Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-B270R

Mededelingen

Samsung DCB-B270R Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Samsung digitale kabel ontvanger

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 oktober 2009, 12:08
rweersch's schermafbeelding
rweersch rweersch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Basic, Ubee
DTV: Humax 5100C en CI+
Standaard

En nog steeds geen reactie van iemand van Ziggo. Terwijl de oplossing vrijwel zeker in een softwarematige aanpassing ligt.

Ik gebruik de ontvanger de laatste weken op de 16:9-stand op een 16:9 CRT TV in de woonkamer (aangezien ik nog geen TFT-scherm in de woonkamer hebt, kan die HD-ontvanger net zo goed aan de slaapkamer-TV en de 270R in de woonkamer). Op 16:9 is er niks aan de hand. Snel zappen, nooit meer zwart beeld of een hanger gehad. O zo duidelijk een bug in de software. Maar ik voel met net een roepende in de woestijn. De helpdesk, zowel via e-mail als telefonisch, kunnen me alleen een omruil aanbieden. Maar aan een alweer nieuwe 270R met dezelfde bug heb ik uiteraard niks. Het lijkt wel alsof Ziggo het niet wil snappen. Ik wil ofwel nieuwe firmware zonder die bug, of een ander type decoder!

Slecht, heel slecht.
Oud 9 november 2009, 07:34
Havanna's schermafbeelding
Havanna Havanna is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rweersch Bekijk bericht
En nog steeds geen reactie van iemand van Ziggo.
En na weer ruim een maand wachten.........
Nog niets.
Oud 9 november 2009, 08:48
Senior Member

Standaard

Ziggo heeft geluk dat ze eigenlijk geen concurrent in deze regio hebben, anders was ik al lang naar een andere leverancier op zoek geweest; IPTV is kwalitatief slecht, evenals Digitenne, en satelliet vind ik te duur.
't Is ongelooflijk dat een leverancier dit soort foute producten blijft uitleveren. Het is tevens onvoorstelbaar dat ze zelf niet in staat zijn om fatsoenlijk te testen en de situatie van de klant na te bootsen.
Oud 9 november 2009, 18:44
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rweersch Bekijk bericht
Ziggo heeft geluk dat ze eigenlijk geen concurrent in deze regio hebben, anders was ik al lang naar een andere leverancier op zoek geweest; IPTV is kwalitatief slecht, evenals Digitenne, en satelliet vind ik te duur.
't Is ongelooflijk dat een leverancier dit soort foute producten blijft uitleveren. Het is tevens onvoorstelbaar dat ze zelf niet in staat zijn om fatsoenlijk te testen en de situatie van de klant na te bootsen.
Ik denk dat je hier het product en de leverancier van dat product verwart. Als er wel andere (concurrerende) kabelaars in het Ziggo gebied actief zouden zijn, dan was de kans zeer groot dat die precies dezelfde Irdeto ontvangers leverden of in ieder geval hadden goedgekeurd voor gebruik op het netwerk. Dezelfde ontvangers worden namelijk nu ook al gebruikt in gebieden waar bijv. CAIWAY, Delta, of Kabel Noord kabeltelevisie leveren.

Als je het hebt over de leverancier van je ontvanger dan bedoel je Ziggo, maar het is toch in eerste instantie Samsung die de betreffende brakke ontvangers produceert en op de markt neerzet. Zeker het soort bugs waarvan hier sprake is heeft niets van doen met het door Ziggo geleverde signaal, dezelfde bugs treden gegarandeerd ook op bij andere kabelaars waar diezelfde ontvanger wordt gebruikt.

Wat je Ziggo intussen wél kunt verwijten is dat ze producten die ze 'certificeren' zo slecht testen dat dit soort bugs bij de test niet opvallen en er dus doorheen glippen. Maar die hele 'certificatie' is een wassen neus, het gaat Ziggo vooral om het testen van zaken die in hun eigen belang zijn, bijvoorbeeld om te kijken of de beveiliging op orde is zodat het apparaat niet eenvoudig kan worden gemanipuleerd of gemodificeerd zodanig dat er zonder abonnement of geldige smartcard kan worden gekeken, en of alle restricties die Ziggo eist op de gebruikersfunctionaliteit (bijvoorbeeld het niet naar eigen inzicht kunnen sorteren en nummeren van de basiskanalenlijst) wel zijn geïmplementeerd.

Zaken die vanuit het perspectief van de gebruiker van belang zijn staan duidelijk op het tweede plan, en dan krijg je dus dit soort ergernissen. Het is verder illusoir om te denken dat concurrentie ook maar iets aan deze situatie zou veranderen. Andere kabelaars streven namelijk dezelfde (commerciële) doelen na, en dus zou keuzemogelijkheid alleen inhouden dat je kunt kiezen of je door de hond of door de kat wilt worden gebeten.

Vanuit praktisch oogpunt zou ik je alleen maar aan kunnen raden om de Samsung DCB-B270R ontvanger zo snel mogelijk te dumpen en een andere ontvanger te kiezen, bijvoorbeeld een Humax IR-FOX C. Natuurlijk heeft die ook problemen (die ook op dit forum aan de orde worden gesteld), maar je ergernisniveau zal m.i. toch significant afnemen.
Oud 10 november 2009, 08:56
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ik denk dat je hier het product en de leverancier van dat product verwart.
Nee hoor. Samsung is de producent, Ziggo de verkoper. Puur naar het consumentenrecht kijkende heeft Ziggo mij een ondeugdlijk product verkocht, niet Samsung. Ziggo is derhalve de partij die het moet oplossen. Als de 270R blijkbaar een bug heeft, die in alle exemplaren voorkomt, dan is het opsturen van een nieuw exemplaar natuurlijk onzinnig. De enige oplossing is dat Ziggo de getroffen klanten een ander product stuurt. Sansumg heeft daar niks mee te maken, want ik heb geen koopovereenkomst met Samsung gesloten.

Citaat:
(...) Zaken die vanuit het perspectief van de gebruiker van belang zijn staan duidelijk op het tweede plan, en dan krijg je dus dit soort ergernissen. Het is verder illusoir om te denken dat concurrentie ook maar iets aan deze situatie zou veranderen.
Natuurlijk verandert dat iets. Als kabelaar A klanten verliest aan kabelaar B omdat A rommel uitlevert, dan zal A zich niet lang bedenken en op zoek gaan naar een andere decoder. Maar aangezien de Ziggo-klanten geen alternatief hebben, heeft Ziggo ook geen enkele noodzaak om iets aan deze schrijnende situatie te doen. Als voorbeeld wil ik bv. routers noemen bij ADSL-providers. Als blijtk dat provider A een slechte router levert en klanten naar provider B overstappen, dan schakelt A alsnog naar andere routers om. Dat is in de praktijk al vaak genoeg gebeurt.
Concurrentie zorgt simpelweg voor betere dienstverlening omdat je anders klanten verliest.

Citaat:
Vanuit praktisch oogpunt zou ik je alleen maar aan kunnen raden om de Samsung DCB-B270R ontvanger zo snel mogelijk te dumpen en een andere ontvanger te kiezen, bijvoorbeeld een Humax IR-FOX C. Natuurlijk heeft die ook problemen (die ook op dit forum aan de orde worden gesteld), maar je ergernisniveau zal m.i. toch significant afnemen.
Oh, ik erger me er niet meer op: ik heb tijdelijk de ontvangers omgewisseld, zodat de Samsung HD-ontvanger op de 4:3 tv hangt, en de Samsung 270 aan de 16:9. In 16:9 is er namelijk niks aan de hand. Voor mij is dat een prima werkende technische oplossing.
Ik heb alle consumentenorganisaties aangeschreven die er zijn om dit onder de aandacht te brengen. Helaas krijg ik veelal als reactie dat er te weinig klachten over dit probleem zijn ontvangen. Blijkbaar gebruikt bijna niemand dit apparaat op 4:3.
Maar het gaat me om het principe. Hoe dan ook gaat ik hiermee door tot Ziggo actie onderneemt. Dit blijft gewoon volksverlakkerij. Dus ik ga deze 270R ook stug weer terug sturen, net zolang tot ik een Umax of iets dergelijks krijg.
Oud 27 november 2009, 09:07
Senior Member

Standaard

Inmiddels een nieuwe TV-gekocht (CI+ compatible) en een CI+ CAM. De 270R gaat eruit via Marktplaats. Nu wachten tot april, als de kabelmarkt wordt opengebroken, en er andere aanbieders komen. Ik ben benieuwd wat de alternatieven voor Ziggo worden! Als er een andere aanbieder met een leuk pakket komt ben ik meteen weg.
Oud 28 november 2009, 09:50
clafleur's schermafbeelding
clafleur clafleur is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in1 Plus Ubee EVM 3200
DTV: Samsung, Humax
Standaard

Het is jammer dat Ziggo dergelijke troep levert aan de consumenten,

Ik heb het apparaat aan een 16x9 toestel gehad, en niks dan ergernissen en vastlopers met dit apparaat,

Zelfs met het uitschakelen van de decoder houdt de decoder het AV signaal vast, zodoende er blauw beeld op de tv verschijnt,

Bij kijken op een 4x3 zender geeft de decoder de tv wél vrij!, bij instellen via de setup van het apparaat op 4x3 is dit probleem over maar dan zie je weer een vervormd beeld op de 16x9 televisie!, wat moet je hier mee?

De decoder is verhuist naar de slaapkamer daar een oud 4x3 tv'tje staat, het apparaat functioneerd hier prima, maar laat niet de spanning op de decoder staan, want dan heb ik vastlopers bij de fleet!,

Stekker er uit, en wanneer er gekeken wordt, stekker in het stopcontact, en je heb veel minder problemen met dit halfgebakken produkt,

In de huiskamer staat nu een Humax decoder, geen problemen mee gehad, het ligt dus wel degelijk aan de Samsung DCB--B270!.
Oud 20 januari 2010, 13:32
Peter12's schermafbeelding
Peter12 Peter12 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: digitale tv
DTV: samsung 270
Standaard het werkt nog steeds niet hoor...

nou mijn samsung 270 gaat ook ALTIJD op zwart als ik te snel zap
is al sinds het begin zo en nog steeds geen software update, waardeloos dus.....

( mijn tv is ook 4:3)
Oud 20 januari 2010, 13:37
Senior Member

Standaard

Eigenlijk treurig dat Ziggo nog steeds ontkent dat er een probleem is. Ik kan het binnen 10 s naspelen door gewoon snel te zappen.
Oud 20 januari 2010, 13:41
hmolen's schermafbeelding
hmolen hmolen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-extra/Arris 120/10
DTV: CI+ 1.3
Standaard

+1, ik heb het ook, wilde het even melden, ik kan ermee leven, maar het is wel irritant.
H.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-B270R

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten