• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Deel regionale zenders weg (9501)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

hier in Emmen heb ik dus ook het probleem met het verlies van een aantal zenders. Het betreft idd een aantal regionale zenders maar ook de 4 BBC's, wat kinderzenders een duitse en nog een paar. Deze zenders geven nu een E48 melding.

Het is opgetreden na onderhoudswerkzaamheden bij ons in de wijk...bedoeld "om het verbeteren en op peil houden van de kwaliteit van hun netwerk"

Even voor de goede orde...er zijn voor de storing geen veranderingen in ons huis aangebracht die extra storing zou moeten veroorzaken...het is gekomen als een donderslag aan heldere hemel (behalve dan het aangekondigde onderhoud)

Tja...voor aanstaande dinsdag staat wederom een onderhoud gepland...

Groet
 
Anoniem:

Klopt, is indertijd ook zo door de leverancier ingesteld. Staat dus altijd al op 9600. Dit was indertijd ook een klein probleem, we kregen hem niet aan de praat omdat in de bijgeleverde installatiehandleiding 9500 stond.


Sof2mac:

Hier hetzelfde, niets aan de configuratie veranderd, staat al jaren zo.
Digitale TV is hier ook wel nodig omdat het analoge signaal niet om aan te zien is. Je mag blij zijn als je door de ruis nog wat ziet soms. Zeker als het buiten stormt dan is het niet om aan te zien.
En de herst gaat weer beginnen...

Ik wacht de komende onderhoudswerkzaamheden wel even af...

Hoe had je btw van het geplande onderhoud vernomen? Heb geen brief of zo gehad, gewoon op de Ziggo site gelezen?
 
Hoi

@pe1oxp,
Ik heb voor beide onderhouds plannen een brief gekregen van Ziggo...

eentje (eigenlijk zelfs 2 ook eentje voor de vrouw...was precies dezelfde brief??) voor die van 16 oktober en ook eentje voor die van 21 oktober.

Op zich is dat wel netjes vond ik...maar ja wel minder blij met het resultaat :sad:. En zoals ik al aangaf...ik wacht nog even aanstaande dinsdag af.

Groet
 
Hoi,

Misschien dat het onderhoud niet voor ons hier geldt. Heb net even navraag gedaan bij de buren en die hadden ook geen brief gehad.
Ook op de site van Ziggo staat bij ons postcodegebied geen onderhoud gepland.

Ik zal vanavond nog eens met de bekabeling aan de slag gaan al heb ik niet het idee dat het daar in zit.

Harry
 
Update:

Heb vanavond voor de zoveelste keer een herinstallatie uitgevoerd van de Nokia ontvanger en hoe het kan weet ik niet, maar de zenders zijn er weer...

Nu maar hopen dat het goed blijft
 
Storing @Home gebied

Hallo Harry,

Zet in het installatiemenu het netwerknummer op 9600 i.p.v.9700.
Geef daarna de opdracht "zenderszoeken" en dan zou het probleem opgelost moeten zijn dat is het in ieder geval bij mij.
Ik heb een Humax IR-FOX C decoder.
Succes en groeten.

Wim

Sinds een aantal dagen missen we op 1 van onze decoders (slaapkamer/Nokia Mediamaster 119C/Ziggo Basis) een aantal regionale zenders. Heb al een herinstallatie en software-update uitgevoerd maar ze blijven weg, Errormeldingen E52/E48.
Op de andere decoder (Philips) in de woonkamer zijn er geen problemen met deze zenders.

Van de regionale zenders zijn op dit moment alleen de volgende te bekijken:
- Utrecht
- AT5
- Noord Holland
- Rijnmond
- West

Het lijkt er op dat alle zenders uit Noord, Oost en Zuid missen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een oplossing?

Groet,

Harry

P.S.
Postcode gebied 9501[/quote]
 
hoi Wim,

het netwerknummer stond hier altijd al op 9600.
heb een herinstallatie gedaan, voor de zoveelste keer, en toen deed het spul opeens weer.
waarschijnlijk heeft Ziggo toch iets gedaan, meen ook dat er afgelopen week ergens onderhoud is geweest.

Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan