Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Firewalls

Mededelingen

Firewalls Hulp bij firewalls bij gebruik Ziggo Internet

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 16 november 2008, 15:09
LogoLogics's schermafbeelding
LogoLogics LogoLogics is offline
Junior Member

Ziggo Internet: internet regelmatig 4000 Motorola
Standaard Probleem met XBOX live poort

Hallo,

Ik ben ziggo klant met internet regelmatig 4000. ( Motorola SB5100E )

Mijn zoon gamed via XBox Live en sedert we van orange naar Ziggo overgestapt zijn gaat het online gamen ontzettend traag.

Nu las ik dat men met een router wel poort kan openzetten en het dan veel sneller gaat.

Bij testen via XBOX Live zie ik steeds staan dat de NAT op Moderated staat.

Hoe kan ik die met de Modem van Motorola openzetten zodat alles weer sneller verloopt?

Iemand suggesties of ervaring?

Groetjes,
LogoLogics
Oud 16 november 2008, 17:12
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Standaard

De motorola is een modem en die doet niets met poorten. Het modem geeft alles één op één door. Dus als je iets wilt wijzigen met portforwarding moet je dat allemaal in je router doen.
Oud 19 november 2008, 20:42
Junior Member

Standaard

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Wij maken echter geen gebruik van een router maar van een huub.
Enig idee hoe dat dan moet in combinatie met de motorola modem van Ziggo?

Thx!
LogoLogics
Oud 19 november 2008, 20:53
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LogoLogics Bekijk bericht
Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Wij maken echter geen gebruik van een router maar van een huub.
Enig idee hoe dat dan moet in combinatie met de motorola modem van Ziggo?

Thx!
LogoLogics
Je hebt zowel een Xbox als een pc aangesloten via een hub? Dit zal namelijk niet gaan werken. Als je meerdere apparaten tegelijkertijd wilt aansluiten op het modem zul je toch een router nodig hebben.

Je kan zonder router, maar dan zul je steeds moeten wisselen tussen het ene of het andere apparaat, en steeds het modem moeten resetten. Kan, maar is niet een erg handige optie, en je kan nooit tegelijkertijd met beide apparaten gebruik maken van internet.

Oud 19 november 2008, 21:04
gees's schermafbeelding
gees gees is offline
Member

Ziggo Internet: Kabel:Z1 ADSL: Orange/Online 10+Mb/s
DTV: HUMAX iHDR-5050C | HDMI | PHILIPS 42PES0001/D
Standaard

Een hub heeft ook geen porten en geeft alles 1op1 door. Is een soort verdeeldoos zonder adressering. Je computer hangt direkt aan het net.
Ik zou de upload en download snelheid eens testen. en evtl de ping.
Deze 3 grootheden zijn juist voor gamen belangrijk.
Bij orange is dat tot 20Mbps down en 1 of 2 Mbps up afhankelijk van de afstand tot de wijkverdeeler (heb ik zelf)
Ik weet niet welk Ziggo abo je hebt, maar dat zal wel langzamer zijn (en daarom waarschijnlijk ook iets goedkoper.
Oud 19 november 2008, 21:07
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Standaard

Een Hub of switch in plaats van een router gaat niet werken omdat het kabelmodem maar 1 apparaat kan bedienen. Na een reset van het modem zal hij het eerste apparaat wat aangezet wordt koppelen. De volgende apparaten hebben dan geen internet verbinding.

Alleen via een router kun je meerdere apparaten op je kabelmodem aansluiten, en die router moet je dan voor gaming ook nog goed instellen om het te laten werken, maar dat staat vaak wel in de handleiding beschreven.
Oud 19 november 2008, 21:51
Junior Member

Standaard

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Wij hadden dus eerder orange maar merkten niet veel tot niets van die 20MB.....

Nu hadden we hoop met @home dat net daarna Ziggo werd, maar das tot hiertoe ook geen vette hap wat de snelheden betreft.

We gerbuiken al drie maanden de modem + de Huub en verdelen daar 4Pc's mee en Xbox live.

Het werkt wel, maar sedert mijn zoon een nieuwe game heeft met de Xbox gaat het dus ontzettend traag.

Een vriend gamer van hem heeft nog Orange ( wat een router en modem in 1 is ) en heeft daar dus bepaalde poort open gezet en plots gaat het Xbox gamen super snel.

Is daar geen enkele andere oplossing dan alles weer met een router aansluiten want dat werd dan weer de vorige keer net afgeraden omdat de live box al een router was vandaar?

Hopenlijk iemand met een suggestie?

Groetjes,
Annie
Oud 19 november 2008, 21:55
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Wij hadden dus eerder orange maar merkten niet veel tot niets van die 20MB.....

Nu hadden we hoop met @home dat net daarna Ziggo werd, maar das tot hiertoe ook geen vette hap wat de snelheden betreft.

We gerbuiken al drie maanden de modem + de Huub en verdelen daar 4Pc's mee en Xbox live.

Het werkt wel, maar sedert mijn zoon een nieuwe game heeft met de Xbox gaat het dus ontzettend traag.

Een vriend gamer van hem heeft nog Orange ( wat een router en modem in 1 is ) en heeft daar dus bepaalde poort open gezet en plots gaat het Xbox gamen super snel.

Is daar geen enkele andere oplossing dan alles weer met een router aansluiten want dat werd dan weer de vorige keer net afgeraden omdat de live box al een router was vandaar?

Hopenlijk iemand met een suggestie?

Groetjes,
Annie
Je live box zul je voor zover ik weet niet kunnen gebruiken. De live box is wel een router, maar op de WAN zijde verwacht deze een ADSL signaal. De andere poorten zijn LAN poorten. Mogelijk dat 1 van deze poorten om te bouwen is naar een WAN poort, maar eerlijk gezegd durf ik dit niet te zeggen.

Standaard is een live box niet geschikt, omdat deze dan puur als switch werkt, en als je meerdere apparaten wilt laten werken heb je echt een router nodig.

Oud 19 november 2008, 22:01
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Standaard

Citaat:
Dan is het zeker weten geen Hub maar een router, want anders had je op de 4pc's niet via ziggo kunnen werken. Wat voor merk en type is het ?

In elk geval moet je dan één of meerdere poorten routeren naar de Xbox in de router die je nu gebruikt. Welke poorten dat zijn weet ik zo niet, maar geef eerst eens merk en type dan kunnen we je misschien op weg helpen als we de handleiding op internet opzoeken.
Oud 20 november 2008, 13:41
Junior Member

Standaard

Hallo,

Ach....idd je hebt gelijk............we hebben het boven voor mijn zoon met een huub verdeeld maar sedert we van orange naar Ziggo zijn overgestapt idd weer een router ( sweex )aan gekoppeld beneden na de modem.

Sorry voor het misverstand.

Tips?

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Firewalls

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten