Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 september 2009, 12:27
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Bedoel je hiermee dat een tv die niet door Ziggo gecertificeerd is toch werkt met de nieuwe Cicam maar dan niet aan een aantal additionele Ziggo eisen voldoet?
ja, min of meer.
Oud 13 september 2009, 12:37
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Ik heb nog geen Philips firmware gehad die de problemen oplost. De case die ik heb aangemeld bij Philips staat nu 3 weken open, zonder dat er reactie op komt (en ik heb regelmatig gebeld...).
Mijn opmerking ging meer over een mogelijkheid tot sorteren. Sommige gebruikers menen dat ziggo hier bewust beperkingen oplegt. Ik heb aangegeven dat ik niet weet welke features de oorspronkelijke software bevat in vergelijking met de software die door ons getest wordt. Jij bent één van de weinigen, die zowel de oude als de nieuwe software heeft kunnen vergelijken op de mogelijkheden van sorteren. Mischien dat je hier nog iets over kunt zeggen. Er wordt namelijk voordurend door bepaalde personen de indruk gewekt dat de ziggo eisen de toestellen 'kreupel' maakt.
Oud 13 september 2009, 13:32
front's schermafbeelding
front front is offline
Junior Member

Ziggo Internet: standaard
DTV: Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
ja, min of meer.
Betekent dit dat ik hem kan gaan bestellen voor mijn 9704 en dat ie gewoon werkt maar niet ondersteund wordt zoals de laatste jaren bij de alphacrypt.

Kan ik dan echt gewoon hd kijken met mijn hd tv zonder losse decoder?
Oud 13 september 2009, 14:01
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door front Bekijk bericht
Betekent dit dat ik hem kan gaan bestellen voor mijn 9704 en dat ie gewoon werkt maar niet ondersteund wordt zoals de laatste jaren bij de alphacrypt.

Kan ik dan echt gewoon hd kijken met mijn hd tv zonder losse decoder?
Of het allemaal altijd werkt (en zal blijven werken) weet ik niet, maar we zullen niet gecertificeerde CI+ (voorlopig) niet weren. Let wel dat niet gecertificeerde CI+ toestellen straks ook niet meer zullen functioneren icm een alphacrypt. Dat betekent dat ze wel moeten werken met een CI+CAM. Vooralsnog zie ik hier geen problemen mee, muv de Philips (werkt werkt echter aan een oplossing). Daarnaast hebben alle mij bekende fabrikanten met CI+ oplossingen hun producten bij ons aangemeld voor certificering.
Oud 13 september 2009, 14:51
front's schermafbeelding
front front is offline
Junior Member

Standaard

Bedankt voor je antwoord maar het klinkt nog een beetje cryptisch (voor mij)

Je zegt Vooralsnog zie ik hier geen problemen mee, muv de Philips

Nog een keer proberen:

Zal een CI+ cam over 2 weken het (voorlopig) doen in mijn philips 9704 ondanks dat ie nog niet gecertificeerd is en dus niet ondersteund wordt?

Bedankt alvast, ik waardeer je support

Oud 13 september 2009, 18:05
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je antwoord maar het klinkt nog een beetje cryptisch (voor mij)

Je zegt Vooralsnog zie ik hier geen problemen mee, muv de Philips

Nog een keer proberen:

Zal een CI+ cam over 2 weken het (voorlopig) doen in mijn philips 9704 ondanks dat ie nog niet gecertificeerd is en dus niet ondersteund wordt?

Bedankt alvast, ik waardeer je support

Als je de rest van de postings had gelezen dan had je kunnen weten dat bepaalde philips TV's (eerdere leveringen), die ondanks dat ze CI+ compliant zijn, niet werken met een CI+CAM. Er zijn ook meer recentere toestellen, die dit probleem niet hebben.
Dus hoe moet ik weten of jouw toestel tot de eerste of de tweede categorie behoort. Ik kan je alleen vertellen dat Philips aangeeft dat ze het probleem kunnen oplossen. Ik heb alleen nog geen software ontvangen, waarmee we dit ook daadwerkelijk kunnen aantonen. Ik heb eveneens nog geen informatie van Philips ontvangen tot welk serienummer er toestellen zijn geleverd met de 'verkeerde' software.
Binnenkort zal hierover meer informatie beschikbaar komen bij Philips en op onze portal (en op het forum).
Oud 13 september 2009, 19:06
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Mijn opmerking ging meer over een mogelijkheid tot sorteren. Sommige gebruikers menen dat ziggo hier bewust beperkingen oplegt. Ik heb aangegeven dat ik niet weet welke features de oorspronkelijke software bevat in vergelijking met de software die door ons getest wordt. Jij bent één van de weinigen, die zowel de oude als de nieuwe software heeft kunnen vergelijken op de mogelijkheden van sorteren. Mischien dat je hier nog iets over kunt zeggen. Er wordt namelijk voordurend door bepaalde personen de indruk gewekt dat de ziggo eisen de toestellen 'kreupel' maakt.
Dit is niet zo simpel in 'oude' en 'nieuwe' firmware in te delen.
Voor zover ik weet test Ziggo met firmware Q5492-0.26.38.191 (6/08/2009 21:28:36).
Ondertussen is commercieel beschikbaar firmware Q5492-0.26.38.22 (17/08/2009 7:21:51).

Alhoewel de publieke firmware dus nieuwer is zet deze bv. niet Ned.1 HD op kanaal 1 (de 38.19 deed dat wel).

Ik heb nog geen firmware gezien waarbij de kanalen niet te herordenen zijn. Dit is tot nu toe altijd mogelijk.
Oud 13 september 2009, 19:27
front's schermafbeelding
front front is offline
Junior Member

Standaard

mmmm...

Er zijn dus recente philips toestellen die gewoon werken
Dat had ik idd nog niet gelezen.

Veel recenter als de 9704`s kan niet...

Ziggo gaat vooralsnog niet gecertificeerde tv`s niet weren...

Dus de kans is aanwezig dat de CI+ het doet in de allernieuwste modellen
Oud 13 september 2009, 19:39
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
mmmm...

Er zijn dus recente philips toestellen die gewoon werken
Ik heb geen enkele ervaringen gezien van mensen waarbij de CI+ CAM werkt in een Philips TV. Alleen bij anoniem in het lab werkt het blijkbaar wel.
Oud 13 september 2009, 20:39
sanderlo's schermafbeelding
sanderlo sanderlo is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-In-Een Extra
DTV: Philips 56PFL9954H/12 met Smit CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Dit is niet zo simpel in 'oude' en 'nieuwe' firmware in te delen.
Voor zover ik weet test Ziggo met firmware Q5492-0.26.38.191 (6/08/2009 21:28:36).
Ondertussen is commercieel beschikbaar firmware Q5492-0.26.38.22 (17/08/2009 7:21:51).

Alhoewel de publieke firmware dus nieuwer is zet deze bv. niet Ned.1 HD op kanaal 1 (de 38.19 deed dat wel).

Ik heb nog geen firmware gezien waarbij de kanalen niet te herordenen zijn. Dit is tot nu toe altijd mogelijk.
191 of 19?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten