Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 oktober 2009, 22:21
gem1e's schermafbeelding
gem1e gem1e is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TeunVR Bekijk bericht
Haha, misschien zijn mijn ervaringen een beetje te negatief door mn Dbox2.
Maar moet zeggen dat ik er toch wel jaren plezier van heb gehad en mee heb kunnen hobbyen.
Neutrino erop, helemaal prima. Niet te vergelijken met de Samsung DCB-9401R die ik nu (tijdelijk) gebruik, hoe lame is dat?
Mijn hoop was gevestigd op de 5050, maar ik wacht daarom nog steeds op de nieuwe firmware. En ben beetje bang voor de beeldkwaliteit, kijk op een Panasonic 50G10 plasma. Zal allicht beter zijn dan de crappy Samsung waar ik nu naar kijk natuurlijk
Weer on-topic nu.
appels met peren vergelijken is gelijk aan een Samsung decoder met een 5050 vergelijken, die kast is alleen bedoeld om er een kaart in te stoppen om digitale t.v. zenders te kunnen ontvangen.
Met die 5050 praat je over heel andere dingen natuurlijk.
Opnemen, programmagids, ah, noem ff alles zelf op, is heel wat meer lijkt me.
Maar firmware upgrade zal geen kwaliteit op beeld laten verschillen lijkt me.
Mijn ervaring met dit apararaat is meer dan uitstekend en dan vergelijk ik hem met een hdisk recorder van zegmaar, Medion en Lite-on, die heb ik er naast staan.
Beeldkwaliteit bepaald je Flatscreen uiteraard, hoe meer pixels hoe duidelijker, dat kan ook niet door firmware op een decoder verbeterd worden.
Ik kijk op een Samsung 82 cm en een pixel max van 1920 x 100nogwat, dus alles wat max doorgegeven kan worden, kan ik ook zien, en ik vind het uitermate goed.
Zeker, ik heb nóg beter beeld gezien, ook op plasma toestellen, maar vraag niet wat dat kost.
Je moet eens ergens een grens stellen qua geld natuurlijk.

Deze hele draad is m.i. begonnen om te kijken of er meer op dit aparaat gezet kan worden dan standaard vanaf fabriek, die opties en ieddeën kan een ieder bedenken, of het uitgevoerd kan worden is vers 2, ik had zelf gehoopt dat er een aantal dingen doorgevoerd konden worden, maar het blijkt toch anders te lopen.
Wat mij behoorlijk stoort is, nogmaals gezegd, dat men nu praat over, we zullen het meenemen voor de opvolger van de 5050, daar ben ik het niet mee eens, dan zouden wij hier met allen in dit topic een apparaat gaan bedenken, krijgen zelf geen verbetering en als we dat wel willen, moet je WEER een nieuw apparaat kopen.
dank feestelijk.

Ik meen, als je zoiets wilt, koop em dan, als er iets niet goed is, ga dan voor garantie, maar erg veel beter dan dit voor die prijs, ik weet niet of dat er is.
Oud 28 oktober 2009, 22:29
TeunVR's schermafbeelding
TeunVR TeunVR is offline
Member

Ziggo Internet: Basis
DTV: Humax 5050c i.c.m. Panasonic TX-P50G10 en Denon AVR-1909 en natuurlijk PS3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gem1e Bekijk bericht
Ik meen, als je zoiets wilt, koop em dan, als er iets niet goed is, ga dan voor garantie, maar erg veel beter dan dit voor die prijs, ik weet niet of dat er is.
Ben blij te horen dat je een gelukkige eigenaar bent van een 5050. Ik las hier zoveel negatieve verhalen op het forum.
Ik verwacht van Humax geen nieuwe features in de 5050, absoluut niet. Kan me goed voostellen dat die in een nieuw apparaat komen. Zo werkt dat nou eenmaal.
Wat ik wel verwacht is dat ze hun producten goed testen en hun bugs snel fixen en dat valt me wel behoorlijk tegen.
Oud 28 oktober 2009, 22:45
gem1e's schermafbeelding
gem1e gem1e is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ben blij te horen dat je een gelukkige eigenaar bent van een 5050. Ik las hier zoveel negatieve verhalen op het forum.
Ik verwacht van Humax geen nieuwe features in de 5050, absoluut niet. Kan me goed voostellen dat die in een nieuw apparaat komen. Zo werkt dat nou eenmaal.
Wat ik wel verwacht is dat ze hun producten goed testen en hun bugs snel fixen en dat valt me wel behoorlijk tegen.
Ik heb geen bugs in dit apparaat, als ik steeds bijvoorbeeld een groen beeld zou hebben ging ik er mee terug naar de winkel, verder doet hij wat hij moet doen wat de beschrijving zegt en nogmaals, vele malen beter dan een reguliere hdisk recorder.
Alles wat er aan verbeterd gaat worden met firmware upgrades door mensen die dit aangeven vind ik een mooie bijkomstigheid.

Ik heb hem aangeschaft omdat ik in de tv een cam module kon plaatsen, maar dit werd me ( al ver voor Ziggo de certificaten ging uitbrengen) afgeraden en kreeg ik de raad de 5050 te kopen, of iets dat daar in de buurt zat, na enig speur en vergelijkwerk was de keuze voor deze gemaakt.
Komende vanaf ook die jij nu zit te kijken een wereld van verschil.
Oud 29 oktober 2009, 08:18
ton250's schermafbeelding
ton250 ton250 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All in 1 plus, Ubee EVW320B, Buffalo DD-WRT
DTV: Humax iHDR5050-C, Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:

Vind jij het CI+ verhaal geen geneuzel? Ik zie er geen voordelen in voor de consument, maar ik ben dan ook geen deskundige
Ik koop geen Dreambox, ondanks dat er veel mensen zijn bij wie het werkt. Als je op sat4all kijkt zijn er ook veel mensen die problemen hebben met de camkeys etc. Daar begin ik niet meer aan.
Of bedoel je: kopen de 5050? Misschien ben jij wel een deskundige en kan ik het aan jou vragen: is de 5050 met huidige firmware goed genoeg voor iemand die zich redelijk snel stoort aan triviale fouten?
Ik vind het beschermen van auteursrechten geen geneuzel, mits er rekening wordt gehouden met de rechten van de consument. CI+ is in ieder geval beter dan DRM.

Ik ben een tevreden gebruiker van de 5050. Geen problemen.
Als je dit forum leest, zie je dat er veel mensen zijn die altijd de schuld aan Ziggo geven. Dus begrijp ik goed dat Ziggo een afname test doet.
De door Humax aangeboden update was afgekeurd omdat er meer problemen met groene schermen optraden. Dus de stelling dat Humax wel zorgt dat er geen erge fouten in zitten, slaat nergens op.
Oud 29 oktober 2009, 08:43
fchut's schermafbeelding
fchut fchut is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 plus
DTV: Humax iHDR5050-C / Humax IR-FOX C
Standaard

Is er eigenlijk al bekend of de lange opstarttijd opgelost wordt met de update? Ik heb begrepen dat de bugs opgelost worden, maar de wishes eventueel bij een opvolger worden geïntegreerd. Wordt de lange opstarttijd gezien als een bug of een wish? Dit staat op de site van Humax: "Als u voor de normale standby modus kiest is de ontvanger zodra deze wordt aangezet meteen gereed voor alle functies." Dan lijkt mij het toch een bug. Toch staat de lange opstarttijd in het eerste bericht van deze topic bij de wishes genoemd.
Oud 29 oktober 2009, 09:11
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fchut Bekijk bericht
Is er eigenlijk al bekend of de lange opstarttijd opgelost wordt met de update? Ik heb begrepen dat de bugs opgelost worden, maar de wishes eventueel bij een opvolger worden geïntegreerd. Wordt de lange opstarttijd gezien als een bug of een wish? Dit staat op de site van Humax: "Als u voor de normale standby modus kiest is de ontvanger zodra deze wordt aangezet meteen gereed voor alle functies." Dan lijkt mij het toch een bug. Toch staat de lange opstarttijd in het eerste bericht van deze topic bij de wishes genoemd.
Nee, is geen bug, maar een duidelijke keuze mogelijkheid geboden door Humax aan de gebruiker
In de volledige slaapstand verbruik je minder stroom, maar moet hij eerst volledig booten. En dat kost dus tijd die je dan gewoon moet accepteren. Dus ± 30 seconden eerder aanzetten........
In de gewone standby stand, klokje aan op het display, blijft de software actief en is hij gelijk gebruiksklaar.
De keuze is aan de gebruiker, tof toch
Oud 29 oktober 2009, 09:21
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Wat mij betreft is de Humax een prima apparaat, dat gewoon doet wat het doen moet. Ik heb gelukkig eigenlijk geen van de in dit draadje aangegeven problemen.
Ik heb wel geluid hick-ups en beeld - geluid synchronisatie problemen (zie andere draadjes), maar dat ligt niet (specifiek) aan de Humax.
Natuurlijk zijn er een aantal dingen die mooier / beter zouden kunnen, maar wat te wensen blijft er altijd.
Als ze een aantal echte bugs oplossen denk ik dat de meerderheid er prima mee kan / wil leven.
Oud 29 oktober 2009, 09:39
TeunVR's schermafbeelding
TeunVR TeunVR is offline
Member

Ziggo Internet: Basis
DTV: Humax 5050c i.c.m. Panasonic TX-P50G10 en Denon AVR-1909 en natuurlijk PS3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton250 Bekijk bericht
Ik ben een tevreden gebruiker van de 5050. Geen problemen.Als je dit forum leest, zie je dat er veel mensen zijn die altijd de schuld aan Ziggo geven. Dus begrijp ik goed dat Ziggo een afname test doet.
De door Humax aangeboden update was afgekeurd omdat er meer problemen met groene schermen optraden. Dus de stelling dat Humax wel zorgt dat er geen erge fouten in zitten, slaat nergens op.
Iets beter lezen: ik zeg niet dat Humax er wel voor zorgt, ik zeg dat ze er voor zouden moeten zorgen. Net als elke andere fabrikant dat doet voor zijn eigen spullen. Doordat Ziggo zich er nu tussen wurmt is het niet geheel onlogisch dat mensen Ziggo ook de schuld gaan geven als dingen niet werken.
Plus dat het gewoon niet efficiënt werkt zo. Als mensen rechtstreeks bij Humax kunnen klagen en de updates ook via Humax terug zouden krijgen dan zijn volgens mij de bugs veel sneller op te lossen.
Oud 29 oktober 2009, 10:41
WBL's schermafbeelding
WBL WBL is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SayMr2Me Bekijk bericht
Als je de beginpost in de gaten houd lees je alle bekende info omtrent updates. deze info stond er dus al in
Ik zie dit niet concreet in de bug lijst staan?

Ik (en andere mensen ook) heb ook het probleem dat als ik nu een schedule aanmaak om iedere doordeweekse dag een programma op te nemen de Humax simpelweg niet begint met opnemen als deze in standby staat. Ongeacht of eco modus aan of uit staat. De opname begint pas zodra je de Humax aan zet (wat vaak te laat is). Zie ook onderstaande topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20997

Op het begin dacht men in dat topic dat het werd veroorzaakt door het aanpassen van automatisch x-aantal minuten eerder beginnen met opnemen. Later in het topic kun je lezen dat het opnieuw programmeren van een schedule ná een dergelijke aanpassing niet in alle gevallen een oplossing is.
Oud 29 oktober 2009, 10:53
dagrim1's schermafbeelding
dagrim1 dagrim1 is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanL. Bekijk bericht
Nee, is geen bug, maar een duidelijke keuze mogelijkheid geboden door Humax aan de gebruiker
In de volledige slaapstand verbruik je minder stroom, maar moet hij eerst volledig booten. En dat kost dus tijd die je dan gewoon moet accepteren. Dus ± 30 seconden eerder aanzetten........
In de gewone standby stand, klokje aan op het display, blijft de software actief en is hij gelijk gebruiksklaar.
De keuze is aan de gebruiker, tof toch
Ehm, als het zo zou werken wel ja... Maar ik merk 0,0 verschil tussen de verschillende standen. Het duurt even lang als je hem in slaapstand zet als wanneer je dat niet doet?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten