Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 november 2008, 21:24
BernardoTV's schermafbeelding
BernardoTV BernardoTV is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: geen
Standaard Op 1 tvtoestel zowel digitaal als analoog signaal?

Ik lees soms verwarrende info, die suggereert dat je naast digitaal aansluiten ook nog analoog kunt blijven opnemen. Natuurlijk kan ik een tweede tv kopen en die analoog houden.
Maar kan dat ook op 1 en dezelfde tv?
Ik stel me voor dat ik op voorkeuzes 1 tm 60 de digitale zenders zie;
en daarboven de analoge zenders?
Kan dat door vanuit de signaalaansluiting één kabel via de decoder te laten lopen en één niet? Als ik mijn decoder uit zet neemt analoog het over? Of moet dat anders? Ik wil nl. de mogelijkheid houden om met mijn videorecorder en mediacenter andere zenders op te nemen dan ik kijk. Kan me niet schelen dat dat dan van analoge kwaliteit is...

Bedankt voor je advies!
Oud 28 november 2008, 21:51
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BernardoTV Bekijk bericht
Ik lees soms verwarrende info, die suggereert dat je naast digitaal aansluiten ook nog analoog kunt blijven opnemen. Natuurlijk kan ik een tweede tv kopen en die analoog houden.
Maar kan dat ook op 1 en dezelfde tv?
Kan dat door vanuit de signaalaansluiting één kabel via de decoder te laten lopen en één niet? Als ik mijn decoder uit zet neemt analoog het over? Of moet dat anders? Ik wil nl. de mogelijkheid houden om met mijn videorecorder en mediacenter andere zenders op te nemen dan ik kijk. Kan me niet schelen dat dat dan van analoge kwaliteit is...

Bedankt voor je advies!
Ja dat kan, een digitale ontvanger komt (net als bijvoorbeeld een videorecorder) tussen de coax kabel. Er zit een coax-ingang op, en ook weer een coax-uitgang. Die coax-uitgang kan dus naar je TV waardoor je ook de analoge kanalen op je TV kunt zien, of naar je video-recorder.
Oud 29 november 2008, 17:41
Junior Member

Standaard

Bedankt zover,

Toch nog wat aanvullende vrage":
1. Betekent dit dat de digitale ontvanger het analoge signaal gewoon via de coax-uit doorgeeft naar vcr of media center? Dus als ik op de tv kijk naar een digitale zender, intussen een andere zender in de analoge variant kan opnemen?

2. Werkt dit ook met de apparatuur uit? Dwz een vcr timergestuurde opname, kan die gebruik maken van het doorgestuurde signaal terwijl verder niets aan staat?

Ben benieuwd! Want ik wil nog niet de smartcard activeren/digitaal gaan kijken als ik daarmee m'n verdere mogelijkheden afserveer...
Oud 29 november 2008, 17:59
Netbios's schermafbeelding
Netbios Netbios is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Bedankt zover,

Toch nog wat aanvullende vrage":
1. Betekent dit dat de digitale ontvanger het analoge signaal gewoon via de coax-uit doorgeeft naar vcr of media center? Dus als ik op de tv kijk naar een digitale zender, intussen een andere zender in de analoge variant kan opnemen?

2. Werkt dit ook met de apparatuur uit? Dwz een vcr timergestuurde opname, kan die gebruik maken van het doorgestuurde signaal terwijl verder niets aan staat?

Ben benieuwd! Want ik wil nog niet de smartcard activeren/digitaal gaan kijken als ik daarmee m'n verdere mogelijkheden afserveer...
1. ja, decoder geeft het analoge signaal door via de loopuitgang. je kunt dus 1 zender digitaal bekijken en ondertussen een 2e analoge zender opnemen op je vcr of mc.
2.de decoder dient aan te staan wil hij het analoge signaal doorgeven lijkt mij. maar daar ben ik niet zeker van.

suc6
Oud 29 november 2008, 18:26
se40109's schermafbeelding
se40109 se40109 is offline
Member

Ziggo Internet: geen
DTV: Cisco 8485DVB HD
Standaard

Citaat:
De digitale zenders zie je niet op de voorkeuzes maar op de scart-aansluiting (heet op je TV waarschijnlijk EXT1 of zoiets). Op de voorkeuzes zie je de analoge zenders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Netbios Bekijk bericht
2.de decoder dient aan te staan wil hij het analoge signaal doorgeven lijkt mij. maar daar ben ik niet zeker van.

suc6
De decoder hoeft niet aan te staan om het analoge signaal door te geven. Ik denk dat hij wel minimaal op standbye moet staan. Met andere woorden: de stekker moet wel in het stopcontact zitten.
Oud 29 november 2008, 19:54
Junior Member

Standaard

Ha bedankt voor jullie reacties, het lijkt me nu veilig om te starten.

Wat ik nog kan doen is bij het coaxkabeltje van decoder naar vcr een t-stuk zetten en vandaar doorsluizen naar m'n pc zodat mediacenter daarmee aan de gang kan. D'r gaat een wereld voor me open..
Oud 1 december 2008, 12:03
Zwartij's schermafbeelding
Zwartij Zwartij is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Als ik mijn decoder uit zet neemt analoog het over?
Als ik mijn decoder aanzet komt het beeld verticaal rollend door mijn analoge zenders heen.
De decoder is met een scart verbonden naar mijn tv, analoog via de normale antenne-TV ingang.
Ik wilde beide (digitaal en analoog) eens kunnen vergelijken qua kwaliteit, dus de analoge stekker eruit is geen optie. Evenmin omdat ik niet mijn decoder permanent aan wil hebben staan.

Is het normaal dat het digitale signaal alle analoge kanalen dus verstoort?
Oud 1 december 2008, 13:58
tbest's schermafbeelding
tbest tbest is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus/Ubee EVM 3200
DTV: Samsung DCB-B270R
Standaard

Gebruik je toevallig de Samsung DCB-B270R met bijgeleverde scartkabel? Deze kabel veroorzaakte ook bij mij strepen door het beeld. Andere scartkabel en probleem was opgelost. Bij een kennis precies hetzelfde dus bijgeleverde kabel kan de vuilnisbak in.
Oud 1 december 2008, 17:14
Zwartij's schermafbeelding
Zwartij Zwartij is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbest Bekijk bericht
Gebruik je toevallig de Samsung DCB-B270R met bijgeleverde scartkabel? Deze kabel veroorzaakte ook bij mij strepen door het beeld. Andere scartkabel en probleem was opgelost. Bij een kennis precies hetzelfde dus bijgeleverde kabel kan de vuilnisbak in.
Ik heb de Humax, maar de scart kan natuurlijk even brak zijn.
Begrijp alleen niet waarom ie stoort. Als het een slechte scart-kabel is verwacht ik veel eerder dat het signaal via de scart ondermaats is. Zal het eens proberen als ik ergens een andere kabel vandaan heb.
Oud 1 december 2008, 18:33
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartij Bekijk bericht
Ik heb de Humax, maar de scart kan natuurlijk even brak zijn.
Begrijp alleen niet waarom ie stoort. Als het een slechte scart-kabel is verwacht ik veel eerder dat het signaal via de scart ondermaats is. Zal het eens proberen als ik ergens een andere kabel vandaan heb.
Wat voor TV toestel heb je precies?
Ik heb ditzelfde fenomeen ook wel eens bij iemand meegemaakt.
Het analoge TV signaal werd hierbij weggedrukt/verstoord zodra er een signaal op de SCART-RGB ingang kwam te staan. Normaal gesproken hoort de TV in zo'n geval automatisch om te schakelen naar de betreffende RGB-SCART ingang.

Misschien dat het gebruik van de 'source' knop bij de Humax nog verschil maakt?

Je kan natuurlijk ook nog testen met een andere SCART ingang en/of met een composite/S-Video signaal.

Een slechte of slecht zittende SCART kabel kan deze problemen inderdaad ook veroorzaken.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten