Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 6 november 2008, 19:31
ingmar46's schermafbeelding
ingmar46 ingmar46 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Locatie: roosendaal/@home
Berichten: 2
Standaard wel mail ontvangen, niet verzenden

als ik een mail probeer te verzenden krijg ik de volgende foutmelding

Citaat:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
server instellingen zijn,

voor pop3 mail.home.nl
voor smtp mail.home.nl
en voor gebruikersnaam xxxxxx@home.nl
en wachtwoord is ook correct

firewall heb ik ook uitgezet dus dat kan het probleem ook niet zijn.

wie kan mij helpen
  #2  
Oud 6 november 2008, 19:49
bnijmeij's schermafbeelding
bnijmeij bnijmeij is offline
Member
 
Geregistreerd: 22 oktober 2008
Locatie: Emmen @Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax iHDR-5050C en Humax IR Fox-C
Berichten: 35
Standaard e-mailproblemen

Deze foutmelding duidt meestal op een storing in de smtp-server van de provider en is vaak van kortdurende aard, zo is mijn ervaring. Het kan ook aan de poortinstellingen van je eigen computer liggen maar dat is niet waarschijnlijk als je daar zelf niet aan bent geweest. Tik de foutcode maar eens in op google en je krijgt een hele serie hits die wellicht meer duidelijkheid geven over de aard en de mogelijke oorzaken van de foutmelding en wat er eventueel zelf aan gedaan kan/moet worden. Maar ik zou voorlopig geen instellingen wijzigen en nog even een dag, desnoods twee, afwachten. Succes!
  #3  
Oud 6 november 2008, 19:50
mennomulder's schermafbeelding
mennomulder mennomulder is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Locatie: Groningen Rivierenbuurt/@Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus/Ubee EVW3200 modem
DTV: Samsung UE27D5000 met SMIT CI+, Samsung UE40ES6100 met Quantis CI+ en PVR Humax iHDR5200C
Berichten: 1.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingmar46 Bekijk bericht
als ik een mail probeer te verzenden krijg ik de volgende foutmelding



server instellingen zijn,

voor pop3 mail.home.nl
voor smtp mail.home.nl
en voor gebruikersnaam xxxxxx@home.nl
en wachtwoord is ook correct

firewall heb ik ook uitgezet dus dat kan het probleem ook niet zijn.

wie kan mij helpen
Ik gebruik dus ook een @home E-mailadres. Probeer eens smtp.ziggo.nl voor uitgaande mail. Voor inkomende mail werkt bij mij pop.home.nl . Een virus-scanner kan ook nog wel eens vervelend doen.
__________________
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
  #4  
Oud 6 november 2008, 19:50
ingmar46's schermafbeelding
ingmar46 ingmar46 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Locatie: roosendaal/@home
Berichten: 2
Standaard

tnx voor je reactie,

t is 3 weken sinds ik dit als 1e kreeg. zou t misschien iets met router instellingen ofzo te maken hebben?

edit:

ga ik gelijk proberen!
  #5  
Oud 6 november 2008, 19:58
bnijmeij's schermafbeelding
bnijmeij bnijmeij is offline
Member
 
Geregistreerd: 22 oktober 2008
Locatie: Emmen @Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax iHDR-5050C en Humax IR Fox-C
Berichten: 35
Standaard E-mailproblemen

Wat je ook kunt doen, is tijdelijk of als test gebruik maken van webmail ... http://webmail.home.nl
  #6  
Oud 6 november 2008, 20:44
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Enkhuizen
Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Berichten: 9.843
Standaard

Je instellingen zouden goed moeten zijn.
Weet je zeker dat je bij je account instellingen voor verzenden alleen smtp geselecteerd hebt?? (dus geen inlog-gegevens bij SMTP gebruiken)
En gewoon smtp protocol (poort 25) zonder beveiligde verbinding en zo.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #7  
Oud 6 november 2008, 22:54
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Cogas
Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
Als de rest van je verbinding het goed doet, is dit vrijwel altijd de virusscanner. Even zonder proberen dus (als uitzetten niet helpt, probeer dan de virusscanner te deïnstalleren, dit is in ongeveer 25% van de gevallen pas genoeg om het probleem op te lossen).
  #8  
Oud 7 november 2008, 11:22
nicknick's schermafbeelding
nicknick nicknick is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Locatie: Regio venlo / Ziggo
Ziggo Internet: Alles-In-1-Plus
DTV: Samsung DCB-9401R
Berichten: 104
Standaard

Bij een kennis is het zelfde probleem, al 3 dagen.
Ziggo zegt dat het niet aan hun licht, maar aan de gebruiker.
En dat hij Microsoft moet bellen om het op te lossen.
2 pc's en een laptop hebben het zelfde probleem, met en zonder router, en verschillende virusscanners.

Een telnet naar mail.home.nl op poort 25 resulteerd in een time-out.
Wat kan ik het beste tegen ziggo vertellen zodat ze de boel wel gaan controleren?
__________________
"Computers make very fast, very accurate mistakes."
  #9  
Oud 7 november 2008, 11:51
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Enkhuizen
Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Berichten: 9.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicknick Bekijk bericht
Een telnet naar mail.home.nl op poort 25 resulteerd in een time-out.
Wat kan ik het beste tegen ziggo vertellen zodat ze de boel wel gaan controleren?
Je kunt het beste even hier melden in het forum:
  1. wat is het ip-adres van je kennis (je mag de laatste cijfers wijzigen in XXX)
  2. wat gebeurt er als je een ping doet naar mail.home.nl en welk ip-adres probeert hij dan te pingen?
  3. Telnet naar poort 25 van mail.home.nl werkt niet ?
  4. Werkt smtp.home.nl (of smtp.ziggo.nl) ook niet als server ?
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #10  
Oud 7 november 2008, 11:55
grizzler's schermafbeelding
grizzler grizzler is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 10 juni 2008
Locatie: Den Haag / Casema (Orange)
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Ubee EVM3200
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicknick Bekijk bericht
Bij een kennis is het zelfde probleem, al 3 dagen.
Ziggo zegt dat het niet aan hun licht, maar aan de gebruiker.
Zou in dit geval wel eens kunnen... (zie verderop).

Citaat:
En dat hij Microsoft moet bellen om het op te lossen.
Schitterend advies. Not.

Citaat:
2 pc's en een laptop hebben het zelfde probleem, met en zonder router, en verschillende virusscanners.

Een telnet naar mail.home.nl op poort 25 resulteerd in een time-out.
Aannemend dat je aan jouw kant van het land bij dezelfde servers uitkomt als hier: dat is niet zo gek. Mail.home.nl is alleen nog maar de pop-server (telnet op poort 110 werkt wel).

Citaat:
C:\>host mail.home.nl
mail.home.nl has address 213.51.146.46
mail.home.nl has address 213.51.130.46

C:\>host pop.home.nl
pop.home.nl has address 213.51.146.46
pop.home.nl has address 213.51.130.46

C:\>host smtp.home.nl
smtp.home.nl is an alias for smtp.ziggo.nl.
smtp.ziggo.nl has address 212.54.42.9
Probeer smtp.home.nl eens.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email


Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.


© 2013 - Ziggo-Gebruikers.nl