• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

France 2 en 16:9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier in het @home gebied gewoon 16:9! :)

Weet je echt zeker dat het 16:9 anamorph is??? :eek: :shock:

Hier een capture zoals ik het in het Multikabel gebied momenteel binnen krijg.
Benieuwd wat voor verklaring we hiervoor nu weer zullen krijgen. :no:
Ik dacht eindelijk eens RG op France2 in echt 16:9 kwaliteit te kunnen kijken..niet dus.

Multikabel/Ziggo, France2, 24-05-2009 ,720*576 @ 25fps @ 0.6735 (4:3)
ih8yae.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja zeker, 16:9 Anamorph. Ik kan namelijk van beeldformaat wisselen op de Humax, en ook het 16:9 icoontje is aanwezig.
 
Jazeker is het anamorf via voormalig @Home gebied (Noord), het menu zegt ook dat het beeldformaat 16:9 is.
 
M.b.t. France2 is het op dit moment zo dat de primary feed de 16:9 anamorf feed is en de secondary aanvoerfeed is een 4:3 feed.

Bij een probleem in het aanvoer signaal switchen wij om naar de secondary feed. Het kan daarom voorkomen dat er soms tijdelijk even een 4:3 feed is. Overigens zal ook onze secondary feed op zeer korte termijn 16:9 anamorf zijn en zullen jullie in principe niets merken van een switch naar backup.

Volgens mij waren we gisteren later op de dag overal weer om naar de 16:9 feed.
 
Ik merk dat France2 hier momenteel weer in 4:3 (14:9) letterbox wordt doorgegeven.. :?

Ik ben dus benieuwd hoe de situatie in het het @Home gebied is??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik merk dat France2 hier momenteel weer in 4:3 (14:9) letterbox wordt doorgegeven.. :?

Ik ben dus benieuwd hoe de situatie in het het @Home gebied is??

16:9 dus.

Gert.


france2.1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan