Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 september 2009, 21:19
TipX's schermafbeelding
TipX TipX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Extra / Ubee
DTV: Panasonic TX-55AX630 CI+ & HUMAX 5200
Standaard

Zo lang ie het doet
Oud 6 september 2009, 21:55
RogerSch's schermafbeelding
RogerSch RogerSch is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door front Bekijk bericht
Zou de alphacrypt het wel (nog ff) doen in de 9704?
Ik heb een Alphacrypt kaart tijdelijk in een 7674 en hij werkt prima. Zolang Ziggo de specifieke CI+ beveiliging nog niet aanzet zal de Alphacrypt kaart gewoon werken.
Oud 11 september 2009, 13:21
Agent327's schermafbeelding
Agent327 Agent327 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: humax I5050
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie33 Bekijk bericht
Simpel. Philips is 1 van de oprichters van de CI+standaard en voldoet naar eigen zeggen (en ook Ziggo) aan de standaard. Alleen Ziggo heeft blijkbaar op een aantal punten een andere/aanvullende uitleg gegeven op de CI+ standaard, met als gevolg dat het (nog) niet werkt.
Anoniem heeft dat dan ook toegegeven, dat alhoewel philips wel een CI+ slot heeft, ziggo een aantal zaken toch iets anders heeft geimplementeerd. Nu moeten beide er uit zien te komen. Zonder dat de consument daar de dupe van is.
Mijn verkoper heeft contact gehad met Philips. Er komt een Firmware upgrade die met USB geinstalleerd moet gaan worden. Probleem opgelost. Einde discussie. Gelukkig. Ik maakte mij al zorgen met m'n 37 inch 9604.

Voor mijn tv is dat volgens mij: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Software

(nb mij eerste reactie op deze site. Hopelijk gaat het goed)

Iedereen veel kijkplezier. Volgens mij is de discussie moeilijker gegaan dan nodig. Had Ziggo (anoniem of niet) en Philips even écht gereageerd hadden we gewoon even afgewacht.
Oud 11 september 2009, 13:52
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agent327 Bekijk bericht
Mijn verkoper heeft contact gehad met Philips. Er komt een Firmware upgrade die met USB geinstalleerd moet gaan worden. Probleem opgelost. Einde discussie. Gelukkig. Ik maakte mij al zorgen met m'n 37 inch 9604.

Voor mijn tv is dat volgens mij: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Software
Ben bang van niet. In het draadje "Update aangaande certificering Philips" staat dat de .038.022 update van eind augustus (die in jouw link genoemd wordt) niet werkt.
Oud 11 september 2009, 14:13
SheikYerbouti's schermafbeelding
SheikYerbouti SheikYerbouti is offline
Member

Standaard

Zojuist had ik Philips aan te telefoon. Er komt nog een update waarbij CI+ met Ziggo gaat werken, waarbij tevens de EPG problemen zouden moeten zijn opgelost. Al pratende kwam ik erachter dat met deze firmware waarschijnlijk (net als bij de Sony's en Samsung's) het zelf kunnen sorteren van zenders niet meer mogelijk is en we dus met voorkeurlijstjes moeten gaan werken. Waardeloos!
Oud 11 september 2009, 14:39
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheikYerbouti Bekijk bericht
Al pratende kwam ik erachter dat met deze firmware waarschijnlijk (net als bij de Sony's en Samsung's) het zelf kunnen sorteren van zenders niet meer mogelijk is en we dus met voorkeurlijstjes moeten gaan werken. Waardeloos!
Dus hoogst waarschijnlijk wilde Ziggo juist daarom de Philips modellen nog niet certificeren.
Oud 11 september 2009, 14:39
Member

Standaard

Even de favorietenlijst getest op mijn 8404. De zenders in die favorietenlijst kun je niet sorteren. Je zit dan dus vast aan de oorspronkelijke zenderindeling van Ziggo. Dus 11 intypen op je afstandsbediening brengt me in dat geval niet naar MTV (wat mijn voorkeur is).
Onbegrijpelijk dat zo'n klein bedrijfje als Ziggo blijkbaar zoveel invloed heeft op een bedrijf als Philips.
Oud 11 september 2009, 14:41
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Onbegrijpelijk dat zo'n klein bedrijfje als Ziggo blijkbaar zoveel invloed heeft op een bedrijf als Philips.
Met CI+ heeft zo'n "klein" bedrijfje gewoon de macht in handen.
Fabrikanten die het spelletje niet willen meespelen worden dan gewoon eenvoudig van het Zigggo netwerk geweerd.
Oud 11 september 2009, 14:45
Member

Standaard

Laten we hopen dat als het inderdaad zo is als ik denk, dat een workaround mogelijk is. Ik heb wel een paar ideeën, maar die houd ik nog even voor me.
Oud 11 september 2009, 17:43
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Laten we hopen dat als het inderdaad zo is als ik denk, dat een workaround mogelijk is. Ik heb wel een paar ideeën, maar die houd ik nog even voor me.
Die workaround is hier al genoemd: gewoon bij de installatie voor een ander land kiezen, in ieder geval niet Nederland. De taal van de gebruikersinterface kan wel gewoon op Nederlands blijven staan. Ziggo is - tot nog toe - de enige kabeloperator die zulke idiote aanvullende eisen stelt als het niet meer naar eigen inzicht kunnen sorteren en nummeren van de zenders, terwijl dat al decennia lang gemeengoed is bij alle TV's. De firmware voor andere landen is niet kreupel gemaakt, en dus kun je daarmee nog wel de zenderlijst naar eigen inzicht inrichten. Je zult even moeten experimenteren welke landeninstellingen goede resultaten geven.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten