificeerde decoder op de markt zet met diverse kleine bugs. En dat het veel te lang duurt voordat er een firmware update is. De prioriteit is bij Humax waarschijnlijk extreem laag, dit kan duiden op verkeerde tot niet gemaakte afspraken met ziggo over het eventueel oplossen van bugs.
Ik zie dit ook in de branch waar ik werk, geen afspraak is een lage prio. Als je achteraf een hoge prio wilt kun je flink gaan dokken (wat ziggo niet wil).

Tevens een schandalige opmerking ivm de wishes dat humax deze in overweging neemt in een volgend product. We hadden de HD 5000C en de 9200C. De 5050 is hier kruisbestuiving van. Ofwel humax had van beide decoders alle functies mee kunnen nemen en een super product op de markt kunnen zetten. Maar goed commercieel gezien is dit uiteraard een verkeerde richting (niet in mijn ogen maar ik kan geen manager worden dan ook). Laat er diverse functies uit zodat je later een iets wat beter product op de markt kan zetten is veel gunstiger voor de $$$$ tekens op de grote managers hun bankrekening.

Alles daargelaten is het grootste probleem uiteraard dat de kabelaars (Ziggo) een gesloten pakket verkopen waar alleen bepaalde gecertificeerde ontvangers in mogen stappen. Hierdoor is marktwerking compleet uitgesloten en concurrentie niet aanwezig, geen concurrentie is geen drang naar verbetering van je producten en hieruit volgt dus geen drang om je concurrenten te overtreffen met een beter product. Dit is dus uiteindelijk voor de klant nadelig.

Ben verder echt extreem tevreden over de 5050C het enige wat me tegen de schenen schopt is de "onbetrouwbaarheid" van de geplande opnames. Maar na de tweak in het ziggo netwerk heb ik het idee dat het meeste wel verbeterd is. Ik heb 1 geplande voorloop kijk blok om 19:50 tot 19:55, meestal beginnen mijn opnames dan.
Oud 3 november 2009, 21:14
Barlin's schermafbeelding
Barlin Barlin is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierbeer Bekijk bericht
Het blijft uiteraard schandalig dat ziggo een gecertificeerde decoder op de markt zet met diverse kleine bugs. En dat het veel te lang duurt voordat er een firmware update is. De prioriteit is bij Humax waarschijnlijk extreem laag, dit kan duiden op verkeerde tot niet gemaakte afspraken met ziggo over het eventueel oplossen van bugs.........
Nou ja schandalig. Humax heeft blijkbaar gewerkt aan een update maar die is nog niet beschikbaar omndat ie door Ziggo is afgetest. Gelukkig maar dat er goed wordt getest. Dus maar even geduld..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierbeer Bekijk bericht
Tevens een schandalige opmerking ivm de wishes dat humax deze in overweging neemt in een volgend product. We hadden de HD 5000C en de 9200C. De 5050 is hier kruisbestuiving van. Ofwel humax had van beide decoders alle functies mee kunnen nemen en een super product op de markt kunnen zetten. Maar goed commercieel gezien is dit uiteraard een verkeerde richting (niet in mijn ogen maar ik kan geen manager worden dan ook). Laat er diverse functies uit zodat je later een iets wat beter product op de markt kan zetten is veel gunstiger voor de $$$$ tekens op de grote managers hun bankrekening.
Je koopt zo'n ding "as is" met de embedded software "as is". Nieuwe releases zullen over het algemeen alleen bugs oplossen en wellicht hebben we nu last van de nieuwe functionaliteit die gebouwd is en niet goed werkt.

Als je wilt dat er heel veel ontwikkeld wordt moet je een "Open" decoder kopen zoals de dreambox voor 1000 Euro en dan kun je naar harte lust images wisselen en proberen. Ben juist blij dat de Humax gunstig geprijst is *3x minder dan de D8K en zodra er een nieuwe komt koop ik die en schuif ik de 5050 door naar de slaapkamer of zo.
Oud 3 november 2009, 21:22
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barlin Bekijk bericht
Als je wilt dat er heel veel ontwikkeld wordt moet je een "Open" decoder kopen zoals de dreambox voor 1000 Euro en dan kun je naar harte lust images wisselen en proberen.
Er zijn ook dm's te koop voor (veel) minder dan 1000 euries... Die 1000 euries geldt voor de quad-tuner 8000 en die is daarmee ook de duurste uit de reeks.

Gert.
Oud 3 november 2009, 22:28
WBL's schermafbeelding
WBL WBL is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WBL Bekijk bericht
Ik zie dit niet concreet in de bug lijst staan?

Ik (en andere mensen ook) heb ook het probleem dat als ik nu een schedule aanmaak om iedere doordeweekse dag een programma op te nemen de Humax simpelweg niet begint met opnemen als deze in standby staat. Ongeacht of eco modus aan of uit staat. De opname begint pas zodra je de Humax aan zet (wat vaak te laat is). Zie ook onderstaande topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20997

Op het begin dacht men in dat topic dat het werd veroorzaakt door het aanpassen van automatisch x-aantal minuten eerder beginnen met opnemen. Later in het topic kun je lezen dat het opnieuw programmeren van een schedule ná een dergelijke aanpassing niet in alle gevallen een oplossing is.
Zoals hierboven al eerder aangegeven zijn er ook zaken die horen te werken (basis-functionaliteit) maar die simpelweg niet werken.

Wat ik mij afvraag is wat voor rechten heeft een consument in bovenstaande situatie? Wachten op een update die misschien ooit of nooit gaat komen lijkt mij geen oplossing. Hoe groot is de kans dat Humax zal zeggen dat het probleem niet in de Humax zit maar dat het een probleem van Ziggo is?
Oud 3 november 2009, 23:10
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WBL Bekijk bericht
Zoals hierboven al eerder aangegeven zijn er ook zaken die horen te werken (basis-functionaliteit) maar die simpelweg niet werken.

Wat ik mij afvraag is wat voor rechten heeft een consument in bovenstaande situatie? Wachten op een update die misschien ooit of nooit gaat komen lijkt mij geen oplossing. Hoe groot is de kans dat Humax zal zeggen dat het probleem niet in de Humax zit maar dat het een probleem van Ziggo is?
Die kans lijkt me niet heel groot. Humax heeft namelijk al een nieuwe firmware ontwikkeld waarin de hier op dit forum gesignaleerde bugs zouden zijn opgelost. Daarmee hebben ze in ieder geval impliciet erkend dat die bugs er zijn én dat ze door een aanpassing van de firmware moeten worden opgelost. Dan kunnen ze dus alvast niet meer zeggen dat alle bugs aan Ziggo zijn te wijten.

Bovendien zijn er nog meer Nederlandse kabelexploitanten dan alleen Ziggo waar de Humax 5050C kan worden gebruikt. Denk aan CAIWAY, Delta en Kabel Noord. Als bij al die exploitanten dezelfde bugs optreden dan zal Humax heel zwak staan als ze desondanks blijven volhouden dat een bepaalde bug op het conto van Ziggo is te schrijven.

Probleem is alleen dat Ziggo alles schijnt te kunnen dicteren bij Humax. De nieuwe firmware is namelijk door Ziggo afgekeurd en zal dus eerst bijgewerkt moeten worden en opnieuw door Ziggo moeten worden gekeurd voordat deze eventueel ter beschikking kan worden gesteld van Ziggo klanten. Hoe dit bij de andere genoemde exploitanten zit weet ik niet, maar het lijkt mij vreemd dat bijvoorbeeld Delta zijn klanten de nieuwe firmware ook nog niet aan kan bieden omdat Ziggo die toevallig heeft afgekeurd. Of dat andersom ook zo werkt, d.w.z. dat Ziggo geen firmware ter beschikking zal stellen die toevallig door Delta is afgekeurd, dat betwijfel ik sterk.
Oud 4 november 2009, 14:46
Ridder's schermafbeelding
Ridder Ridder is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5050c
Standaard

Ik heb de 5050 nu ongeveer een week en hij bevalt me tot nu toe goed, maar ik heb er tot nu toe slechts 3 opnamen mee gemaakt en 1 daarvan is mislukt.....maar dat kan ook komen door de insteller....ik moest via telefoon mijn vrouw instrueren om F1 op te nemen terwijl ik op werk zat en ik ook erg weinig ervaring heb met timer instellen.....

Waar ik me mateloos aan erger is dat (nog?) niet dimbare display....als ze nieuwe updates zo zeer uitvoerig testen, hadden ze daar ook wel wat aan kunnen doen bij de allereerste testen.
En dat terwijl 57% van het Humax personeel bij R&D zit.
Je zou bijna denken dat er niet echt efficient gewerkt wordt bij Humax.

Ik zit bij Caiway en zal eens navragen hoe het met updates zit voor mij....dat Ziggo ze afkeurt wil niet zeggen dat Caiway ze afkeurt.

Bij Caiway zijn alle kanalen in het standaardpakket (incl. NED 1,2 en 3 in HD) overigens niet gecodeerd en dus zonder kaartje te ontvangen. Voor de extra pakketten heb je wel een smartcard nodig.
Mijn ouders hebben pas een Panasonic plasma aangeschaft (de V10) met ingebouwde DVB-C decoder en zij hebben niets nodig: gewoon coax in de TV en digiTV kijken. Waarom Ziggo dit niet doet is mij een raadsel....zal wel iets met pegels te maken hebben.....
Mijn 1 jaar oudere Pana plasma (PX80) heeft geen ingebouwde DVB-C decoder en ik heb extra pakketten en heb dus wel een decoder+smartcard nodig.
Nog geen groene schermen gezien...
Oud 4 november 2009, 15:36
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ridder Bekijk bericht
Ik heb de 5050 nu ongeveer een week en hij bevalt me tot nu toe goed, maar ik heb er tot nu toe slechts 3 opnamen mee gemaakt en 1 daarvan is mislukt.....maar dat kan ook komen door de insteller....ik moest via telefoon mijn vrouw instrueren om F1 op te nemen terwijl ik op werk zat en ik ook erg weinig ervaring heb met timer instellen.....
Dit is misschien het simpelste aan de Humax 5050C.
Je gaat naar de programmagids en gaat op het programma staan dat je wilt opnemen en klikt op "OK".
Nu vraagt de Humax of je dit programma wilt opnemen dan wel wilt bekijken en de rest wijst zich vanzelf.
Annuleren van een opname gaat op dezelfde manier.

Wil je een programma opnemen dat je bekijkt kan het nog simpeler door op de toets met de rode stip te drukken.
Nu wordt automatisch het lopende programma opgenomen.

Annuleren van een lopende opname kan door op de stop knop te drukken en dan kiezen welke opname je wilt stoppen.

Dit is allemaal zo simpel, mijn dochter van 11 neemt echt alles op wat ze interessant vindt of wil bewaren.

Je hoeft in principe nooit iets in de scheduler te doen tenzij je het echt allemaal handmatig wilt doen of om een programmering aan te passen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ridder Bekijk bericht
Mijn 1 jaar oudere Pana plasma (PX80) heeft geen ingebouwde DVB-C decoder en ik heb extra pakketten en heb dus wel een decoder+smartcard nodig.
Nog geen groene schermen gezien...
Met de mogelijkheden van een Humax 5050C heb je ook niet zoveel aan een ingebouwde DVB-C ontvanger.

Ik heb een Panasonic Plasma (TH-50PZ80) en ook totaal geen last van groene schermen.
Het lijkt wel of dit alleen maar voor komt bij bepaalde televisiemerken.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten