Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax IR-FOX C (SD-Tuner)

Mededelingen

Humax IR-FOX C (SD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Standard Definition ontvanger

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 1 februari 2009, 22:30
stefangela's schermafbeelding
stefangela stefangela is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Locatie: berlicum @Home
Berichten: 6
Standaard Geen signaal sterkte en kwaliteit met zenders zoeken

We hadden sinds 2 weken heel veel foutcodes op onze Humax IR-FOX C decoder (niet op alle zenders tegelijk). Codes E48 en E52, dat wil zeggen dat er geen ontvangst is. Eindelijk eens naar ZIGGO gebeld. Na een moeilijk verhaal waren de helpdesk en ik het eens en begrepen we elkaar. 45 minuten van alles niet doen en daarna de fabrieksinstellingen terug zetten van de Humax en opnieuw naar zenders laten zoeken.
MAAR wat schetst mijn verbazing: ik heb geen signaalsterkte en kwaliteit dus zoekt ie geen zenders. Ik snap er niets van.
De stekkers achter de TV enz. verwisseld enzo, maar niets helpt.
Die ik iets fout of zal het aan de decoder liggen?

we hebben vandaag ook nog een code E06 gehad volgens mij. die staat voor smartcard kapot, maar volgens de helpdesk kan dat niet.

En lang verhaal misschien,maar ik kom er niet meer uit
  #2  
Oud 2 februari 2009, 12:38
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Enkhuizen
Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Berichten: 9.319
Standaard

- Stekker die nu aan de ingang (antenne) van je digitale TV ontvanger zit komt uit de muur, stop deze direct in je TV, heb je nu wel analoge TV zenders, dan is die kabel goed, haal die dan uit de TV en stop hem in de antenne kant van de digitale TV ontvanger.
- Sluit de korte kabel aan tussen de uitgang van je digitale ontvanger en de antenne ingang van de TV. Zie je nu wel analoog beeld, dan zitten de antenne kabels goed.
- Nu zou je ook signaal moeten hebben op je digitale ontvanger en zenders kunnen laten zoeken als je de juiste netwerk-codes invult.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #3  
Oud 2 februari 2009, 16:53
stefangela's schermafbeelding
stefangela stefangela is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Locatie: berlicum @Home
Berichten: 6
Standaard

- Stekker die nu aan de ingang (antenne) van je digitale TV ontvanger zit komt uit de muur, stop deze direct in je TV, heb je nu wel analoge TV zenders, dan is die kabel goed, haal die dan uit de TV en stop hem in de antenne kant van de digitale TV ontvanger.

gedaan en heb goed analoog beeld

- Sluit de korte kabel aan tussen de uitgang van je digitale ontvanger en de antenne ingang van de TV. Zie je nu wel analoog beeld, dan zitten de antenne kabels goed

heb wel analoog beeld ,maar wel slecht analoog beeld

- Nu zou je ook signaal moeten hebben op je digitale ontvanger en zenders kunnen laten zoeken als je de juiste netwerk-codes invult.

geen sterkte en kwaliteit. Wel komt bij sterkte af en toe bv 42% tevoorschijn.
Freq:365000
symbolen: 6875
netwerkid: 1111

postcode 5258

ik begin een beetje moedeloos te worden
  #4  
Oud 2 februari 2009, 20:01
stefangela's schermafbeelding
stefangela stefangela is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Locatie: berlicum @Home
Berichten: 6
Standaard

Mijn zwager denkt aan een kabelbreuk in de meterkast. Die witte die uit de wandcontactdoos komt met de groene rand. Aangezien ons internet ook wel eens wegvalt kan dat kloppen. Heb nogmaals met Ziggo gebeld en krijg een verhuisbox toegestuurd zodat alles vervangen kan worden. Ben benieuwd.

alleen 1 ding snappen we niet hier. De TV boven heeft nergens last van
  #5  
Oud 4 februari 2009, 13:15
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Enkhuizen
Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Berichten: 9.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefangela Bekijk bericht
Mijn zwager denkt aan een kabelbreuk in de meterkast. Die witte die uit de wandcontactdoos komt met de groene rand. Aangezien ons internet ook wel eens wegvalt kan dat kloppen. Heb nogmaals met Ziggo gebeld en krijg een verhuisbox toegestuurd zodat alles vervangen kan worden. Ben benieuwd.

alleen 1 ding snappen we niet hier. De TV boven heeft nergens last van
Als je wel goed analoog beeld hebt met de kabel rechtstreeks in je TV en heel slecht beeld met de kabel via de digitale ontvanger dan is er volgens mij niets mis met de kabel in de meterkast, want anders had je ook wel slecht beeld op je TV met de kabel er direct in.

Ik denk dan eerder aan een probleem met de digitale ontvanger zelf, vooral omdat je ook geen signaal ontvangt daarop.

Om dat uit te sluiten kun je het beste de digitale ontvanger even uitproberen bij iemand anders thuis ?
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #6  
Oud 4 februari 2009, 16:20
stefangela's schermafbeelding
stefangela stefangela is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Locatie: berlicum @Home
Berichten: 6
Standaard

ook mijn analoog beeld ie erg slecht. Sneeuw met wat beeld zeg maar.
Internet valt ook een aantal keer per uur eruit en telefoon weet ik niet omdat ik niet een heel uur bel.

dus zowel digitaal (geen signaalsterkte) als analoog (erg slecht beeld) is dus helemaal niets. Dus dat meterkast verhaal kan wel eens kloppen
  #7  
Oud 9 februari 2009, 20:02
stefangela's schermafbeelding
stefangela stefangela is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Locatie: berlicum @Home
Berichten: 6
Standaard

krijg morgen mijn verhuisbox binnen om alles te vervangen, maar heb vandaag eens wat research gedaan in de meterkast.
Ik heb de tv rechtstreeks in de wandcontactdoos gedaan en had toen goed beeld.
Vanaf de wandcontactdoos gaat er een witte kabel (met groene lintjes erom heen) naar een verdeel kastje waar ook een witte kabel met blauwe lintjes naar de modem gaat.
Daar komt een splitter uit voor de TV en de TV boven, maar boven is wel goed beeld. Dus nu snap ik het helemaal niet meer.
Zou het die kabel met groene lintjes kunnen zijn of de kabel die van de wandcontactdoos naar achter de Tv in de huiskamer gaat (via de muur).
Misschien de splitter...

Ik ga alles vervangen wat er in de box binnen komt en als het dan nog niet werkt weet ik het niet meer. Mss dan een monteur laten komen?
  #8  
Oud 9 februari 2009, 21:50
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Enkhuizen
Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Berichten: 9.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefangela Bekijk bericht
krijg morgen mijn verhuisbox binnen om alles te vervangen, maar heb vandaag eens wat research gedaan in de meterkast.
Ik heb de tv rechtstreeks in de wandcontactdoos gedaan en had toen goed beeld.
Vanaf de wandcontactdoos gaat er een witte kabel (met groene lintjes erom heen) naar een verdeel kastje waar ook een witte kabel met blauwe lintjes naar de modem gaat.
Daar komt een splitter uit voor de TV en de TV boven, maar boven is wel goed beeld. Dus nu snap ik het helemaal niet meer.
Zou het die kabel met groene lintjes kunnen zijn of de kabel die van de wandcontactdoos naar achter de Tv in de huiskamer gaat (via de muur).
Misschien de splitter...

Ik ga alles vervangen wat er in de box binnen komt en als het dan nog niet werkt weet ik het niet meer. Mss dan een monteur laten komen?
Je kunt het even stap voor stap zelf uittesten waar het fout gaat. Je TV direct in de meterkast werkt dus goed. Dan kun je de splitter voor je internet modem er weer in doen en de TV aansluiten aan de uitgang van die internetmodem splitter. Is het daar wel goed, dan ga je weer een stap verder. De volgende splitter (boven en beneden), je sluit de tv-kabel dan na die splitter aan waar dus de kabel naar de huiskamer in zit. Is het daar ook goed, dan is de kabel die naar de huiskamer loopt verdacht (één van twee kanten). Is het daar niet goed, dan is het die laatste splitter zelf.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #9  
Oud 9 februari 2009, 22:02
stefangela's schermafbeelding
stefangela stefangela is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Locatie: berlicum @Home
Berichten: 6
Standaard

Ik ben eruit....ik ben de held van de dag hier.
Achter de TV in de muur waar de kabel van de TV/Decoder in moet. Die was het. Die heb ik uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en hij doet het weer.

Nou kan ik weer aan de gang met diversen snoeren en kabeld op de goede plek zetten. Maar dat is een heel ander verhaal.

de dank is groot voor het meedenken.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax IR-FOX C (SD-Tuner)


Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:21.


© 2013 - Ziggo-Gebruikers.nl