Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 september 2009, 23:06
neorej's schermafbeelding
neorej neorej is offline
Member

Standaard

CI+ doet het niet.
8404H/12 laatste firmware

groeten
Oud 16 september 2009, 07:45
sanderlo's schermafbeelding
sanderlo sanderlo is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-In-Een Extra
DTV: Philips 56PFL9954H/12 met Smit CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neorej Bekijk bericht
CI+ 8404H/12 werk niet. er worden geen zenders gevonden, straks even met Philips bellen
Hmm, heeft iemand het al op een 9954H/12 kunnen proberen?
Oud 16 september 2009, 08:31
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderlo Bekijk bericht
Ik zou er van uit gaan dat alle recent geproduceerde versies wel werken, vandaar dat het in de winkel allemaal wel werkt. Maar zoals anoniem al aangaf is er een serienummer verhaal. Dus of toestellen uit bepaalde fabrieken werken niet, of lage serienummers werken niet, of...

Daar de CI+ modules nu een beetje leverbaar worden zullen we het wel snel weten.
Dan kan het bijna alleen maar een hardware issue zijn, aangezien de toestellen over dezelfde laatste firmware beschikken en de ene wel werkt en de andere niet...
Oud 16 september 2009, 10:11
neorej neorej is offline
Member

Standaard

ik heb net met Philips gebelt en mij is nu heel iets anders vertelt dan dat mij vele malen vertelt is.
eerst verzekert philips mij de tv zeker gaat werken met de cam module, zolang ik maar de een H versie heb of eentje die op 12 eindigt, nu word mij vertelt dat de module nog niet gaat werken en ik moet wachten tot Philips en Ziggo er uit zijn gekomen, voor ik deze tv kocht heb ik vele malen contact met Philips gehad omtrent de module en elke keer hebben ze mij verzekert dat de module zou gaan werken, nu is de module op de markt en nu blijkt Philips in gebreken te zijn, en Philips zegt weer dat Ziggo in gebreken is?
Philips blijft volhouden dat de module werkt mits Ziggo aanpassingen doet, want, zo zegt Philips, was de CI+ module al op de Philips tvs`s voor dat Ziggo mee aan de slag ging.
Ik word hier zo moe van, volgens mij wordt dit nog een heel lang verhaal. in het ergste geval komt Philips straks zelf met een CI+ module en kan ik deze weggooien/verkopen.

Ik ben zwaar teleur gestelt omdat je als consument totaal machteloos staat.
En de help desk medewerkers zeggen ook allemaal wat anders, zowel bij Ziggo als bij Philips!!!

groeten
Oud 16 september 2009, 10:39
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
ik heb net met Philips gebelt en mij is nu heel iets anders vertelt dan dat mij vele malen vertelt is.
eerst verzekert philips mij de tv zeker gaat werken met de cam module, zolang ik maar de een H versie heb of eentje die op 12 eindigt, nu word mij vertelt dat de module nog niet gaat werken en ik moet wachten tot Philips en Ziggo er uit zijn gekomen, voor ik deze tv kocht heb ik vele malen contact met Philips gehad omtrent de module en elke keer hebben ze mij verzekert dat de module zou gaan werken, nu is de module op de markt en nu blijkt Philips in gebreken te zijn, en Philips zegt weer dat Ziggo in gebreken is?
Philips blijft volhouden dat de module werkt mits Ziggo aanpassingen doet, want, zo zegt Philips, was de CI+ module al op de Philips tvs`s voor dat Ziggo mee aan de slag ging.
Ik word hier zo moe van, volgens mij wordt dit nog een heel lang verhaal. in het ergste geval komt Philips straks zelf met een CI+ module en kan ik deze weggooien/verkopen.

Ik ben zwaar teleur gestelt omdat je als consument totaal machteloos staat.
En de help desk medewerkers zeggen ook allemaal wat anders, zowel bij Ziggo als bij Philips!!!

groeten
De Philips KS is niet goed op de hoogte. Anoniem heeft al aangegeven dat Philips de zaak serieus neemt en alles oplost.
Aangezien die fout een certificaat-fout is, kan ik mij het volgende voorstellen:
Alle versleuteling werkt met certificaten waarmee afzender en ontvangers hun identiteiten kunnen worden bevestigd. Certificaten zitten (in een computer) in een certificate-store. Op de TV zal dat niet anders zijn, dat is ook een halve computer. De certificate-store staat in principe dus gewoon los van de firmware. Om met de Ziggo cam te werken, moet de Philips tv de cam vertrouwen. De cam presenteert zijn certificaat aan de Philips tv en die kijkt in zijn certificate-store om te zijn of er een overeenkomstig vertrouwd certificaat is. Dit is er wel al ingezet op de nieuwe tv's in de winkel, maar staat nog niet in de certificate-store op de oude tv's. Dit is dus los van de firmware versie. Neemt niet weg dat het wel kan worden opgelost met een firmware update hoor. Met een nieuwe firmware update die tijdens het update proces het certifcaat in de store installeert, is op te lossen door Philips.

Dit verhaal over certificaten is mijn persoonlijke mening en idee over hoe het werkt, gebaseerd op mijn kennis over versleuteling en certificaten zoals toegepast op computers. Het verhaal is wel wat versimpeld weergegeven, anders wordt het te ingewikkeld voor hier.
Oud 16 september 2009, 11:00
neorej neorej is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
De Philips KS is niet goed op de hoogte. Anoniem heeft al aangegeven dat Philips de zaak serieus neemt en alles oplost.
Aangezien die fout een certificaat-fout is, kan ik mij het volgende voorstellen:
Alle versleuteling werkt met certificaten waarmee afzender en ontvangers hun identiteiten kunnen worden bevestigd. Certificaten zitten (in een computer) in een certificate-store. Op de TV zal dat niet anders zijn, dat is ook een halve computer. De certificate-store staat in principe dus gewoon los van de firmware. Om met de Ziggo cam te werken, moet de Philips tv de cam vertrouwen. De cam presenteert zijn certificaat aan de Philips tv en die kijkt in zijn certificate-store om te zijn of er een overeenkomstig vertrouwd certificaat is. Dit is er wel al ingezet op de nieuwe tv's in de winkel, maar staat nog niet in de certificate-store op de oude tv's. Dit is dus los van de firmware versie. Neemt niet weg dat het wel kan worden opgelost met een firmware update hoor. Met een nieuwe firmware update die tijdens het update proces het certifcaat in de store installeert, is op te lossen door Philips.

Dit verhaal over certificaten is mijn persoonlijke mening en idee over hoe het werkt, gebaseerd op mijn kennis over versleuteling en certificaten zoals toegepast op computers. Het verhaal is wel wat versimpeld weergegeven, anders wordt het te ingewikkeld voor hier.
stap 1 t/m 5 gaat, authenticatie gaat goed enz...... de tv vindt geen digitale zenders.

gr
Oud 16 september 2009, 11:36
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
stap 1 t/m 5 gaat, authenticatie gaat goed enz...... de tv vindt geen digitale zenders.
Als de TV geen digitale kanalen vindt dan doe je iets verkeerd of heeft je TV geen DVB-C tuner. Een CAM heeft niets te maken met het proces om kanalen te zoeken, dat is iets dat de firmware van de TV moet doen in combinatie met de DVB-C tuner als het gaat om digitale TV via de kabel. Een CAM wordt alleen maar gebruikt bij weergave van digitale TV kanalen die van encryptie zijn voorzien.
Oud 16 september 2009, 11:41
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Om met de Ziggo cam te werken, moet de Philips tv de cam vertrouwen.
Volgens mij werkt dat precies anders om. De Ziggo CI+ CAM moet het apparaat met CI+ slot vertrouwen en de Ziggo CI+ CAM ontvangt eventueel informatie van Ziggo headend over apparaten die niet (meer) vertrouwt mogen worden. De authenticatie foutmelding op de Philips TV's waar eerder schermafbeeldingen van getoond zijn is een melding afkomstig van de CI+ CAM.
Oud 16 september 2009, 11:50
neorej neorej is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Als de TV geen digitale kanalen vindt dan doe je iets verkeerd of heeft je TV geen DVB-C tuner. Een CAM heeft niets te maken met het proces om kanalen te zoeken, dat is iets dat de firmware van de TV moet doen in combinatie met de DVB-C tuner als het gaat om digitale TV via de kabel. Een CAM wordt alleen maar gebruikt bij weergave van digitale TV kanalen die van encryptie zijn voorzien.
dit is wat ik doe

configuratie>installatie>installatie zenders>automatische installatie>zenders bijwerken.

dig.zenders toegevoegd 0
dig zenders verwijderd 0
Analoge zenders toegevoegd 0

als ik bij digitaal ontvangst testen 51400mhz invul wordt er ook niks gevonden

suggesties zijn erg welkom!!!
Oud 16 september 2009, 11:53
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Wellicht ten overvloede/gokje: Heb je wel de frequentie en het network ID ingevuld?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten