Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij router en ander hardware problemen bij Ziggo Kabelinternet

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 13 september 2008, 21:08
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khodesh Bekijk bericht
Dat zou best kunnen, maar zou ik daar in moeten vullen?
Wat staat er onderop je router ?
Daar zou normaal de SSID en wachtwoord moeten staan. (SSID is dus vermoedelijk "kabelinternet")

Normaal zou je met de standaard instellingen van de draadloze router je computer verbinding moeten laten maken met de router, dan vraagt je PC om een wachtwoord (WPA neem ik aan) en daar vul je dan op je computer het wachtwoord in wat onder op de router staat.

Wat bedoel je met de wizzard die om een MAC adres vraagt ?? Is dat op de router ??
Het kan zijn dat je de beveiliging op MAC adres kunt instellen, dat wil dan zeggen dat je daar het MAC adres van je laptop of computer moet invullen. Maar dat hoef je niet te gebruiken. Dat kun je uitzetten in de router-configuratie.
Oud 13 september 2008, 22:05
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Connectie maken met een draadloos netwerk doe je door de SSID in te vullen en indien nodig het wachtwoordt voor de beveiliging (WEP, WPA of WPA2).

Ik denk dat je met hostname de SSID en met MACadres de beveiligingssleutel bedoeld.
Misschien is het wel een refurbished draadloze router en staat het MAC filter nog ingeschakeld op de vorige user en werkt ie dus alleen maar met het juiste MAC adres (lees: van de computer van de vorige eigenaar).

Zoek op de admin-pagina maar eens naar verschillende security opties.

- MAC filter (MAC adres van jouw computer dus toevoegen!)
- IP filter (ip adres toestaan verbinding te maken met de router!)
- Encryptie mogelijkheden (gebruik optie: TKIP or AES)

Suc6!
Oud 17 september 2008, 19:34
khodesh's schermafbeelding
khodesh khodesh is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Z1
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Wat staat er onderop je router ?
Daar zou normaal de SSID en wachtwoord moeten staan. (SSID is dus vermoedelijk "kabelinternet")

Normaal zou je met de standaard instellingen van de draadloze router je computer verbinding moeten laten maken met de router, dan vraagt je PC om een wachtwoord (WPA neem ik aan) en daar vul je dan op je computer het wachtwoord in wat onder op de router staat.

Wat bedoel je met de wizzard die om een MAC adres vraagt ?? Is dat op de router ??
Het kan zijn dat je de beveiliging op MAC adres kunt instellen, dat wil dan zeggen dat je daar het MAC adres van je laptop of computer moet invullen. Maar dat hoef je niet te gebruiken. Dat kun je uitzetten in de router-configuratie.
Bekijk de huidige instellingen van dit apparaat. Draadloze configuratie Modus AP ESSID kabelinternet Kanaal 11 Beveiliging WPA pre-shared keyLAN Configuratie IP adres 192.168.0.1 Subnet masker 255.255.255.0 DHCP Server Ingeschakeld MAC adres 00:0c:f6:34:30:64
Dit staat bij de system status van Sitecome als ik op http://192.168.0.1/ kom. (dit bedoel ik met de wizard die om MAC vraagt)

Verkregen IP Protocol : Dynamic IP connect IP adres : 83.85.110.47 Subnet masker : 255.255.248.0 Standaard Gateway : 83.85.104.1 MAC adres : 00:0C:F6:34:30:64 Primaire DNS : 83.80.1.236 Secundaire DNS :
Bij instelhulp vraagt ie mij om land en verbinding te kiezen. Ik kies dan nederland en Casema/Multikabel/Orange kabel met Eurodocsis Motorolla modem/ geen gebruiksnaam en wachtwoord. Dan vraagt ie om een hostname en mac adres.

Ik kan mijn router nog steeds niet gebruiken, heel vreemd
Het lukt gewoon met een draadje, maar draadloos wil het maar niet lukken.

(waar kan ik de mac en ip filter veranderen dan? als dat de oplossing is)

Ik hoor graag jullie reacties, Alvast bedankt,
Oud 17 september 2008, 21:21
grizzler's schermafbeelding
grizzler grizzler is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Ubee EVM3200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khodesh Bekijk bericht
Verkregen IP Protocol : Dynamic IP connect IP adres : 83.85.110.47 Subnet masker : 255.255.248.0 Standaard Gateway : 83.85.104.1 MAC adres : 00:0C:F6:34:30:64 Primaire DNS : 83.80.1.236 Secundaire DNS :
Bij instelhulp vraagt ie mij om land en verbinding te kiezen. Ik kies dan nederland en Casema/Multikabel/Orange kabel met Eurodocsis Motorolla modem/ geen gebruiksnaam en wachtwoord. Dan vraagt ie om een hostname en mac adres.
Dat moet om de gegevens van de aan te sluiten PC gaan. Onder Windows XP kan je die vinden door in een DOS-box (Opdrachtprompt) de opdracht:

ipconfig /all

te geven. Er verschijnt dan een reeks gegevens met ergens bovenaan 'Host-naam' en een eindje verder naar beneden (onder iets als 'Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding') het MAC-adres achter 'fysiek adres'.
Oud 17 september 2008, 23:06
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

De Hostname en het MAC adres kunnen invloed hebben op je internetverbinding, maar bij Ziggo maakt het niet uit of en hoe je deze invult. Bovendien geef je aan dat het via een kabel wel werkt (blijkt ook uit de routerstatus die je gepost hebt.

Probleem zit hem dus in het draadloze gedeelte. Aangezien je ook geen contact krijgt wanneer je de beveiliging uit zet, moeten we het in het signaal gaan zoeken.

Welke signaalsterkte geeft je computer aan voor het netwerk "kabelinternet"? Helpt het om een ander kanaal in te stellen (wat nu op 11 staat)? Als je een laptop gebruikt, merk je verschil als je op een andere plek in je huis verbinding te maken?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten