• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Authenticatie problemen CI+ kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed het op niet op voorraad zijn en 3-4 maanden wachten klopt dus niet.
Maar hoe zit het met eventuele problemen na update's?
Klopt het dat het dan niet meer werkt of zou je dan iets moeten doen waardoor het wel weer werkt?

Oftewel raden jullie het aan zo'n CI+ cam te nemen?
Of raden jullie het juist af omdat het zoveel problemen geeft als die er al zijn natuurlijk?
Of je een Cam neemt is geheel jou beslissing, er zijn voor en tegenstanders, ikzelf heb een Cam gekocht vanaf de eerste release zending, cam geïnstalleerd en tot op heden geen problemen ondervonden...
 
Ik heb ook in sept. een cam-module gekocht en alles ging goed tot verleden week donderdag. Anoniem heeft me met zijn handleiding goedgeholpen. Ben terug naar de winkel geweest en heb daar mijn cam-module omgeruild (n.a.v. de handleiding en wat experimenteren) kwamen we erachter dat deze niet meer goed werkte. Alles opnieuw geinstalleerd en heb weer prachtig beeld. Dank voor jullie geduld met mij. :pompom:
 
fout melding kaart bij Samsung tv

Ik denk dat je toch een verkeerde voorstelling hebt van de oorzaak. Er was een probleem met je TV. Daarvoor heeft Samsung een handeling gedaan via het hidden service menu. Vervolgens is de normale procedure volgens de handleiding weer uitgevoerd en met succes !

Het ligt dus niet aan de handleiding zoals je suggereert. In dat geval had je ook gewoon de handleiding kunnen gebruiken, waarvan je de link op dit forum kunt vinden. Betreffende handleiding is ook door Samsung gemaakt (2e versie) !

Een error 16 ligt aan de TV en kan vooralsnog alleen met hulp van Samsung opgelost worden, zolang Samsung HQ nog niet instemt met het plaaten de procedure op het forum. Daarom kunnen we nu alleen verwijzen naar de helpdesk van samsung.

Heb een samsung LE 40B650
Volgens de handleiding van Ziggo moet je de ziggo kaart in de module stoppen en vervolgens in de tv.
Als je dit doet, dan geeft hij elke keer de fout melding.
Je moet eerst de lege module in de tv doen en laten "uitwerken" tot je kanaal N1HD hebt en dan de ziggo kaart er pas in.
Na lang zoeken is het eindelijk gelukt. Dit staat dus fout in de handleiding van ZIGGO!!!!!
 
Gisteren een nieuwe CI+ kaart gekocht.
maar ik krijg telkens een foutmelding bij het insteken van de kaart.
Authenticatie mislukt, Toestel certificaat verlopen - ongeldig - 17

De tv is een ziggo goedgekeurde tv Samsung 5 serie type LE37B554M2PXXN
Hij is ook geupdate naar de nieuwste firmware versie

iemand een idee ?


Heb hetzelfde probleem gehad, hieronder hoe het wel moet.

Heb een samsung LE 40B650
Volgens de handleiding van ziggo moet je de ziggo kaart in de module stoppen en vervolgens in de tv.
Als je dit doet, dan geeft hij elke keer de fout melding.
Je moet eerst de lege module in de tv doen en laten "uitwerken" tot je kanaal N1HD hebt en dan de ziggo kaart er pas in.
Na lang zoeken is het eindelijk gelukt. Dit staat dus fout in de handleiding van ZIGGO!!!!!
progress.gif
 
Heb een samsung LE 40B650
Volgens de handleiding van ziggo moet je de ziggo kaart in de module stoppen en vervolgens in de tv.
Als je dit doet, dan geeft hij elke keer de fout melding.
Je moet eerst de lege module in de tv doen en laten "uitwerken" tot je kanaal N1HD hebt en dan de ziggo kaart er pas in.
Na lang zoeken is het eindelijk gelukt. Dit staat dus fout in de handleiding van ZIGGO!!!!!
progress.gif
 
Ik heb de opstart procedure gevolgd zoals beschreven in de handleidingen die hier op het forum te vinden zijn...
Dat het bij jou op een andere manier heeft gewerkt ben ik blij om, maar om dat nou 3 keer achtereen te melden lijkt me wat overbodig.....:rolleyes:
 
Klopt 3x is wel erg veel.
Ik ben net lid van dit forum en was er niet zeker van of het wel overkwam.:grin:
 
Trouwens ik heb ook de procedure gevolgd zoals aangegeven op dit forum , maar het werkte nog niet.......totdat ik de handeling die ik al eerder beschreef (op aanraden van mediamarkt monteur) gedaan had.
 
Trouwens ik heb ook de procedure gevolgd zoals aangegeven op dit forum , maar het werkte nog niet.......totdat ik de handeling die ik al eerder beschreef (op aanraden van mediamarkt monteur) gedaan had.

Ik heb vanavond een nieuwe LE46B650 geinstalleerd bij een familielid en dat werkte vlekkeloos door de handleiding te volgen die op dit forum gepost is. Daarin staat ook gewoon hetzelfde wat jij noemt, dus die handleiding klopt echt wel. De informatie die bij de SMiT CAM zat is dus niet volledig.

Heb je wel de software in je TV gecontroleerd ? Die is meestal 'oud' als je hem uit de doos haalt. Ik heb dus eerst de firmware geupdated:

  • De firmware eerst geupdate, aangezien de TV firmware van juni had en er dus niet de firmware in zat dit ook via de link hierboven gevonden kan worden. Download daarvoor dus de software en zet de .exe file op een lege (hoeft niet persé denk ik) USB stick. Voer daarna de exe-file uit door hem te dubbelklikken, daarna wordt de firmware uitgepakt en de juiste mappen structuur aangemaakt op de USB stick. Vervolgens de USB stick in de TV steken en in het menu van de TV de software-update optie kiezen. Nadat de update klaar is heb ik een factory reset gedaan (exit knop meer dan 10 seconden ingedrukt) zodat de plug-and-play installatie weer begon.
De rest staat in bovengenoemde handleiding, in het kort :
  • Nog geen CAM in de TV, daarna de plug&play installatie laten lopen en alle digitale kanalen gevonden. TV weer op nederland-1 zetten en standby zetten.
  • CAM in de TV zonder smartcard en TV weer aanzetten, je ziet nu dat de CAM herkend wordt. Nederland-1 is nog steeds te zien achter het menu waar je ziet dat de CAM herkend wordt. Wacht tot dit klaar is. Nederland-1 blijft beeld houden, nederland 2 geeft geen beeld.
  • Smartcard in de CAM, de Smartcard moet helemaal verdwijnen in de CAM, hij mag niet uitsteken. Als je hem niet helemaal recht in de CAM steekt blijft hij soms hangen en denk je dat hij er al ver genoeg in zit. In dat geval een beetje rommelen zodat hij er makkelijk verder in gaat tot hij helemaal in de CAM zit. Nu zal nederland-2 en de overige zenders ook te zien zijn mits je smartcard geregistreerd is. Gebruik je een nieuwe smartcard die je net geregistreerd hebt duurt dit misschien wat langer.
 
Gisteren een Ci+ cam (neotion) gekocht.
Ook geinstalleerd volgens de hiervoor besproken procedure op mijn
lcd TV (LE37b652).
Dit ging vlekkeloos, heb nu een geweldig mooi strak beeld.
Heel wat anders als analoog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan