Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 oktober 2009, 23:43
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagrim1 Bekijk bericht
Je mag toch wel wat support verwachten op zo'n apparaat, maar dat er na maanden nog steeds niks veranderd is vind ik vrij schandalig. Helemaal met de aanwezige problemen...
Naar welke problemen refereer je precies?
Ik heb namelijk niet echt problemen met de 5050c's hier in huis.
Oud 28 oktober 2009, 00:19
dagrim1's schermafbeelding
dagrim1 dagrim1 is offline
Member

Standaard

Nou, heb nog steeds regelmatig last van het groene flikkerende scherm ij het aanzetten...

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het nu met die mislukte opname issues is want ik heb nog steeds 5 keer per dag een timerblok ingeprogrammeerd staan (maar dat dat uberhaupt nodig was). Maar ik krijg ruzie met mijn vriendin als ik ze weghaal en haar series niet opgenomen worden

Audio vertraging welke niet onthouden wordt...

Toegegeven, het zijn niet allemaal showstoppers maar toch regelmatig knap irritant en mijn voorgaande post was ook grotendeels frustratie dat er na zon lange tijd nog geen update is, excuses daarvoor.
Oud 28 oktober 2009, 00:40
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TeunVR Bekijk bericht
Ik wil gewoon een DVB-C DreamBox of wat dan ook kunnen kopen die wel kan werken op de Ziggo kabel in plaats van die meuk die ze nu verkopen.
Wie houd je tegen?
Volgens mij zijn er hier wel mensen die een Dreambox i.c.m. Ziggo gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Ik heb namelijk niet echt problemen met de 5050c's hier in huis.
Idem hier.

Ik ben zeer tevreden met mijn Humax 5050C en heb nog geen rare dingen meegemaakt.
Oud 28 oktober 2009, 07:28
TeunVR's schermafbeelding
TeunVR TeunVR is offline
Member

Ziggo Internet: Basis
DTV: Humax 5050c i.c.m. Panasonic TX-P50G10 en Denon AVR-1909 en natuurlijk PS3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Wie houd je tegen?
Volgens mij zijn er hier wel mensen die een Dreambox i.c.m. Ziggo gebruiken.
ik heb tot nu toe jarenlang een dbox2 gebruikt. Maar dat blijft altijd klooien omdat ziggo een speciaal irdeto2-smaakje gebruikt. Daar heb ik geen zin meer in, moet gewoon out-of-the-box werken.
Daarom komen ze nu met die ci+ cam, maar volgens mij mogen fabrikanten zoals dream daar niet aan meedoen.
Er zullen over een tijdje wel meer DVB-C HD-PVRs komen met CI+, maar vind het wel lang duren.
Sorry, nu weer on-topic:
het neemt niet weg dat ik vind dat het te lang duurt voordat de bugs van de 5050 gefixt worden en dat de firmware van Humax moet komen. Als er meer aanbod was kon je een betere kiezen, maar geloof niet dat de Cisco een optie is.

Laatst gewijzigd door TeunVR; 28 oktober 2009 om 08:44
Oud 28 oktober 2009, 08:47
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
ik heb tot nu toe jarenlang een dbox2 gebruikt. Maar dat blijft altijd klooien omdat ziggo een speciaal irdeto2-smaakje gebruikt. Daar heb ik geen zin meer in, moet gewoon out-of-the-box werken.
Daarom komen ze nu met die ci+ cam, maar volgens mij mogen fabrikanten zoals dream daar niet aan meedoen.
Een dm werkt gewoon out-of-the-box. En klooien moet je doen met een dbox en mag je doen met een dm maar dat hoeft niet...

Gert.
Oud 28 oktober 2009, 09:33
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

@TeunVR: je hoort het hierboven van een Dreambox eigenaar (catastrofus).
Oud 28 oktober 2009, 10:19
TeunVR TeunVR is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
@TeunVR: je hoort het hierboven van een Dreambox eigenaar (catastrofus).
Haha, misschien zijn mijn ervaringen een beetje te negatief door mn Dbox2.
Maar moet zeggen dat ik er toch wel jaren plezier van heb gehad en mee heb kunnen hobbyen.
Neutrino erop, helemaal prima. Niet te vergelijken met de Samsung DCB-9401R die ik nu (tijdelijk) gebruik, hoe lame is dat?
Mijn hoop was gevestigd op de 5050, maar ik wacht daarom nog steeds op de nieuwe firmware. En ben beetje bang voor de beeldkwaliteit, kijk op een Panasonic 50G10 plasma. Zal allicht beter zijn dan de crappy Samsung waar ik nu naar kijk natuurlijk
Weer on-topic nu.
Oud 28 oktober 2009, 18:47
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SEMA Bekijk bericht
Is er al wat meer bekend over de softwareupdate, o.a. de bug waarbij een opname niet wordt gestart in de standby stand is erg vervelend.

Volgens HUMAX is de update al lang beschikbaar. En september/oktober is nu over een paar dagen ook al weer voorbij.
Als je de beginpost in de gaten houd lees je alle bekende info omtrent updates. deze info stond er dus al in
Oud 28 oktober 2009, 19:14
ton250's schermafbeelding
ton250 ton250 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All in 1 plus, Ubee EVW320B, Buffalo DD-WRT
DTV: Humax iHDR5050-C, Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:
En waarom moet het toch blijkbaar zo verdomde moeilijk zijn om een fatsoenlijke decoder te bouwen? Hoe moeilijk kan het zijn?
Altijd fijn iets van een deskundige te horen.

Citaat:
En waarom moeten die firmware-updates via Ziggo? Kan toch gewoon direct vanaf Humax komen of niet? Net zoals bij tientallen andere devices hier in huis. Daar is toch de DVB-standaard voor uitgevonden. Ik krijg nieuwe firmware voor mn iPhone toch ook niet via T-Mobile. Maar nee, Ziggo wil alles op zn eigen manier doen. En dat duurt nou eenmaal wat langer.
Had je dan een versie willen hebben die niet werkt. Dat de release afgekeurd is, zegt toch wel iets.

Citaat:
Ik wil gewoon een DVB-C DreamBox of wat dan ook kunnen kopen die wel kan werken op de Ziggo kabel in plaats van die meuk die ze nu verkopen.
Maar dat kan niet bij Ziggo, mag volgens hen niet van de content providers. Dat hele CI+geneuzel. Beetje vreemd dat zij de eerste partij op aarde zijn die hier tegenaan lopen, toch? Onzinverhaal dus.
Wie neuzelt hier nu? Zoals eerder gezegd, kopen dat ding.
Oud 28 oktober 2009, 21:37
TeunVR TeunVR is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton250 Bekijk bericht
Altijd fijn iets van een deskundige te horen.

Citaat:
Had je dan een versie willen hebben die niet werkt. Dat de release afgekeurd is, zegt toch wel iets.
Nee ik had geen versie willen hebben die niet werkt. Had ik ook niet verwacht van Humax. Als het een echt open markt is vallen de slechte fabrikanten snel genoeg door de mand als ze brakke software afleveren. Het is de taak van de fabrikant om zn software te testen voor release, niet de taak van Ziggo. En eigenlijk moet er net als bij GSM etc een onfhankelijke type-approval zijn. Je apparaat voldoet aan de DVB-C spec dus werkt hij bij Ziggo. Als er dan nog bugs in zitten is dat de fabrikant zijn probleem.

Citaat:
Wie neuzelt hier nu? Zoals eerder gezegd, kopen dat ding.
Vind jij het CI+ verhaal geen geneuzel? Ik zie er geen voordelen in voor de consument, maar ik ben dan ook geen deskundige
Ik koop geen Dreambox, ondanks dat er veel mensen zijn bij wie het werkt. Als je op sat4all kijkt zijn er ook veel mensen die problemen hebben met de camkeys etc. Daar begin ik niet meer aan.
Of bedoel je: kopen de 5050? Misschien ben jij wel een deskundige en kan ik het aan jou vragen: is de 5050 met huidige firmware goed genoeg voor iemand die zich redelijk snel stoort aan triviale fouten?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten