Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Vind jij deze Bug&Wishlist nuttig?
ja 428 93,04%
nee 14 3,04%
Geen mening 18 3,91%
Aantal stemmers: 460. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 oktober 2009, 11:33
andreklap's schermafbeelding
andreklap andreklap is offline
Junior Member

Standaard Opname start niet wanneer weergave op pauze staat ?

Ik vond dit nog niet in het overzicht van bugs:
Afgelopen week was ik een opname aan het afspelen en zette de Humax op pauze.
Terwijl hij op pauze stond, moesten er 2 nieuwe opnames starten (20:30).
Toen verscheen er op de Humax display (dus niet op het TV scherm) de melding OPNAME START (oid). En dat bleef daar maar staan.
Ik kreeg argwaan na ~1 min en drukte op PLAY. (ik weet niet hoelang de melding al op het display stond).

Ik snel checken of de opnames wel liepen: ja gelukkig wel.
Maar bij het afspelen van die 2 opnames kon ik niet vooruit springen (om de reclames te skippen).
Vooruit sprong zelfs achteruit, alsof de hele tijd-informatie in die opnamen in de war was.

Het lijkt er op dat de opname start pas gebeurde toen ik de speler uit PAUZE-stand haalde.
Herkent iemand dit ? Zo ja dan lijjkt mij dit een echte BUG.
(Ik heb het nog niet weer getest)
Oud 2 oktober 2009, 12:00
emklap's schermafbeelding
emklap emklap is offline
Member

Ziggo Internet: Standaard
DTV: 5050c
Standaard

ik heb iets soortgelijks gehad.

Ik heb 2 maal hetzelfde programma opgenomen, maar met verschillende extra begintijd/eindtijd.

Een van de twee opnamens gestart en tussentijds gestopt. Wederom opstarten vanaf de laatste positie ging toenniet meer. Alleen afspelen vanaf het begin lukte. Ook kon ik niet meet vooruit spoelen, als ik dat deed begin de opname weer van vooraf te spelen.

Nu had ik gelukkig nog de 2e opname en daarin kon ik wel vooruit spoelen naar de positien waar ik gebleven was.

eind goed al goed
Oud 2 oktober 2009, 12:59
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

@Andreklap:

Even getest maar hier geen problemen. 2 opnames laten starten terwijl 1 reeds opgenomen programma op pauze stond. In het display blijft inderdaad totdat je weer op play oid drukt de tekst "Start Recording" staan. Op het tv scherm is niets te zien.
Vervolgens controle op de 2 opnames en die liepen gewoon vanaf het punt dat ze moesten opnemen en konden terug gespoeld worden. Vanuit de terug gespoelde stand was het gewoon mogelijk om weer naar voren te springen (uiteraard tot de huidige tijd omdat de opname liep).
Na einde opname konden beide opnames gewoon voor- en achteruit spoelen.

2e test gedaan door een live-programma (Time shift) te pauzeren en 2 timers te laten starten. Je krijgt dat het normale conflictscherm maar na 20 seconden springt dat scherm weg en starten beide opnames gewoon. De timers hebben dus altijd voorrang.

Waarom jij die problemen had is dus helaas onduidelijk want het lijkt derhalve geen bug.

Misschien kan een andere gebruiker dit ook even testen. Om uit te sluiten dat het een bug is.
Oud 2 oktober 2009, 13:23
andreklap's schermafbeelding
andreklap andreklap is offline
Junior Member

Standaard

OK. Bedankt voor het snelle testen. Ik zal het dit weekend ook nog eens zelf testen.
(Misschien had ik dat eerst moeten doen, voordat ik hier een bericht neerzet....)
Oud 2 oktober 2009, 13:47
TJStefan's schermafbeelding
TJStefan TJStefan is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Humax 5050 en CI+ slaapkamer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem
Status nieuwe software

Helaas is de nieuwe software niet door de labtesten gekomen. We hebben een aantal side-effects geconstateerd. Verder heeft Humax een aanpassingen uitgevoerd in de hdmi/hdcp drivers, die regressie tot gevolg hebben (groen beeld). Humax zal een nieuwe candidate release moeten uitbrengen. Dit heeft tot gevolg dat de software niet over enkele weken gereleased zal worden.

Anoniem
Ziggo
Beste Anoniem,

het is begrijpelijk dat er gewacht wordt tot er een goede firmware release is. Zou je ondertussen wel iets kunnen vertellen over de functionaliteiten zoals die zijn genoemd in dit topic. wellicht dat je ook iets kan vertellen over het tijdsschema waarin gewerkt wordt naar een volgende release.

Tnx..
Oud 2 oktober 2009, 13:52
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TJStefan Bekijk bericht
het is begrijpelijk dat er gewacht wordt tot er een goede firmware release is. Zou je ondertussen wel iets kunnen vertellen over de functionaliteiten zoals die zijn genoemd in dit topic. wellicht dat je ook iets kan vertellen over het tijdsschema waarin gewerkt wordt naar een volgende release.
Hier een bericht van Anoniem als reactie op eenzelfde vraag::

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SayMr2Me Bekijk bericht

kun jij meer vertellen over welke aanpassingen er zijn te verwachten? wat voor aanpassingen betreft het?

welke toevoegingen zijn er te verwachten met de update?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Ik zal de release notes publiceren zodra de software defintief goedgekeurd is en ik de status van de buglist daarvoor één op één kan gebruiken.
Zoals eerder aangegeven brengt Humax geen echte upgrade uit, de meeste aanpassingen hebben te maken met bugfixes (update), een uitzondering hierop is TSR die gebruikt kan worden voor/met een recording.
De items die geclassificeerd zijn als wishes worden waar mogelijk meegenomen voor een toekomstige opvolger van de 5050.
Oud 4 oktober 2009, 22:40
mod-5's schermafbeelding
mod-5 mod-5 is offline
Full Moderator

Standaard Nieuw topic geopend.

Er bleek toch behoefte te zijn aan een topic om te kunnen discussiëren of je wel of geen firmware update voor een (gecertificeerde) digitale ontvanger mag verwachten.

Om die reden hebben we het volgende topic geopend:
Mag je wel of geen firmware updates verwachten voor een digitale ontvanger?

De off-topic berichten die we uit dit topic (Bug & Wishlist) verplaatst hadden naar de prullenbak hebben we in dit nieuwe topic terug geplaatst.
Oud 7 oktober 2009, 19:23
realdaffy's schermafbeelding
realdaffy realdaffy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Motorola SBV5121E-CN
DTV: HUMAX iHDR-5050c / Samsung DCB-B270R
Standaard

Gewenste optie:

De mogelijkheid om 2 uitvoer resoluties in te kunnen stellen, 1 voor SD kanalen en 1 voor HD kanalen.
Oud 7 oktober 2009, 19:35
ton250's schermafbeelding
ton250 ton250 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All in 1 plus, Ubee EVW320B, Buffalo DD-WRT
DTV: Humax iHDR5050-C, Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door realdaffy Bekijk bericht
Gewenste optie:

De mogelijkheid om 2 uitvoer resoluties in te kunnen stellen, 1 voor SD kanalen en 1 voor HD kanalen.
Begrijp ik niet helemaal.
Ik kan me niet voorstellen dat je het HD kanaal op een lagere resolutie wilt instellen.
Dus het lijkt me meer dat je SD kanalen wilt kunnen instellen en niet dat de instelling nu voor zowel HD als SD geldt.
Oud 7 oktober 2009, 22:34
realdaffy's schermafbeelding
realdaffy realdaffy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Motorola SBV5121E-CN
DTV: HUMAX iHDR-5050c / Samsung DCB-B270R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton250 Bekijk bericht
Begrijp ik niet helemaal.
Ik kan me niet voorstellen dat je het HD kanaal op een lagere resolutie wilt instellen.
Dus het lijkt me meer dat je SD kanalen wilt kunnen instellen en niet dat de instelling nu voor zowel HD als SD geldt.
HD wil ik op 720P ipv 1080i en SD op geen van beide
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten