custom avatar

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Vincent

Allereerst complimenten met het nieuwe forum!

Toch had ik een puntje (niet eens kritiek maar viel me gewoon op)
Ik heb een custom avatar op een eigen server staan, dit is een prachtige png met alpha channel waardoor de afbeelding er netjes uitziet op alle kleuren achtergrond.

Nu met het nieuwe forum wordt deze afbeelding niet meer bij mijn eigen server vandaan gehaald, maar eenmalig opgehaald, omgezet naar gif en voortaan van de forum server gehaald. Dus nu werkt de transparantie niet meer omdat het een simpele gif is ipv png :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch had ik een puntje (niet eens kritiek maar viel me gewoon op)
Ik heb een custom avatar op een eigen server staan, dit is een prachtige png met alpha channel waardoor de afbeelding er netjes uitziet op alle kleuren achtergrond.

Nu met het nieuwe forum wordt deze afbeelding niet meer bij mijn eigen server vandaan gehaald, maar eenmalig opgehaald, omgezet naar gif en voortaan van de forum server gehaald. Dus nu werkt de transparantie niet meer omdat het een simpele gif is ipv png :(
Het gaat wel als je het plaatje zelf als een gif upload waarin je de achtergrond kleur als transparante kleur hebt gezet bij het opslaan.
 
Heb je hem ook geprobeerd zelf te uploaden ipv vanaf een website ?
Hij zou eigenlijk moeten werken als hij niet te groot is. Anders wordt hij geconverteerd. Hoe groot (bytes en pixel/pixel) zou hij moeten zijn, dan kan ik even kijken waar het maximum op ingesteld staat nu.

PS Smilies:
Als je de WYSIWYG editor selecteert in je user-profile bij opties heb je alle smilies zo in beeld.
 
Het gaat wel als je het plaatje zelf als een gif upload waarin je de achtergrond kleur als transparante kleur hebt gezet bij het opslaan.

De reden dat ik PNG gebruik is omdat de transparantie van gif maar een vorm van transparantie ondersteund. PNG daarintegen heeft een alpha channel waardoor in dit geval de batterij half doorzichtig wordt. Als ik hem naar gif converteer is dit heel lelijk.

Nogmaals, het is geen kritiek maar het viel me gewoon op. Ik zal eens proberen om de afbeelding te uploaden ipv de url naar mijn server op te geven.
 
Misschien is het probleem wel dat je originele avatar te groot is met 128x128 pixels en daarom geconverteerd is naar gif waarbij deze verkleind is naar 81x81:

Let op: de maximale toegestane grootte is 19,5 KB óf 102 bij 81 pixels (de kleinste).
 
Ik heb de afbeelding verkleind naar 80x80 pixels en nu gaat het wel goed. De afbeelding verwijst nog altijd naar een gif afbeelding maar de daadwerkelijke inhoud is wel png. Vreemde constructie van vBulletin, maar het werkt :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan