• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

vervangen defecte smartcard

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MrScratch

Ik heb een defecte smartcard. Is er iemand die weet wat nu de beste manier is om hem ververvangen te krijgen? Ik probeer er bij Ziggo door te komen, maar de wachtrij is weer indrukwekkend.

Wat mij betreft is het makkelijkste om er 1 in de winkel te halen en daarna via ziggo mijn abonnement (Film1/Sport1) over te laten zetten naar de nieuwe smartcard, maar ik kan me voorstellen dat het adminsysteem van ziggo dat niet gaat trekken (een gevoel op basis van eerdere ervaringen). Op deze wijze ben ik natuurlijk wel de kosten voor een nieuwe smartcard kwijt, maar kan ik wel snel weer kijken (ivm preview periode).

Wie weet meer?
 
Over zetten van je DTV abonnementen zou geen probleem moeten zijn.

PM (dus niet hier plaatsen) me je postcode + huisnummer maar met smartcardnummer en de exacte wijziging die doorgevoerd moet worden, dan maak ik het in orde voor je.

Eventueel zou de smartcard ook via Ziggo kosteloos omgeruild kunnen worden. Dit zal dan enkelt wel een tijdje kunnen gaan duren. (eerst de smartcard toesturen naar ons, vervolgens sturen wij een nieuwe op als we de oude binnen hebben).

Hoe ben je trouwens tot de conclusie gekomen dat hij defect is?
 
Over zetten van je DTV abonnementen zou geen probleem moeten zijn.

PM (dus niet hier plaatsen) me je postcode + huisnummer maar met smartcardnummer en de exacte wijziging die doorgevoerd moet worden, dan maak ik het in orde voor je.

Eventueel zou de smartcard ook via Ziggo kosteloos omgeruild kunnen worden. Dit zal dan enkelt wel een tijdje kunnen gaan duren. (eerst de smartcard toesturen naar ons, vervolgens sturen wij een nieuwe op als we de oude binnen hebben).

Hoe ben je trouwens tot de conclusie gekomen dat hij defect is?

Ik moet Ziggo alle lof toezwaaien.

Verleden week ging de mijne kapot. Had al enige maanden last van E19 meldingen bij het opstarten van de Samsung 360 decoder en verleden week kwam tijdens het kijken de E19 in beeld en ging het beeld op zwart.
Spanning van decoder afgehaald. Na 1 minuut weer aangezet zonder card en toen het ding erom vroeg kreeg ik na het insteken de melding 'smartcard defect'.

Volgende morgen een telefoontje richting Ziggo en 3 dagen later de nieuwe kaart in huis inclusief een (gratis) retourenvelop voor de oude kaart.
Voor de zekerheid nog maar een telefoontje eraan gewaagd om het nieuwe nummer te laten registreren en het oude te laten verwijderen.

Nu nog even afwachten of het gelukt is en over 10 dagen het digitale beeld niet stopt. :wink:

Dus hulde voor Ziggo !!
 
Over zetten van je DTV abonnementen zou geen probleem moeten zijn.

PM (dus niet hier plaatsen) me je postcode + huisnummer maar met smartcardnummer en de exacte wijziging die doorgevoerd moet worden, dan maak ik het in orde voor je.

Eventueel zou de smartcard ook via Ziggo kosteloos omgeruild kunnen worden. Dit zal dan enkelt wel een tijdje kunnen gaan duren. (eerst de smartcard toesturen naar ons, vervolgens sturen wij een nieuwe op als we de oude binnen hebben).

Hoe ben je trouwens tot de conclusie gekomen dat hij defect is?
Ik zal je vanavond een PM sturen met de gegevens. Ik ga vanmiddag een nieuwe smartcard kopen. Helemaal top trouwens, dat we het op die manier kunnen oplossen. Alvast bedankt.

Hij is defect omdat er een ongelukje mee gebeurd is. Ik had de kaart bij me en ben er op gaan zitten zo ongeveer. Hij is nu echt fysiek onbruikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan