Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-B270R

Mededelingen

Samsung DCB-B270R Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Samsung digitale kabel ontvanger

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 juni 2008, 18:18
davidov2009's schermafbeelding
davidov2009 davidov2009 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Internet van Telfort/KPN 20mbit
DTV: Samsung B270R
Standaard Problemen 16:9 weergave en geheel geen [zwart] beeld) B270R

Hallo beste gebruikers,

Wij hebben sinds enkele dagen digitale TV van, ja u raad t al, Ziggo.
In grote lijnen zijn we wel tevreden, maar met betrekking tot de details
zijn er nog wel wat vragen/onduidelijkheden/kleine problemen.

(vragen van toepassing op de standaard b270r decoder)

1. Wij hebben nog een oude 4:3 beeldbuis, dus staat het beeld bij ons op 16:9 LB (met balken boven en onder). Echter, na wat zappen kan 't beeld spontaan terugspringen naar 4:3 (16:9 uitgerekt dus, waardoor je langgerekte gezichten krijgt). Als je vervolgens in het setup menu kijkt blijkt de INSTELLING nog steeds 16:9 LB te zijn, maar dat krijgen we dus NIET! De enige oplossing is is dan even een ander formaat te kiezen (vb. Pan Scan) en dan weer terug te klikken naar 16:9. Maar omdat nu de hele tijd te doen, dat is een beetje onhandig. Is hier geen oplossing voor?
(heeft 't nut ziggo in te lichten?)

2. Na wat zappen is de kans zo'n 1 op 5 dat het beeld zwart wordt: je hoort nog wel het geluid van de zender, maar krijgt geen beeld meer. De signaalsterkte/kwaliteit blijven 70-88 om 100%. Enige oplossing die wij tot nu toe gevonden hebben is harde reset, waardoor je dus al je instelling kwijt bent. Is dit een bekend probleem/is er een oplossing?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Vermeld a.u.b. bij de punten of het nuttig is om er een melding van te maken of dat dit lijd tot gebed zonder end (en van de regen in de drup ).

Laatst gewijzigd door CeeS; 4 juni 2008 om 20:02 Reden: "wijzig-post" link in post verwijderd
Oud 9 juni 2008, 15:56
rick70's schermafbeelding
rick70 rick70 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Basis/Ubee EVW3200
DTV: SamsungUE46F8000SL/Interactieve SMiT CI+ module v1.3/SMiT CI+module/Humax IRHD-5100c/Humax IRHD-5000
Standaard

Ik heb de Samsung DCB-B270R in de slaapkamer staan en aangesloten op een 4:3 toestel. Het probleem met de 16:9 letterbox instelling heb ik niet.

Ik heb wel het probleem dat als je snel zapt met deze ontvanger het beeld op zwart gaat. Je hebt dan alleen nog geluid. Na een reset is het weer opgelost.

Met de Samsung DCB-9401R (vorige model)heb ik geen problemen met snel zappen. Een beetje jammer.
Oud 4 september 2008, 09:38
RKoster's schermafbeelding
RKoster RKoster is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo alles-in1
Standaard

hier helzelfde na een reset lost het probleem wel op maar na een paar keer ben je dit wel zat, komt hier nog een oplossing voor of weet iemand een oplossing
Oud 8 september 2008, 15:42
frails's schermafbeelding
frails frails is offline
Junior Member

DTV: samsung 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RKoster Bekijk bericht
hier helzelfde na een reset lost het probleem wel op maar na een paar keer ben je dit wel zat, komt hier nog een oplossing voor of weet iemand een oplossing

Wat bedoel je met een reset?
Ik heb zoals vele andere hetzelfde probleem, en bij werkt alles weer als ik de spanning er even afhaal en deze erna weer opzet.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn Ziggo?????
Valt dit probleem onder het geval van RADAR van afgelopen zaterdag en dat allens binnen 4 weken is opgelost.
Tot nu toe hoor en ziek geen enkele actie van jullie.
Los toch een iets op!!!!

Laatst gewijzigd door frails; 30 oktober 2008 om 16:19
Oud 9 september 2008, 09:11
SANEX^'s schermafbeelding
SANEX^ SANEX^ is offline
Member

DTV: Samsung H360R
Standaard

Bij mijn ouders exact hetzelfde probleem. Daar springt het beeld ook af en toe op zwart. Dan moet het stroom eraf en er weer op om weer beeld te krijgen.
Oud 9 september 2008, 12:43
RKoster's schermafbeelding
RKoster RKoster is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo alles-in1
Standaard

dat ding staat bij mij in de slaapkamer, meestal als ik daar kijk ben ik te lui om overeind te komen om de stekker eruit te halen, dan is resetten (dus zenders opnieuw laten zoeken) makkelijker.

niet te min dat dit onwijze irritant is, beetje jammer dat al die apparaten wel porblemen hebben, in ieder geval van samsung
Oud 14 september 2008, 11:49
mandersp's schermafbeelding
mandersp mandersp is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Start (EPC3925 WiFi-modem) met volop bellen, tv standaard
DTV: Humax iHDR-5300, Humax iHDR-5200,CI Plus -Philips 7404/H en 32pfl5507h
Standaard

Ik heb ook het probleem met de DCB-270R dat hij bij snel zappen op zwart springt, is hier geen update voor te krijgen want volgens mij is het een software probleem van de decoder.

Verder heb ik ook nog de oude DCB 9401R die iedere keer alle zenders kwijtraakt en die ik opnieuw moet instellen, bij een telefoontje naar de helpdesk is het wel weer een paar dagen opgelost.

Piet Manders
Oud 14 september 2008, 12:16
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

hoe los je het probleem op als de ontvanger op 'zwart springt' ?

en wat doet de helpdesk precies als je belt t.a.v. 9401 probleem ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mandersp Bekijk bericht
Ik heb ook het probleem met de DCB-270R dat hij bij snel zappen op zwart springt, is hier geen update voor te krijgen want volgens mij is het een software probleem van de decoder.

Verder heb ik ook nog de oude DCB 9401R die iedere keer alle zenders kwijtraakt en die ik opnieuw moet instellen, bij een telefoontje naar de helpdesk is het wel weer een paar dagen opgelost.
Oud 14 september 2008, 12:20
mandersp's schermafbeelding
mandersp mandersp is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Start (EPC3925 WiFi-modem) met volop bellen, tv standaard
DTV: Humax iHDR-5300, Humax iHDR-5200,CI Plus -Philips 7404/H en 32pfl5507h
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
hoe los je het probleem op als de ontvanger op 'zwart springt' ?

en wat doet de helpdesk precies als je belt t.a.v. 9401 probleem ??

Bij zwart springen van de dcb-270R even de stekker eruit trekken en dan 10 seconden wachten, dus een reset geven.

Bij het 9401 probleem zet men volgens mij ook een software reset maar dat weet ik niet zeker, hier werkt de stekker eruit halen, de coax eruit halen en een paar uur van de stroom afhalen niet.

Piet Manders
Oud 14 september 2008, 12:33
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mandersp Bekijk bericht
Bij zwart springen van de dcb-270R even de stekker eruit trekken en dan 10 seconden wachten, dus een reset geven.

Bij het 9401 probleem zet men volgens mij ook een software reset maar dat weet ik niet zeker, hier werkt de stekker eruit halen, de coax eruit halen en een paar uur van de stroom afhalen niet.
-de helpdesk kan op afstand de 9401 resetten, maar dat werkt op dezelfde manier als dat je zelf de ontvanger spanningsloos maakt.

-het probleem op de 270 is ons niet bekend. Ik zal nog eens vragen een aantal testen uit te voeren, mischien dat je nog wat meer informatie kunt geven om ons in de gelegenheid te stellen het probleem te reproduceren
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-B270R

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten