• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eurosport HD: Geen doorgifte Engels AC3 DD5.1 geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan niet anders dan mij volledig aan te sluiten bij de vorige posters. :-P

Hier is Eurosport HD nu ook te ontvangen met de Engels/AC3 geluid optie.
Helemaal mooi dat dit ook nog voor het begin van het US Open tennis gerealiseerd is. :cool:

Een extra compliment hiervoor is dus zeer zeker op zijn plaats. :pompom: :pompom: :pompom:
 
Eurosport HD: Engels AC3 meestal geen DD5.1 geluid!!

Volgens mijn receiver is het geluid DD5.1 alleen is het meestal geen DD5.1 maar gewoon stereo en dan dient er DD2.0 te worden weergegeven!!
Echter blijft het geluid gewoon staan op DD5.1 ook als het dit niet is!!
Alle andere zenders welke DD geluid optie hebben schakelen wel terug naar DD2.0 bij uitzendingen met stereo geluid behalve ES HD.
Anoniem komt hier nog een oplossing voor???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mijn receiver is het geluid DD5.1 alleen is het geluid niet altijd DD5.1 maar gewoon stereo en dient er DD2.0 te worden weergegeven!!
Echter blijft het geluid gewoon staan op DD5.1 ook als het dit niet is!!
Alle andere zenders welke DD geluid optie hebben schakelen wel terug naar DD2.0 bij uitzendingen met stereo geluid behalve ES HD.
Anoniem komt hier nog een oplossing voor???
Pfffffff, lekker belangrijk......NOT..... :roll:

Voornaamste is dat er Engels geluid/commentaar aanwezig is.
 
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat Eurosport continu een 5.1 tag bij het signaal heeft. Bij 5.1 kunnen immers ook kanalen stil zijn...
Ik betwijfel of de oorzaak bij Ziggo gezocht moet worden, eerder bij Eurosport.
 
Geen engels commentaar bij Eurosport

Ik deel de frustratie van de vorige commentaren volledig.
In zowat alle sporten is het Nederlandse commentaar van een bedroevende kwaliteit.
Op dit moment bij Tennis (Parijs) ook weer.
Als fanatiek wintersporter erger ik me al jaren aan met name Christiaan Scheen die commentaar geeft bij het mannen-skien.
Technisch heeft hij totaal geen verstand van die sport en leutert de tijd maar een beetje vol vanaf een papiertje. Hij ziet de gemaakte fouten niet goed of geeft ze aan als er niets aan de hand is en hij bedient zich binnen tien minuten wel 30 keer van dezelfde paar irritante woorden of uitdrukkingen.
Gelukkig is er het deskundige Engelse commentaar via digitaal.
Maar mijn abonnement voor HD ga ik nu opzeggen (toch al te duur met die paar zendertjes) want Engels kan kennelijk niet (meer).
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn want in de tests ging het wel.
Waarom iets testen wat je later niet doorgeeft ?
Er is altijd gesodemieter bij die providers.
Waarom is er nog steeds geen keuze tussen die lui in plaats van het al jaren voortslepende monopolie ?
Ik was verhuisd naar een Interkabel gebied en had geen klachten. En ja hoor, even later kwam die fusie dus zat ik weer binnen het door Casema gedomineerde beleid, dus nog groter monopolie.
Wat doet de NMA hier nu eens aan ?
Bij de energie leveranciers kun je nu intussen toch ook kiezen !
 
uhh, ik kanvolgens mij gewoon kiezen voor engels commentaar hoor. Of het moet deze week veranderd zijn??
 
uhh, ik kanvolgens mij gewoon kiezen voor engels commentaar hoor. Of het moet deze week veranderd zijn??

Bij digitale (SD/HD) ontvangst is er momenteel gelukkig wel de keuze tussen Engels en Nederlands commentaar.
Bij analoge ontvangst van Eurosport echter is hier de tweetalige doorgifte een half jaar geleden zonder plausibele verklaring wel uitgeschakeld.

Multikabel Eurosport: Engelse Taalkeuze Verdwenen!
 
klopt, maar aangezien hij zijn HD abonnement gaat opzeggen, ga ik ervanuit dat hij digitaal kijkt. Dus kan hij gewoon kiezen tussen engels en nederlands.
 
Eurosport HD zit in het standaardpakket, dus als het hier om te doen is kun je het HD abo sowieso opzeggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan