Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 november 2009, 23:27
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larry Bekijk bericht
Ook nu geen bevredigend resultaat. De Cisco gaat ook nu uit van 160 gb. Jammer...

Zal maar weer de originele terugplaatsen, kan ik die 500 beter in m'n PC hangen. Kan ik hem tenminste gewoon volschrijven.

Zes films en een paar andere tv-programma's... Vol. Welkom in 2009.

Over de overige functionaliteit ben ik nog steeds goed tevreden.

Kan iemand (misschien van Ziggo) ons vertellen wat de reden is van deze 'beveiliging'??
Ik denk dat je bij Cisco moet zijn. Ziggo zal het worst wezen dat jij een grotere harddisk erin wil zetten. Bij de Humax 5050C kan dat immers wel zonder problemen (hoewel het bij dat apparaat kennelijk raadzaam is niet verder te gaan dan 1 TB).
Oud 21 november 2009, 23:34
denk's schermafbeelding
denk denk is offline
Junior Member

Standaard Poging mislukt

Ook ik heb eens een poging gewaagd een grotere disk te plaatsen.
Heb excact hetzelfde type gebruikt als het type dat er origineel in zit, maar dan de 320GB variant. Helaas het werkt niet. De software ziet hem simpelweg als een 160GB disk. En als de software denkt dat hij vol is, wat dus niet zo is, stopt hij met opnemen en is het ook niet mogelijk een nieuw programma op te nemen. Ik ga maar eens een poging ondernemen dit met Ziggo te bespreken. Het is toch van de zotte dat je de HDD niet kunt opgraden! Wat heb je nou aan een HD recorder met een 160GB disk.
Met ca. 12 film in HD zit hij al vol!!!!!
Oud 1 december 2009, 12:16
jande.haas's schermafbeelding
jande.haas jande.haas is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-een extra
DTV: HD receiver van Samsung
Standaard

Dank je Larry voor je 500 Gb HD probeersels.
Ik heb vanaf augustus al 3 HDs geprobeerd (zie mijn "posts" in dit forum vanaf augusuts 2009 vanaf psot nummer 62).
Hieronder een 640 Gb Western Digital van exact zelfde type 160 Gb die er al inzit, maar ook 2 1Tb HD's van 2 verschillende merken. Ook al geprobeerd NFTS te formaten: NIETS werkt, hij blijft stoppen na 160 Gb opname.
Dit is DRAMATISCH slecht van Ziggo en/of Cisco in 2009 want dit is veel te weinig.
Daar was hoop van lid "Snoopy" die suggureerde dat 320 Gb van WD wel mogelijk zou kunnen omdat Cisco deze HD-recorders met 80, 160 en 320 Gb zou verkopen. Hij wilde dit wel voor 35 euro (kosten HD) uitproberen eind augustus. Ik heb hem daarna in dit forum 2x gevraagd het te proberen, hij zou het doen, maar hij heeft op dit forum niet meer teruggereageerd, helaas!
Ik denk dat het in de firmware (blokering) van ZIGGO ligt: Leest niemand van ZIGGO dit forum op de ZIGGO-gebruikers-site .........???
Hopenlijk lukt het jou larry om iets van ZIGGO gedaan te krijgen zodat we met groter HD kunnen opnemen in de Cisco (ik heb de laatste 1Tb HD maar in de Cisco laten zitten).
Ik wil wel meedoen naar ZIGGO toe als dat helpt.
Groeten, Jan
Oud 1 december 2009, 12:51
denk's schermafbeelding
denk denk is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jande.haas Bekijk bericht
Daar was hoop van lid "Snoopy" die suggureerde dat 320 Gb van WD wel mogelijk zou kunnen omdat Cisco deze HD-recorders met 80, 160 en 320 Gb zou verkopen. Hij wilde dit wel voor 35 euro (kosten HD) uitproberen eind augustus. Ik heb hem daarna in dit forum 2x gevraagd het te proberen, hij zou het doen, maar hij heeft op dit forum niet meer teruggereageerd, helaas!
Als je goed leest Jan, dan zie je dat ik dit recent dus heb geprobeerd. IK heb excact het zelfde merk en type schijf geplaatst als die er origineel in zit, maar dan 320Gb. Werkt dus ook niet. Zolang er geen firmware aanpassing komt met daarin een diskmanagement menu gaat het nooit werken ben ik bang. Of heeft iemand anders nog suggesties? Ben het helemaal met je eens, dat een 160Gb harddisk totaal niet volstaat om HD op te nemen. En dit is toch echt een recorder speciaal voor HD!

Laatst gewijzigd door mod-5; 1 december 2009 om 22:01 Reden: Quote fix
Oud 1 december 2009, 14:38
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denk Bekijk bericht
Als je goed leest Jan, dan zie je dat ik dit recent dus heb geprobeerd. IK heb excact het zelfde merk en type schijf geplaatst als die er origineel in zit, maar dan 320Gb. Werkt dus ook niet. Zolang er geen firmware aanpassing komt met daarin een diskmanagement menu gaat het nooit werken ben ik bang. Of heeft iemand anders nog suggesties? Ben het helemaal met je eens, dat een 160Gb harddisk totaal niet volstaat om HD op te nemen. En dit is toch echt een recorder speciaal voor HD!
Sorry "denk" dat ik 2 dingen over het hoofd zag: (1) ik zag net nadat ik mijn message verzonden had dat iemand/"denk" een 320 Gb WD HD geprobeerd had (stom van mij ) en (2) wist niet dat je je naam van "Snoopy" veranderd had in "denk".

Het probleem blijft dus.
En na wat eerdere meldingen deze zomer van sommige dat je wel een grotere HD kon gebruiken nadat je een grotere HD hebt ingebouwd, is het inmiddels duidelijk van een flink aantal mensen waaronder jij en ik (3x) dat dit dus echt NIET kan! Die mensen die het wel denken te hebben, hebben waarschijnlijk het "rolling-mechanisme" software matig aanstaan zodat na 12 HD films of zo de oudste opname weer overschreven wordt als de 160 Gb bereikt is (wat je in scroll menu niet meteen opvalt).
ZIGGO MOETde firmware veranderen denk ik; want ik kan me niet voorstellen dat Cisco bewust een grotere HD blokkeert.
Heeft iemand nog andere suggesties ? Ik hoop het maar denk van niet omdat we er al sinds juli 2009 om vragen.
Ook zou ZIGGO dus zelf kunnen reageren op hun eigen ZIGGO gebruikergroep forum. Maar ik vrees inmiddels dat we allemaal bij ziggo moeten gaan protesteren en/of vragen voor nieuwe firmware waarbij een moderen HD-recorder kan werken met een grotere HD die absoluut nodig is.
Groeten, Jan
Oud 1 december 2009, 14:57
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Ook zou ZIGGO dus zelf kunnen reageren op hun eigen ZIGGO gebruikergroep forum.
Eh, hun eigen forum?

Deze Website en Forum is bedoeld als gebruikersplatform voor alle gebruikers van Ziggo en wordt onderhouden door de Multikabel Gebruikers Vereniging (MGV).

Dus het is niet van ziggo hoor
Oud 1 december 2009, 15:02
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Eh, hun eigen forum?

Deze Website en Forum is bedoeld als gebruikersplatform voor alle gebruikers van Ziggo en wordt onderhouden door de Multikabel Gebruikers Vereniging (MGV).

Dus het is niet van ziggo hoor
OK, dank je voor update en sorry hiervoor (het was ongetwijfeld "wishful thinking" van me dat ZIGGO ook maar op enige manier zou kunnen helpen met hun logge organisatie).
En kan dan iemand van de MGV van enige betekenis zijn in deze lange discussie en veel proberen met grotere HDs?
Lijkt me belangrijk voor tevreden gebruikers en reclame voor ZIGGO HD en interactief abbonement door die tevreden gebruikers.
Groeten,
Jan
Oud 1 december 2009, 15:04
denk's schermafbeelding
denk denk is offline
Junior Member

Standaard

Ik ben Snoopy niet hoor Weet niet wie dat is. Misschien moeten we maar een actiegroep gaan oprichten hier. Dan staan we sterker naar ZIGGO toe. Het aanpassen van de software lijkt mij toch een fluitje van een cent.

Wat ik trouwens wel als noodoptie heb overwogen is om de power en sata connectoren van de HD buiten de behuizing te voeren. En dan een paar 160Gb disks aan te schaffen en deze te "swappen". Maar dan moet je wel telkens de stroom uitschakelen bij een swap en een file bijhouden van wat op welke schijf staat.
Oud 1 december 2009, 15:13
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denk Bekijk bericht
Ik ben Snoopy niet hoor Weet niet wie dat is. Misschien moeten we maar een actiegroep gaan oprichten hier. Dan staan we sterker naar ZIGGO toe. Het aanpassen van de software lijkt mij toch een fluitje van een cent.

Wat ik trouwens wel als noodoptie heb overwogen is om de power en sata connectoren van de HD buiten de behuizing te voeren. En dan een paar 160Gb disks aan te schaffen en deze te "swappen". Maar dan moet je wel telkens de stroom uitschakelen bij een swap en een file bijhouden van wat op welke schijf staat.
Het was Droopy (ipv Snoopy) in message 76-78 in dit HD topic met het idee van 320 Gb WD HD; dat was jij blijkbaar ook niet.
Die noodoptie is een leuk idee, maar lijkt me voor de meeste mensen echt teveel gedoe (zowel hardware matig alsook het bijhouden wat op welke HD staat).
Dat idee van actiegroep staat me heel erg aan!
Maar ik zou niet weten hoe dit te doen/ te starten.
Misschien weet de organisatie van de MultikabelGebruikersVereniging zoals bv "de Grouch" hoe dit mogelijk aan te pakken?
Groeten, Jan
Oud 1 december 2009, 15:16
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Misschien weet de organisatie van de MultikabelGebruikersVereniging zoals bv "de Grouch" hoe dit mogelijk aan te pakken?
Groeten, Jan
Ik weet niet of je denkt dat ik van de organisatie van de MGV ben, maar dat ben ik niet. Ik ben net als jij een gewone gebruiker.
Rechtsonderin op elke forumpagina staat een 'e-mail ons' link, misschien heb je daar wat aan.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten