Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 oktober 2009, 11:09
jvanderlinden's schermafbeelding
jvanderlinden jvanderlinden is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z1
DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanL. Bekijk bericht
Nee, is geen bug, maar een duidelijke keuze mogelijkheid geboden door Humax aan de gebruiker
In de volledige slaapstand verbruik je minder stroom, maar moet hij eerst volledig booten. En dat kost dus tijd die je dan gewoon moet accepteren. Dus ± 30 seconden eerder aanzetten........
In de gewone standby stand, klokje aan op het display, blijft de software actief en is hij gelijk gebruiksklaar.
De keuze is aan de gebruiker, tof toch
Ik start op vanuit de standby stand met klokje aan, maar ook dit duurt bijna even lang als de stroombesparende standby stand (klokje uit). In allebei de gevallen wordt er uitgebreid geboot en duurt het 30 seconden voordat ik beeld heb. Is dit normaal, of een fout in mijn apparaat?
Oud 29 oktober 2009, 11:16
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvanderlinden Bekijk bericht
Ik start op vanuit de standby stand met klokje aan, maar ook dit duurt bijna even lang als de stroombesparende standby stand (klokje uit). In allebei de gevallen wordt er uitgebreid geboot en duurt het 30 seconden voordat ik beeld heb. Is dit normaal, of een fout in mijn apparaat?
Er zit bij mij ook totaal geen verschil in opstarttijd tussen de beide standby functies.

Als Humax beweert dat hij in de standby met klokje meteen gebruiksklaar is dan zou je inderdaad kunnen spreken van een bug.
Oud 29 oktober 2009, 12:55
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Er zit bij mij ook totaal geen verschil in opstarttijd tussen de beide standby functies.

Als Humax beweert dat hij in de standby met klokje meteen gebruiksklaar is dan zou je inderdaad kunnen spreken van een bug.
Sorry, ik start altijd vanuit de slaap modus. Dus ben gewend aan het wachten / booten.
Mijn reactie over het verschil was op basis van wat ik in mijn hoofd had hangen vanuit de gebruiksaanwijzing of van wat ik ergens hier op het forum gelezen heb
Als er geen verschil is dan hebben jullie gelijk, en blijft alleen het verbruiks argument staan.
Oud 29 oktober 2009, 14:54
jvanderlinden's schermafbeelding
jvanderlinden jvanderlinden is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht

Het vreemde is dat het bij de Humax 5000 wel degelijk een groot verschil is. De zuinige standby ook ongeveer 30 seconden, maar de lichte standby geeft onmiddellijk beeld.
Oud 29 oktober 2009, 19:41
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvanderlinden Bekijk bericht
Het vreemde is dat het bij de Humax 5000 wel degelijk een groot verschil is. De zuinige standby ook ongeveer 30 seconden, maar de lichte standby geeft onmiddellijk beeld.
Maar dat is ook pas gaan werken na een firmware update van de 5000. Hopelijk zit deze verbetering dus ook in de nieuwe firmware van de 5050...
Oud 29 oktober 2009, 20:27
Ridder's schermafbeelding
Ridder Ridder is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5050c
Standaard

De enige wens die ik heb...nu ik de PVR 8 uur in mijn bezit heb, is een dimbare display.
Ik weet dat dat al in de lijst staat, bij alle andere Nice-to-Have's, maar voor mij is dit een must-have.
Oud 29 oktober 2009, 20:56
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gem1e Bekijk bericht
Met die 5050 praat je over heel andere dingen natuurlijk.
Opnemen, programmagids, ah, noem ff alles zelf op, is heel wat meer lijkt me.
Maar firmware upgrade zal geen kwaliteit op beeld laten verschillen lijkt me.
Mijn ervaring met dit apararaat is meer dan uitstekend en dan vergelijk ik hem met een hdisk recorder van zegmaar, Medion en Lite-on, die heb ik er naast staan.
Beeldkwaliteit bepaalt je Flatscreen uiteraard, hoe meer pixels hoe duidelijker, dat kan ook niet door firmware op een decoder verbeterd worden.
Ik kijk op een Samsung 82 cm en een pixel max van 1920 x 100nogwat, dus alles wat max doorgegeven kan worden, kan ik ook zien, en ik vind het uitermate goed.
Zeker, ik heb nóg beter beeld gezien, ook op plasma toestellen, maar vraag niet wat dat kost.
Je moet eens ergens een grens stellen qua geld natuurlijk.
De uiteindelijke beeldkwaliteit wordt natuurlijk niet alleen bepaald door je TV, maar evenzeer door je signaalbron. En het punt is dat er uitgerekend bij de Humax 5050C nogal wat klachten zijn over de geleverde beeldkwaliteit bij de SD kanalen, met of zonder upscaling door de Humax zelf. Die kwaliteit zou volgens sommigen zelfs duidelijk minder zijn dan de beeldkwaliteit van de Samsung DCB-9401R die je noemt. En of daar middels een firmware update niets aan zou kunnen veranderen lijkt misschien plausibel, maar is voor mij niet evident.
Citaat:
Deze hele draad is m.i. begonnen om te kijken of er meer op dit aparaat gezet kan worden dan standaard vanaf fabriek, die opties en ideëen kan een ieder bedenken, of het uitgevoerd kan worden is vers 2, ik had zelf gehoopt dat er een aantal dingen doorgevoerd konden worden, maar het blijkt toch anders te lopen.
Wat mij behoorlijk stoort is, nogmaals gezegd, dat men nu praat over, we zullen het meenemen voor de opvolger van de 5050, daar ben ik het niet mee eens, dan zouden wij hier met allen in dit topic een apparaat gaan bedenken, krijgen zelf geen verbetering en als we dat wel willen, moet je WEER een nieuw apparaat kopen.
dank feestelijk.
Dat is tegenwoordig de standaard tactiek van alle mainstream elektronicabedrijven. Ze zullen altijd weer snel met een nieuw type komen met net een paar features extra (en waarin om de kostprijs te drukken ook weer een paar features stiekem zijn gecastreerd of verwijderd), zodat ze consumenten steeds weer een nieuw apparaat kunnen slijten. Anoniem heeft verder al laten weten dat er (zo goed als) geen nieuwe features zullen worden toegevoegd, alleen bugfixes. Dus als je nieuwe features wil hoef je ook niet op die firmware update te wachten.
Citaat:
Ik meen, als je zoiets wilt, koop em dan, als er iets niet goed is, ga dan voor garantie, maar erg veel beter dan dit voor die prijs, ik weet niet of dat er is.
Is er vast wel, maar zolang het niet aangepast is voor gebruik met Ziggo heb je er niets aan.
Oud 3 november 2009, 15:46
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE PLUS
Standaard

Voor een poosje geleden wilde ik persé deze 5050C hebben....nu zit ik weer te denken aan een Eminent EM7071 om zo gedownloade HD content te kunnen bekijken.

2 verschillende werelden eigenlijk.

Is er een simpele mogelijkheid om HD content van m'n laptop naar de 5050C over te pompen (draadloos ?) om daar vanaf dan ook HD films te kijken ? Ik bedoel, dan heb je alles in één en zou ik dan toch voor de 5050C gaan.
Oud 3 november 2009, 15:50
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Is er een simpele mogelijkheid om HD content van m'n laptop naar de 5050C over te pompen (draadloos ?) om daar vanaf dan ook HD films te kijken ? Ik bedoel, dan heb je alles in één en zou ik dan toch voor de 5050C gaan.
Simpel antwoord: nee.
Uitgebreider antwoord: na conversie van het bestand misschien; zie o.a. deze draad: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17429
Oud 3 november 2009, 18:07
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Voor een poosje geleden wilde ik persé deze 5050C hebben....nu zit ik weer te denken aan een Eminent EM7071 om zo gedownloade HD content te kunnen bekijken.

2 verschillende werelden eigenlijk.
In jouw geval is een streamer zoals de Popcorn Hour, Xtreamer etc. echt aan te raden.
Eigen, gedownloade, content bekijken op de 5050C is veel te omslachtig.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten