Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 augustus 2009, 14:57
whouven's schermafbeelding
whouven whouven is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Connect Max
DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VakkieRR Bekijk bericht
Wat werkt beter 5400 of 7200 toeren, iemand hier ervaring hiermee ?
5400 rpm is beter. HD wordt dan niet warm en het geluid is beduidend minder. Het verschil in snelheid merk je echt niet tov 7200 rpm.

Grt. Willem

Laatst gewijzigd door whouven; 22 augustus 2009 om 23:31
Oud 24 augustus 2009, 20:54
zigbosch's schermafbeelding
zigbosch zigbosch is offline
Junior Member

DTV: Cisco
Standaard

Zeker weten?
Ik heb er een WD 1 Tb in gezet; geeft het percentage aan op basis van een 160Gb) en na 0% weigert het ding verder op te nemen. Er staat nu voor plm 70 uur op.
Kwam recht uit de verpakking; in de Cisco gewist.
Kan toch niet zo zijn dat een ander merk hd wel werkt? Hoeveel uur heb je er nu op staan dan?
Oud 30 augustus 2009, 11:59
jande.haas's schermafbeelding
jande.haas jande.haas is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-een extra
DTV: HD receiver van Samsung
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zigbosch Bekijk bericht
Zeker weten?
Ik heb er een WD 1 Tb in gezet; geeft het percentage aan op basis van een 160Gb) en na 0% weigert het ding verder op te nemen. Er staat nu voor plm 70 uur op.
Kwam recht uit de verpakking; in de Cisco gewist.
Kan toch niet zo zijn dat een ander merk hd wel werkt? Hoeveel uur heb je er nu op staan dan?

Nou, ik heb zelfde ervaring als "Zigbosch": heb nu een 640 Gb Western Digital HD geprobeerd EN ook een Samsung 1 Tb (7200rpb, 32 Mb). Bij beide gaat teller naar nul en stopt dan bij 1 of 2 % met opnemen en geeft daarvoor waarschuwingen.
Hij gaat dan echt NIET verder opnemen (behalve als je "automatisch wissen" aan hebt staan, dan gooit hij de oudste opname er uiteraard af en gaat een nieuwe opnemen).
Krijg maar zo'n 20 HD-opname (zal denk ik 70-80 uur gewone standaard opname zijn), wat dus die beruchte 160 Gb is. Heb de schijven er zo vanuit fabriek ingehangen, alsook gewist in de Cisco alsook NFTS geformateerd (bij dat laatste wil de CIsco de schijf initialiseren, maar dat lukt niet): Bij alle handelingen stoppen opnames bij 1-2% oftwel in de buurt van de 160 Gb!
Is er iets te doen met firmware van de Cisco? EN hoe dan?
Hopenlijk is er nog iemand met een goed idee; ik zou hem/haar er eeuwig dankbaar voor zijn.
Groeten, Jan
Oud 30 augustus 2009, 12:02
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martyin Bekijk bericht
Misschien een Samsung 1tb kopen.
http://www.dunnet.nl/ProductDetails....581406&src=TWK
Ik heb deze rechtstreeks vanuit de verpakking dus brand new aan de Cisco gehangen.
Na opstarten even tijd geven en draaien.
Werkt goed. Percentage klopt inderdaad niet meer, maar ik heb al meer opgenomen en blijft ok.
Misschien is de HDD niet geschikt omdat Cisco mogelijk niet alle schijven ondersteunt?

Suc6
Helaas, zie mijn bericht hierboven; heb exact dezelfde Samsung van de link hierboven gekocht, en die werkt dus ook niet.
Iemand nog goede suggesties, b.v. iets met software/firmware?
Kan je uberhaubt firmware upgraden, en zo je hoe dan?
Groeten,
Jan
Oud 3 september 2009, 07:11
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Volgens mij is de 'eer' van upgraden alleen aan Ziggo. Ik denk niet dat je zelf iets aan de firmware kunt doen. Anders was er allang iemand geweest die de 'wishlist' opgelost en 'bugs' eruit gehaald zou hebben.
Oud 3 september 2009, 07:36
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

standaard wordt ie geleverd met 80, 160 en 320 GB harde schijven. Het kan dus zijn dat 320 wel gewoon werkt. Zou toch een verdubbeling zijn.
Oud 3 september 2009, 11:17
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
standaard wordt ie geleverd met 80, 160 en 320 GB harde schijven. Het kan dus zijn dat 320 wel gewoon werkt. Zou toch een verdubbeling zijn.
Dank je: Goede suggestie, die 320 Gb schijf. Helaas heb ik al 2 x een 1 Tb-HD voor niets gekocht ...... om nu weer een derde HD te gaan proberen met risico dat ....

Misschien durft iemand anders het nu aan om een 320 Gb schijf erin te zetten? Thanks!
Oud 3 september 2009, 11:26
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jande.haas Bekijk bericht
Dank je: Goede suggestie, die 320 Gb schijf. Helaas heb ik al 2 x een 1 Tb-HD voor niets gekocht ...... om nu weer een derde HD te gaan proberen met risico dat ....

Misschien durft iemand anders het nu aan om een 320 Gb schijf erin te zetten? Thanks!
Begrijp ik.

Het plan heb ik al wel even, 35 eurootjes wil ik best als risico accepteren. Nu nog een keertje de tijd ervoor hebben.........
Oud 3 september 2009, 17:06
VakkieRR's schermafbeelding
VakkieRR VakkieRR is offline
Junior Member

DTV: Cisco 8455DVB
Standaard Grotere harddisk

Bij de mensen bij wel het wel werkt hebben die een andere firmware versie, dan bij de mensen waarbij het niet werkt ? En het moment wanneer deze harddisk geplaatst werd in het apparaat had men toen dezelfde firmware versie dan die men nu heeft ?
Oud 3 september 2009, 19:36
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
Begrijp ik.

Het plan heb ik al wel even, 35 eurootjes wil ik best als risico accepteren. Nu nog een keertje de tijd ervoor hebben.........
Mooi plan dus zoals al gezegd, Mr. Droopy. Tijd om die 320 Gb uit te testen valt toch wel mee: op www-kopen, Cisco open schroeven (als je tork sleuteltjes met gaatje erin hebt 2 minuten), HD-160 eruit schroeven nadat je 2 stekkers eruit gehaald hebt (6 torkjes), nieuwe 320-HD erin (kun je er los in laten klemmen totdat je klaar bent met 30 uurs-test, stekkertjes vast aan HD en kastje nog gewoon open houden/deksel eraf laten.
Dan apparaat aan en voor 30 uur HD oplaten nemen in EPG (Ned, 1of 2 of 3 of HD-film-kanaal of Nat.Gegr.HD, etc): normaal stopt hij met opnemen na 20-22 uur HD als je de Cisco natuurlijk niet automatisch laat wissen als HD vol is (je moet wel die 30 uur wachten, maar dan ga je lekker slapen of TV kijken of zonnen

Hopenlijk wil je het snel testen; alvast bedankt!
Jan
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten