Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 november 2009, 06:31
Armageddonx7's schermafbeelding
Armageddonx7 Armageddonx7 is offline
Junior Member

DTV: 56PFL9954H/12 DVDR3595H
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wendy Bekijk bericht
Gezien dat dit al een hele topic is geworden heb ik een vraag over de 56pfl9954 (21:9). Weet iemand of dat Ci+ op deze tv feilloos werkt?
Zit er over te denken om zo'n tv aan te schaffen en wil niet vervolgens martelen met de kaart die je in de tv stopt en vervolgens 'misschien' niet werkt. Gezien dat er andere merken zijn waar het perfect werkt.
Hoor graag van jullie.
Ik heb de 56" thuis hangen en laatst een Ziggo CI+ module gekocht en er in gestoken. Nee de CI+ module wordt niet gezien en authenticatie begint zelfs niet eens. De Philips premium service center gebeld en die gaven het gelijk toe. Het kan zelfs per type en generatie van de tv liggen of de CI+ werkt of niet. De CI+ module steekt ook hier uit de TV behuizing maar geen "vertekening" van de Ambilight.

Pas op met wat ze je vertellen in de winkel bij het kopen van TV en CI+ module, zie andere berichten hierover.

Verders een super tv, ik ben er zeer blij mee. SD kijken is een minpunt maar de upscaling van dvd's een grote plus.

Succes met je tv keuze.
Marco.

Het probleem is inmiddels opgelost en alles werkt. zie verder voor toelichting.

Laatst gewijzigd door Armageddonx7; 2 november 2009 om 10:44
Oud 1 november 2009, 10:58
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Heb jij de 56PFL9954H? Die móet geschikt zijn voor CI+.
En dus is de vraag: heb je de CAM er wel goed ingestopt, niet verkeerd om? Ditto met de kaart?
Zie de instrukties daarover op dit forum.

En welke SW versie heb je er in, is dat al de .026.058.005? Die heb je minimaal nodig voor CI+.

Groet,
JW
Oud 1 november 2009, 12:56
nocnoc's schermafbeelding
nocnoc nocnoc is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z1
DTV: 32pfl8404
Smile pfl8404: HD als een zonnetje

Ik heb een 32pfl8404 met software 026.058.005. Controleer eerste de software, en update zonodig. CI+ module met nieuwe smartcard bij Ziggo besteld. Eerst smartcard bij ziggo activeren en dan smartcard met de chip naar de sticker gericht in de CI+ module steken. Goed doorduwen, hij moet er helemaal in en hij moet recht zitten. Dan TV in standby zetten. Vervolgens de CI+ module in de TV schuiven met de sticker naar de muur gericht. De module blijft er een flink stuk uitsteken, net achter de rand van de ambilight lampen. TV aanzetten en dan gaat ie gelijk authenticeren. Daarna alle zenders opnieuw installeren (bij mij in Veenendaal is dat 372,00 Mhz en 05555 voor het ziggo ID) en klaar is kees. (analoge kanalen kan je overslaan, want alle andere non-HD digitale kanalen gaan gewoon met de module). Ned 1, 2 en 3 in HD op kanaal 1, 2 en 3. Overige HD-kanalen ook perfect. Bekende probleem dat teletekst alleen maar op Ned1 werkt heb ik ook, dat zal waarschijnlijk wel in de volgende software release opgelost worden. Zorg wel voor een goede antennekabel. Bij goedkope rommel krijg je 1, 2 en 3 niet in HD, de rest wel. Met een Hirschmann kabel van 2,5 meter werkt het als een zonnetje.
Oud 1 november 2009, 13:35
Ruud3822's schermafbeelding
Ruud3822 Ruud3822 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Televisie Z1 abonnement
DTV: CI+ CAM module (Smit)
Standaard Extra info over ontvangst

Heb een irdeto CI+ CAM op mijn 42PFL9664 geinstallerd, welke de externe decoder gaat vervangen.

Waar kun je hiermee de extra informatie zien die ik wel op de externe decoder zag, zoals: beeldverhouding (16:9 of 4:3), kwaliteit (SD, 576, 1080 etc), geluid (stereo, dolby etc)?
Oud 1 november 2009, 16:37
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mapel Bekijk bericht
Bedoel je dan de laatste testversie van de 9000 welke sommige mensen hier ter beschikking hebben want mijn 8404 draait sinds ingebruikname met 000.026.058.005 welke ongeveer de derde week van September gereleased is.Daarom hoop ik na een update inderdaad van het blokjes-probleem af te zijn.
Inderdaad. Hopelijk komt deze week 26.66.0 uit (ook voor de 8000 serie) waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn.
Oud 1 november 2009, 16:40
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud3822 Bekijk bericht
Waar kun je hiermee de extra informatie zien die ik wel op de externe decoder zag, zoals: beeldverhouding (16:9 of 4:3), kwaliteit (SD, 576, 1080 etc), geluid (stereo, dolby etc)?
Op de status pagina kan je (beperkt) wat deze info vinden. Je komt in de status pagina via
1) options -> status; of
2) info -> options
Daar staat in elk geval informatie over de geluidsstroom en het 'HD' teken rechtsboven als het HD signaal is. Verder staat er een teken als er ondertitels bij het kanaal zitten (schermpje met '...').
Oud 1 november 2009, 17:56
Ruud3822's schermafbeelding
Ruud3822 Ruud3822 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Televisie Z1 abonnement
DTV: CI+ CAM module (Smit)
Standaard

Bedankt, goeie informatie. Jammer dat dit niet meteen tijdelijk op het scherm komt bij het zappen, misschien in de binnenkort te verwachten update...

Is MPEG 2/0 geluid trouwens gewoon stereo, of iets anders?
Oud 1 november 2009, 22:01
SchenkOnline's schermafbeelding
SchenkOnline SchenkOnline is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Plus
DTV: Neotion CI+ CAM
Standaard

YES!!!

Dank voor de superhandige informatie in de forum. Zojuist mbv de "Phillip 2009 CI+ handleiding" mijn Neotion CI+CAM Module aan de praat gekregen in mijn splinternieuwe 42PFL8404H/12... Wat een beeld.
Oud 2 november 2009, 10:41
Armageddonx7's schermafbeelding
Armageddonx7 Armageddonx7 is offline
Junior Member

DTV: 56PFL9954H/12 DVDR3595H
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Heb jij de 56PFL9954H? Die móet geschikt zijn voor CI+.
En dus is de vraag: heb je de CAM er wel goed ingestopt, niet verkeerd om? Ditto met de kaart?
Zie de instrukties daarover op dit forum.

En welke SW versie heb je er in, is dat al de .026.058.005? Die heb je minimaal nodig voor CI+.

Groet,
JW
Het was een heel gevecht maar ik heb het werkend gekregen!
Smartkaart zat verkeerd in de CI+ module en de module zat verkeerd in de tv. Ook moet ik de tv NIET op standby zetten om de CI+ er in te steken. Gewoon na installatie van zenders, de tv aan laten staan, de CI+ er in steken. Autentificatie gaat lopen en heeft voor 1/5 t/m 4/5 elk een tiental seconden nodig. Stap 5/5 duurt wat langer. De melding dat het succesvol is afgerond in beeld en klaar is Kees.
http://www.4shared.com/account/file/...s_2009_CI.html De Handleiding voor Philips tv's. Ik moest zelf even zoeken

Bedankt peoples, tv kijken is nu helemaal een genot.

Marco.
Oud 5 november 2009, 16:17
Wendy's schermafbeelding
Wendy Wendy is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus/Motorola
DTV: LG HRX570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armageddonx7 Bekijk bericht
Het was een heel gevecht maar ik heb het werkend gekregen!
Smartkaart zat verkeerd in de CI+ module en de module zat verkeerd in de tv. Ook moet ik de tv NIET op standby zetten om de CI+ er in te steken. Gewoon na installatie van zenders, de tv aan laten staan, de CI+ er in steken. Autentificatie gaat lopen en heeft voor 1/5 t/m 4/5 elk een tiental seconden nodig. Stap 5/5 duurt wat langer. De melding dat het succesvol is afgerond in beeld en klaar is Kees.
http://www.4shared.com/account/file/...s_2009_CI.html De Handleiding voor Philips tv's. Ik moest zelf even zoeken

Bedankt peoples, tv kijken is nu helemaal een genot.

Marco.
Kijk toch nog gelukt.
Nog een vraagje. Steekt de module ver uit je tv, is dit hinderlijk of valt dit best wel mee.

Wendy
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten