• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Reboots

Status
Niet open voor verdere reacties.
> Wordt hij soms erg warm (slechte ventilatie) bij sommigen en reboot hij dan? Of heeft temperatuur er niets mee te maken?

Ik denk bij mij wel (waarschijnlijk), er bovenop staat een Philips DSR7005 (satelliet-pvr) en die kan aardig warm worden. De reboots van de 9200 vinden +/- 1 maal per maand plaats (tot nu toe, voor zover ik het weet) dus ik besteed er verder geen aandacht aan.

Gert
 
Eens in de zoveel tijd heb ik er heel veel last van ( om de 15 minuten een reboot ). Wat dan heel erg goed werkt ( bij mij althans ) is het formateren van de HDD en terug zetten in fabrieksinstelling + opnieuw inlezen van de kanalen.
Geen idee waar om het goed werkt maar volgende stappen werken bij mij goed:

- formateer HDD
- fabrieksinstellingen terug zetten
- kanalen opnieuw inlezen
- nogmaals HDD formateren

Dan gaat het maanden goed, maar er kom zeker weer een moment waarop de reboots terugkomen ( heb deze procedure nu 3 maal moeten doen ).
Misschien dat het jullie kan helpen totdat er een oplossing komt voor dit "probleem"
 
Heeft niks met temperatuur te maken
Okee duidelijk !
Ik vond het vreemd dat sommige mensen er geen last van schijnen te hebben, vandaar dat je dan denkt aan iets wat verschillend kan zijn bij de mensen. Te warm worden zou dan kunnen, maar blijkbaar is er al meer aan onderzocht en loopt er dus iets via de fabrikant.... Affijn het punt is nu op dit forum ook duidelijk gezet en de follow-up zullen we afwachten....
 
In de afgelopen maanden zijn er door Humax verschillende test versies uitgebracht met diverse bugfixes.
De laatste versie is afgelopen week uitgebracht als candidate release en zal uitgebreid getest moeten worden dmv lab- en fieldtesten. Deze testen moeten nog ingepland worden. De resultaten van de eerste testen op deze laatste zijn in ieder geval positief. Zodra meer bekend is zal ik het laten weten.
 
Ik wil aan iedereen vragen die ook reboot problemen hebben... Hoe laat werd het herstart?

Afgelopen 3 weken heb ik maar 2 zogenaamd reboots gehad, dus het is zeker niet "harde schijf initalisatie" melding, maar ik zag wel een blauw/witte plaatje met waarschijnlijk tekst erbij: boot loader of images of zoiets. Het duurde ongeveer 1 of 2 seconde(s).

Volgens mij werd het door de @home/Ziggo veroorzaakt (hier bij @home), OMDAT HET WERD PRECIES OM 21:00 EN OOK OM 15:00 HERSTART!!!!!!
Puur toeval? Nee daar geloof ik niet in, omdat enkele maanden geleden had ik ook last van herstart, maar helaas ook precies op het uur, dus geen 15:37 of zoiets.

Irritant he, onafgekondigd herstarts!
 
Zondag avond (20-04-08) herstart gehad om exact 23.00 uur heb het helaas maandag morgen pas gezien omdat ik een opname had lopen op Net5 (Lost) maar de opname is niet hervat, en dit is dus de eerste opname die mislukt is sinds ik het apparaat heb gekocht een dik jaar geleden.
Ik had het opname blok lopen van 22.15 uur tot 23.25 en kon aan de tijdsduur van de opname zien dat de opname om 23.00 uur is afgebroken terwijl de opname wel aangeeft dat hij had gelopen tot 23.25 uur.
Verder stond het REC. symbool permanent op het display en verdween pas na een harde reset door middel van de knop achterop de humax.
Ik heb dus net de laatste 10 minuten van Lost er niet op staan:evil::evil::evil:
 
ik had op die dag een andere film opgenomen, maar het werd wel verder opgenomen, maar ik kreeg 2 opnames, 1 opname (voor reboot) en 1 opname (na reboot), maar ik verloor wel een paar seconden of minuten.

Ik heb na reboot verder niets doen, dat doet het apparaat zelf wel...
Je komt wel erachter of het wel verder opneemt, als je op i (info) of opnames lijst drukt en je ziet "rec".
 
ik had op die dag een andere film opgenomen, maar het werd wel verder opgenomen, maar ik kreeg 2 opnames, 1 opname (voor reboot) en 1 opname (na reboot), maar ik verloor wel een paar seconden of minuten.

Ik heb na reboot verder niets doen, dat doet het apparaat zelf wel...
Je komt wel erachter of het wel verder opneemt, als je op i (info) of opnames lijst drukt en je ziet "rec".

Maar als je al in je nest ligt valt er niet veel te controleren als ik het had gezien dan had ik in kunnen grijpen door de opname weer handmatig te starten maar dat ging dus niet.
 
Zondag avond (20-04-08) herstart gehad om exact 23.00 uur heb het helaas maandag morgen pas gezien omdat ik een opname had lopen op Net5 (Lost) maar de opname is niet hervat, en dit is dus de eerste opname die mislukt is sinds ik het apparaat heb gekocht een dik jaar geleden.
Ik had het opname blok lopen van 22.15 uur tot 23.25 en kon aan de tijdsduur van de opname zien dat de opname om 23.00 uur is afgebroken terwijl de opname wel aangeeft dat hij had gelopen tot 23.25 uur.
Verder stond het REC. symbool permanent op het display en verdween pas na een harde reset door middel van de knop achterop de humax.
Ik heb dus net de laatste 10 minuten van Lost er niet op staan:evil::evil::evil:


Het is ons bekend dat de PVR restart rond het gehele uur. Hier is inmiddels een fix voor in de nieuwe test releases. Lees mijn vorige post anders nog eens door.
 
De laatste tijd weer regelmatig last van opnames zonder beeld (zwart, wel geluid) en zonder geluid, wel beeld..
Erg irritant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan