• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Meerdere opnamen tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Alpha54

Hallo,

Afgelopen week de Cisco 8455DVB aangeschaft bij de Mediamarkt.
De reden was dat mijn Samsung DCB P850R recorder voor de tweede keer in korte tijd kapot ging (na 2 jaar).
Ik gebruikte de Samsung voornamenlijk om 2 opnamen tegelijk te maken.

Op mijn vraag aan de Mediamarkt verkoper of dat met de Cisco ook kan zei hij: "er zitten 2 tuners in, dus dat kan".

Ik krijg het niet voor elkaar. Een tweede opname op dezelfde tijd geeft een conflict.

Mijn vraag: Kan je twee opnames tegelijk maken? Ik kijk toch meestal analoog.

2de vraag (aan Ziggo): Komt dee functionaliteit beschikbaat in de komende software update? Zo ja, wanner wordt die verwacht?

Alvast bij voorbaat dank voor antwoorden.
 
Hallo,

Afgelopen week de Cisco 8455DVB aangeschaft bij de Mediamarkt.
De reden was dat mijn Samsung DCB P850R recorder voor de tweede keer in korte tijd kapot ging (na 2 jaar).
Ik gebruikte de Samsung voornamenlijk om 2 opnamen tegelijk te maken.

Op mijn vraag aan de Mediamarkt verkoper of dat met de Cisco ook kan zei hij: "er zitten 2 tuners in, dus dat kan".

Ik krijg het niet voor elkaar. Een tweede opname op dezelfde tijd geeft een conflict.

Mijn vraag: Kan je twee opnames tegelijk maken? Ik kijk toch meestal analoog.

2de vraag (aan Ziggo): Komt dee functionaliteit beschikbaat in de komende software update? Zo ja, wanner wordt die verwacht?

Alvast bij voorbaat dank voor antwoorden.

De cisco kan (nog) geen 2 opnames tegelijk maken.
Ik zou de cisco direkt terugbrengen en over ca 2 weken de humax iHDR 5050c kopen.
Je kunt hier kijken voor verkooppunten.

Maar waarom koop je een van de duurste digitale decoders/pvr's als je toch voornamelijk analoog kijkt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Technisch kan de decoder het prima en sterker nog, hij doet het ook: tijdens de opname wordt het kanaal waar je naar kijkt als tweede kanaal voortdurend opgenomen als ts buffer. Helaas bieden ze zoals gemeld niet de mogelijkheid om een geprogrammeerde opname te maken... Er is dus nog een klein beetje hoop dat een toekomstige firmware update deze mogelijkheid wel gaat bieden. In praktijk heb ik daar echter niet veel vertrouwen in.
 
Technisch kan de decoder het prima en sterker nog, hij doet het ook: tijdens de opname wordt het kanaal waar je naar kijkt als tweede kanaal voortdurend opgenomen als ts buffer. Helaas bieden ze zoals gemeld niet de mogelijkheid om een geprogrammeerde opname te maken... Er is dus nog een klein beetje hoop dat een toekomstige firmware update deze mogelijkheid wel gaat bieden. In praktijk heb ik daar echter niet veel vertrouwen in.

Jij slim... :wink:
 
Tja, ik hoop dat dit hoog op het lijstje van firmware requests staat.

Erg frustrerend dat, waar technisch de aankomende Humax en de Cisco qua specs (muv de grotere HDD voor de Humax) bijna identiek zijn (beide een ethernet interface, beide dual tuner), de firmware van de Cisco zoveel beperkter is dan de Humax.

Zeker als dan ook nog eens een keer de uitloop bij terugkerende EPG opnames niet werken (wat mij betreft absoluut prio 1 voor de nieuwe firmware) en hij de nodige HDMI handshake issues heeft (prio 2 wat mij betreft).

Het is dat Ziggo nog steeds (!) niets heeft geïncasseerd bij mij voor de Cisco (mind you, heb hem sinds juli), anders had ik me toch wat bekocht gevoeld nu de Humax er aan komt.
iTV kan mij persoonlijk gestolen worden tegen de huidige prijzen en aanbod.

PS @ Topicstarter: en jij geloofd iets van wat de verkopers van de Mediamarkt vertellen klopt? Die gasten zijn nog erger dan de mensen bij de Ziggo helpdesk als het over het erbij verzinnen van technische specs betreft. Als je iets over technische specs wilt weten is even Googlelen altijd 100x beter dan het aan een MM verkoper vragen.
Had laatst iemand bij de MM aan wie ik vroeg of een Bluetooth headset ook geschikt was voor de iPod Touch 2G (en waar met koeienletters opstond Not compatible for iPhone, maar wel de iPod Touch 1G als ondersteund op stond), dat dat ding alleen op een iPhone werkte. Tja, dat was dus net het enige waar de verpakking vrij duidelijk over was waar hij niet mee werkte....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan