Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 september 2009, 21:11
RogerSch's schermafbeelding
RogerSch RogerSch is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheikYerbouti Bekijk bericht
Even de favorietenlijst getest op mijn 8404. De zenders in die favorietenlijst kun je niet sorteren. Je zit dan dus vast aan de oorspronkelijke zenderindeling van Ziggo. Dus 11 intypen op je afstandsbediening brengt me in dat geval niet naar MTV (wat mijn voorkeur is).
Onbegrijpelijk dat zo'n klein bedrijfje als Ziggo blijkbaar zoveel invloed heeft op een bedrijf als Philips.
Laten wij hopen dat Philips met de update de sorteer functie naar de favorietenlijst "verplaatst heeft". Dan is er mijns inziens prima mee te leven.
Oud 11 september 2009, 21:13
john61's schermafbeelding
john61 john61 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Even de favorietenlijst getest op mijn 8404. De zenders in die favorietenlijst kun je niet sorteren. Je zit dan dus vast aan de oorspronkelijke zenderindeling van Ziggo. Dus 11 intypen op je afstandsbediening brengt me in dat geval niet naar MTV (wat mijn voorkeur is).
Onbegrijpelijk dat zo'n klein bedrijfje als Ziggo blijkbaar zoveel invloed heeft op een bedrijf als Philips.
wat is het belang van ziggo om dit doen ? , als het echt zo is dat ik straks zelf niet kan beslissen hoe ik de zenders programmeren kan dan is dit echt een achteruitgang voor ziggo . waarom wordt dit niet uitgelegd op de site van ziggo ? is dit dan wat de content houders willen ?
ik verwacht dan ook veel problemen straks ook bij de tv,s die goedgekeurd zijn door ziggo dat de mensen masaal gaan klagen dat ze zelf niet kunnen beslissen hoe ze de tv willen programmeren .jammer dat ziggo zijn klanten niet goed daarover informeert.
Oud 11 september 2009, 21:13
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Die workaround is hier al genoemd: gewoon bij de installatie voor een ander land kiezen, in ieder geval niet Nederland. De taal van de gebruikersinterface kan wel gewoon op Nederlands blijven staan. Ziggo is - tot nog toe - de enige kabeloperator die zulke idiote aanvullende eisen stelt als het niet meer naar eigen inzicht kunnen sorteren en nummeren van de zenders, terwijl dat al decennia lang gemeengoed is bij alle TV's. De firmware voor andere landen is niet kreupel gemaakt, en dus kun je daarmee nog wel de zenderlijst naar eigen inzicht inrichten. Je zult even moeten experimenteren welke landeninstellingen goede resultaten geven.
Ziggo en Anoniem zullen blijven verwijzen naar Samsung om te laten zien dat het anders kan. Daar kan je wel vrij indeelbare favorieten lijsten maken.
Ik heb geen ervaring met Samsung tv's maar bij de losse samsung decoders werkt dit voor mij best goed. De Samsung 360 zou in de basislijst ook met andere kleuren moeten aangeven welke zenders nieuw zijn maar helaas werkt dit niet. Dus zonder de hele basislijst opnieuw helemaal door te bladeren weet ik ook niet welke zenders er eventueel nieuw zijn. Ook staat er achter veel kanalen in de basislijst "Not Completed" zodat je nog niet weet welke zender er achter dat nummer hoort.
Kortom de theorie achter het niet mogen rommelen in de basislijst is mooi maar in de praktijk werkt het bij de huidige goedgekeurde ontvangers ook niet zoals het hoort.

Ook het automatisch op positie 1 zetten van NED1HD werkt bij mijn decoder niet terwijl dat voor Ziggo genoeg is om een nieuw te certificeren tv niet goed te keuren. (ik weet dat Samsung daar mee bezig is maar voorlopig werkt het nog niet).
Oud 11 september 2009, 21:58
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Ziggo en Anoniem zullen blijven verwijzen naar Samsung om te laten zien dat het anders kan. Daar kan je wel vrij indeelbare favorieten lijsten maken.
Dat kan best zo zijn, maar daarmee wordt voorbij gegaan aan waar het werkelijk om gaat. Ziggo zou zich niet moeten bemoeien met de - volkomen vanzelfsprekende - mogelijkheid die TV toestellen bieden om de basiszenderlijst in de volgorde te zetten die je zelf wil, met de nummering die je zelf wil, en met de mogelijkheid om ongewenste zenders uit de lijst te verwijderen. Bij de analoge kanaalindeling hebben we tenslotte ook nooit 'favorietenlijstjes' nodig gehad om de indeling geheel naar eigen inzicht te kunnen aanpassen.
Oud 12 september 2009, 09:47
JoostBoZ's schermafbeelding
JoostBoZ JoostBoZ is offline
Member

Standaard

Stel dat we inderdaad deze basislijst niet meer zelf kunnen indelen, dan hoop ik wel dat bv. Nederland 1, 2 en 3 standaard in HD op de posities 1, 2 en 3 worden gezet (zoals volgens mij ook automatisch gebeurd bij de externe HD decoders van Ziggo). En niet dat op de posities 1, 2 en 3 Nederland 1, 2 en 3 in SD staan en ik helemaal moet doorzappen naar 71, 72 en 73 (geloof ik uit m'n hoofd) om de NLD kanalen in HD te bekijken.
Oud 12 september 2009, 12:01
neorej's schermafbeelding
neorej neorej is offline
Member

Standaard

hallo,

ik kijk nu via een decoder en ik kan de zenders niet indelen, als de zenders in gedeeld zijn zoals ze nu ingedeeld zijn heb ik er geen problemen mee, de zenders zijn als volgt ingedeeld:
http://www.ziggo.nl/producten/televi...nderoverzicht/
ik zie op dit overzicht wel dat er niet zoveel zenders in HD zijn, ik vind het beeld nogal matig met voetbal, misschien is dit in HD beter.

groeten
Oud 12 september 2009, 12:31
SheikYerbouti's schermafbeelding
SheikYerbouti SheikYerbouti is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neorej Bekijk bericht
hallo,

ik kijk nu via een decoder en ik kan de zenders niet indelen, als de zenders in gedeeld zijn zoals ze nu ingedeeld zijn heb ik er geen problemen mee, de zenders zijn als volgt ingedeeld:
http://www.ziggo.nl/producten/televi...nderoverzicht/
ik zie op dit overzicht wel dat er niet zoveel zenders in HD zijn, ik vind het beeld nogal matig met voetbal, misschien is dit in HD beter.

groeten
Nou, ik vind het waardeloos dat wanneer ik AT5 wil kijken 986 moet kiezen op mijn afstandsbediening, terwijl ik nu voor 15 kies. Ik kon analoog altijd mijn zenders zelf indelen, digitaal (met Alphacrypt) ook en straks opeens niet meer, omdat Ziggo belachelijke eisen stelt aan Philips.
Oud 12 september 2009, 13:09
john61's schermafbeelding
john61 john61 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Nou, ik vind het waardeloos dat wanneer ik AT5 wil kijken 986 moet kiezen op mijn afstandsbediening, terwijl ik nu voor 15 kies. Ik kon analoog altijd mijn zenders zelf indelen, digitaal (met Alphacrypt) ook en straks opeens niet meer, omdat Ziggo belachelijke eisen stelt aan Philips.
dat zou ook belachelijk zijn , maar er zijn mensen hier op dit forum die zeggen dat het met samsung wel kan ? als dat zo is zou het met philips ook kunnen . maar als ziggo zegt dat willen we niet dat de mensen zelf kunnen kiezen om te programmeren dan kan het ook niet met samsung .
laten we maar even afwachten . ik hoop dat de kabel zowel analoog als digitaal zo gauw mogelijk open gesteld wordt en dat we wat meer vrijheid krijgen om te kiezen .en als het zo is dat daarom niet de goedkeuring door ziggo aan philips is gegeven dat is dat heel triest .
Oud 12 september 2009, 21:58
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john61 Bekijk bericht
dat zou ook belachelijk zijn , maar er zijn mensen hier op dit forum die zeggen dat het met samsung wel kan ? als dat zo is zou het met philips ook kunnen . maar als ziggo zegt dat willen we niet dat de mensen zelf kunnen kiezen om te programmeren dan kan het ook niet met samsung .
laten we maar even afwachten . ik hoop dat de kabel zowel analoog als digitaal zo gauw mogelijk open gesteld wordt en dat we wat meer vrijheid krijgen om te kiezen .en als het zo is dat daarom niet de goedkeuring door ziggo aan philips is gegeven dat is dat heel triest .
De Philips TV's hebben een aantal beperkingen waarvan Ziggo vindt dat betreffende beperkingen niet in het belang zijn van consumenten. Een aantal voorbeelden zijn de beperking van de EPG, niet meer dan max 50 kanalen, ipv alle beschikbare kanalen, geen EPG caching, geen Channel lock etc. Philips heeft inmiddels aangegeven dat ze de beperkingen gaan oplossen, om alsnog in aanmerking te komen voor een goedkeuring.
Oud 12 september 2009, 22:02
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john61 Bekijk bericht
.. . ik hoop dat de kabel zowel analoog als digitaal zo gauw mogelijk open gesteld wordt en dat we wat meer vrijheid krijgen om te kiezen .en als het zo is dat daarom niet de goedkeuring door ziggo aan philips is gegeven dat is dat heel triest .
dit heeft niets te maken met het openstellen. Een fabrikant kiest er zelf voor om een product aan te bieden voor certificering !
Verder weet ik niet wat je wilt kiezen v.w.b. het analoge aanbod, dat zal niet wezenlijk veranderen door het openstellen van kabel.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten