Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 september 2009, 23:41
Elecman's schermafbeelding
Elecman Elecman is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Er worden geen Philips toestellen actief geweerd zoals je suggereerd. In het slechtste geval wordt philips niet gecertificeerd.
Dat is natuurlijk een nogal vreemde voorstelling van zaken. Als niet certificeren betekend dat je er niet mee TV kunt kijken dan worden ze logischer wijs actief geweerd. Het is zoiezo een idiote zaak dat Ziggo zou kunnen voorschrijven welke merken TV's ik zou mogen kopen om digitale TV te kunnen kijken. Wat mij betreft: Shame on Ziggo!
Oud 12 september 2009, 23:45
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
dit heeft niets te maken met het openstellen. Een fabrikant kiest er zelf voor om een product aan te bieden voor certificering !
Maar is er dan een andere manier om zonder losse decoder naar digitale tv te kunnen blijven kijken op het Ziggo netwerk? (Uiteraard met een tv met CI+ slot).
Met andere woorden hebben de fabrikanten wel een échte keus om niet te certificeren.
Oud 12 september 2009, 23:47
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Er worden geen Philips toestellen actief geweerd zoals je suggereerd. In het slechtste geval wordt philips niet gecertificeerd.
Bedoel je hiermee dat een tv die niet door Ziggo gecertificeerd is toch werkt met de nieuwe Cicam maar dan niet aan een aantal additionele Ziggo eisen voldoet?
Oud 13 september 2009, 00:03
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elecman Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een nogal vreemde voorstelling van zaken. Als niet certificeren betekend dat je er niet mee TV kunt kijken dan worden ze logischer wijs actief geweerd. Het is zoiezo een idiote zaak dat Ziggo zou kunnen voorschrijven welke merken TV's ik zou mogen kopen om digitale TV te kunnen kijken. Wat mij betreft: Shame on Ziggo!
Nee, ook met niet door Ziggo gecertificeerde CI+ TV toestellen (in combinatie met een wel door Ziggo gecertificeerde CI+ CAM en een geldige Ziggo smartcard) zul je gewoon Ziggo digitale televisie kunnen kijken. De hele Ziggo-certificatie van TV-toestellen doet eigenlijk niet terzake. Ziggo zou individuele niet-gecertificeerde toesteltypen kunnen weren door ze op een zwarte lijst te (laten) plaatsen van revoked CI+ devices, maar dan moeten daar wel zwaarwegende redenen voor zijn. En anoniem geeft aan dat Ziggo dat niet zal doen.
Oud 13 september 2009, 00:55
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Nee, ook met niet door Ziggo gecertificeerde CI+ TV toestellen (in combinatie met een wel door Ziggo gecertificeerde CI+ CAM en een geldige Ziggo smartcard) zul je gewoon Ziggo digitale televisie kunnen kijken. De hele Ziggo-certificatie van TV-toestellen doet eigenlijk niet terzake. Ziggo zou individuele niet-gecertificeerde toesteltypen kunnen weren door ze op een zwarte lijst te (laten) plaatsen van revoked CI+ devices, maar dan moeten daar wel zwaarwegende redenen voor zijn. En anoniem geeft aan dat Ziggo dat niet zal doen.
Toch zal er vaak nieuwe firmware op je tv moeten. Als voorbeeld hier op het forum een paar Philips tv's die niet willen werken met de Ziggo cam.
Het lijkt mij dat als fabrikanten de moeite willen nemen om nieuwe firmware te schrijven ze dan meteen voor de Ziggo certificering willen gaan. Dat lijkt me verkooptechnisch wel beter.
Oud 13 september 2009, 01:27
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Toch zal er vaak nieuwe firmware op je tv moeten. Als voorbeeld hier op het forum een paar Philips tv's die niet willen werken met de Ziggo cam.
Het lijkt mij dat als fabrikanten de moeite willen nemen om nieuwe firmware te schrijven ze dan meteen voor de Ziggo certificering willen gaan. Dat lijkt me verkooptechnisch wel beter.
Als een CI+ gecertificeerd TV-toestel niet wil werken met een gecertificeerde CI+ CAM, dan hoeft dat niet te betekenen dat het probleem in de firmware van de TV zit. Er kan ook met de hardware van het TV toestel c.q. het CI+ slot of met de CAM zelf iets niet in orde zijn. Uiteindelijk zal het zo moeten zijn dat een CI+ CAM werkt in ieder toestel met een CI+ slot, ongeacht de revisie van de firmware in het toestel. Als dat niet zo was dan zou de hele CI+ certificatie zijn doel voorbijschieten.
Oud 13 september 2009, 01:30
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Uiteindelijk zal het zo moeten zijn dat een CI+ CAM werkt in ieder toestel met een CI+ slot, ongeacht de revisie van de firmware in het toestel. Als dat niet zo was dan zou de hele CI+ certificatie zijn doel voorbijschieten.
Zo zou het logischerwijs moeten zijn ja.
Maar denkt Ziggo er ook zo over?
Waarom hebben we dan momenteel de situatie dat de Ziggo CI+ CAM niet werkt in de Philips modellen?
Oud 13 september 2009, 08:33
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Waarom hebben we dan momenteel de situatie dat de Ziggo CI+ CAM niet werkt in de Philips modellen?
Wat is er mis met de verklaring dat Philips een bug in de firmware heeft?
De module werkt immers wel in andere merken.
Andere merken worden nu ook nog uitgeleverd met niet gecertificeerde firmware, maar deze worden niet uitgeschakeld door Ziggo, de module werkt zelfs nog in TV's met CI-slot (maar daarvan is aangekondigd dat dat uitgeschakeld gaat worden).
Oud 13 september 2009, 11:20
jacob53's schermafbeelding
jacob53 jacob53 is offline
Junior Member

Standaard werkt het

kan die member nlrb eens zeggen met de softwere die hij getest heeft of de problemen op gelost zijn want over twee weken zijn de cams tekoop in de winkels
Oud 13 september 2009, 12:06
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacob53 Bekijk bericht
kan die member nlrb eens zeggen met de softwere die hij getest heeft of de problemen op gelost zijn want over twee weken zijn de cams tekoop in de winkels
Ik heb nog geen Philips firmware gehad die de problemen oplost. De case die ik heb aangemeld bij Philips staat nu 3 weken open, zonder dat er reactie op komt (en ik heb regelmatig gebeld...).
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten