Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 september 2009, 08:23
RogerSch's schermafbeelding
RogerSch RogerSch is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kasteleman Bekijk bericht
Heb inderdaad een versterker ertussen. Deze kort ff ertussen uitgehaald. Zonder resultaat. Of moet ik dan ook weer de zenders opnieuw laten installeren? Trouwens inderdaad alleen teletekst op nederland 1. Jammer, maar dat gaat vast wel goed komen. EPG gaat goed (nog niet geprobeerd boven de 50) en het zappen gaat ook goed. Ben zekers tevreden over de snelheid. Vind trouwens dat de tv iha sneller op de menu's reageert sind de nieuwe firmware

[update]
Niet te geloven. Combinatie van versterker en kabel... Had direct verbonden. Geen resultaat. Direct verbonden met andere kabel... Werkt perfect Toen de versterker er weer tussen... helaas. Weer geen signaal. Weet iemand welke versterker ik kan gebruiken. heb dus een andere nodig. Heb nu zo een van de klusmarkt... Rowwan: Welke versterker heb jij in gebruik???
Kijk eens op deze website http://www.kabelkeur.nl/ Ziggo verwijst ook naar deze website. Je kunt ook alles van Hirschmann kopen dan weet je zeker dat je goed pul hebt.

Zelf heb ik nog nooit gebruik gemaakt van een versterker. Op dit moment heb ik 3 Radio TV aansluitpunten in huis waarvan er twee een lengte hebben van zeker 15 meter. Geen enkel probleem met digitale TV ontvangst. Ik heb wel, van kabel tot en met inbouw aansluitdozen, Hirschmann materiaal gebruikt.

Succes ermee!
Oud 27 september 2009, 11:53
Rowwan's schermafbeelding
Rowwan Rowwan is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604 + Smit CAM & Philips 37pfl9632 + Humax 5200
Standaard

Ik heb de Hirschmann GHV20 versterker met een losse Hirschmann mutitap.
Oud 27 september 2009, 12:18
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

In dit draadje werd gesproken over het instellen van de signaalsnelheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zumo Bekijk bericht
Daar stond ook bij dat je de Modus Signaalsnelheid op Handmatig moest zetten en vervolgens de signaalsnelheid op 6.875 (er stond 6.900) en dan OK.
Ik heb zitten zoeken binnen dit forum en op Internet, maar ik kon niets bruikbaars vinden.

Wie kan ff uitleggen wat dit betekent en wat de verschillende waarden kunnen/mogen zijn?

Laatst gewijzigd door TomF; 27 september 2009 om 12:30
Oud 27 september 2009, 15:58
neorej's schermafbeelding
neorej neorej is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
In dit draadje werd gesproken over het instellen van de signaalsnelheid.

Ik heb zitten zoeken binnen dit forum en op Internet, maar ik kon niets bruikbaars vinden.

Wie kan ff uitleggen wat dit betekent en wat de verschillende waarden kunnen/mogen zijn?
ik ben ook benieuwd, mijn signaal snelheid staat op 6900, maar moet volgens de bijlage van Ziggo op 6875 staan. alles werkt naar behoren.
Oud 27 september 2009, 18:20
Tinuzje's schermafbeelding
Tinuzje Tinuzje is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark69 Bekijk bericht
Dit lijkt op een probleem dat een bekend had met Alphacrypt. Komt het signaal wel sterk genoeg over om alle coederingsupdates te ontvangen van Ziggo? Indien de kabel lengte te lang is gaat het signaal verzwakken.
Dit is overigens goed op te losse, maar signaalsterkte is een factor.
Dat zou heel goed het punt kunnen zijn!!!!
Mijn signaal is niet al te best, moet maar 's een ander kabeltje trekken.
Oud 27 september 2009, 19:52
ZGFhenk's schermafbeelding
ZGFhenk ZGFhenk is offline
Junior Member

Ziggo Internet: standaard digitaal+HD; CI+
DTV: 42PFL9664H12
Standaard NL1 HD zonder smartcard?

Hallo,
Ik lees net ergens op dit forum dat je NL1 al in HD kunt ontvangen zonder smartcard? (TV: 42PFL9664)

Kan alleen niet meer terugvinden waar dit staat.
Feit is dat ik zonder CI+ module en zonder smartcard wel allerlei digitale zenders in de lijst zie, maar de beelden nog niet (is ook logisch).
En dan toch NL1 HD kunnen ontvangen?
Oud 27 september 2009, 20:04
SheikYerbouti's schermafbeelding
SheikYerbouti SheikYerbouti is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZGFhenk Bekijk bericht
Hallo,
Ik lees net ergens op dit forum dat je NL1 al in HD kunt ontvangen zonder smartcard? (TV: 42PFL9664)

Feit is dat ik zonder CI+ module en zonder smartcard wel allerlei digitale zenders in de lijst zie, maar de beelden nog niet (is ook logisch).
Jazeker, die zender is niet gecodeerd, net als NL1 (zonder HD) en het zenderoverzicht.
Oud 27 september 2009, 20:04
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZGFhenk Bekijk bericht
Hallo,

Kanalen 1, 11, 12, 13, 19 en 71 worden ongecodeerd doorgegeven en zijn dus zonder CAM en smartcard te bekijken.
Oud 27 september 2009, 20:12
Claude's schermafbeelding
Claude Claude is offline
Member

Standaard update verloopt vaag...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderlo Bekijk bericht
Firmware versie 000.026.058.005 is weer online. Website ziet er wel weer gehandicapt uit, dus ben benieuwd hoelang dat gaat duren...
Ik heb vanavond de firmware 26.058.005 geïnstalleerd op mijn 42PFL9664.
Althans, die poging deed ik met een USB-stick. TV schakelt uit naar standby (dat is goed), maar in plaats van terug te komen met het voortgangsscherm van de update verschijnt een scrambled beeld en gebeurt er ogenschijnlijk niets.

Ik heb het een minuutje aangezien en daarna de TV maar weer uitgezet en de USB stick verwijderd.

Bij latere pogingen leest de TV de stick als "normale" USB-stick (zonder update).
Tot mijn verwondering verschijnt in het menu bij de huidige softwareversie wel het actuele versienummer: 26.058.005. Zou het dan toch goed zijn gegaan?

Afijn, ik heb de zenders opnieuw geïnstalleerd: Ned 1 HD verschijnt op 1. Ned 2 HD op 2 etc.

Daarna de CI+ cam geïnstalleerd en met een kleine minuut doorloopt deze alle 5 authenticatiestappen. Prima.

Ik kan nu tenminste via de CI+ CAM digitale TV kijken.

De zapsnelheid is trager dan bij Alphacrypt. Teletekst ontbreekt (behalve bij Ned 1), maar dat is al eerder gemeld.
Ik kan ook nog gewoon zenders sorteren, zoals ik dat totnogtoe gewend was.

Ondanks de rare update werkt het (op dit moment) nu toch!

Ik hou de verbeteringen met volgende updateversies natuurlijk in de gaten.
Oud 27 september 2009, 20:47
ZGFhenk's schermafbeelding
ZGFhenk ZGFhenk is offline
Junior Member

Ziggo Internet: standaard digitaal+HD; CI+
DTV: 42PFL9664H12
Standaard Digitaal voor de armen

Hoe doe ik dit dan, ik kan inderdaad wel zoeken op digitale zenders , maar op een gegeven moment vraagt de TV een zoekfrequentie voor digitaal ontvangsttesten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten