• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8455DVB bug & wish list

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat betekend dat het interne internet-modem geinstalleerd en geactiveerd is volleges mij :)
 
Precies! elk ander apparaat wat nieuw op de markt komt vertoond zeker geen kuren, bugs en kinderziektes!

Excuses voor mijn cynische reactie, maar ik verwacht dat de humax ook aardig wat problemen gaat kennen. Gewoon omdat het een nieuw apparaat is. Als je bedenkt dat de cisco nu pas "groot" getest gaat worden en er nu dus nog steeds meer problemen aan het licht komen, zal dat met de humax ook vast gaan gebeuren.

Je weet nu wat je hebt met de Cisco, je hebt echter nog geen idee wat je krijgt met de humax. Waarom is dat dan wel meteen beter?

Als ik zie welke problemen en onmogelijkheden de Cisco nu nog heeft in de testfase, ben ik bang dat deze niet snel gefixed zullen worden. Mij lijkt het de bedoeling van een testfase dat problemen geconstateerd worden, en dat deze snel opgelost worden. Regelmatig nieuwe firmware releases dus, die door de testgroep getest worden, voordat de Cisco gereleased wordt aan een grote groep gebruikers. Bij Ziggo denken ze daar duidelijk anders over... De lijst van problemen wordt maar langer en langer, oplossingen komen er niet.

En inderdaad, bij iedere nieuwe decoder zullen er weer problemen zijn, maar de lijst van problemen, en ontbrekende basisfunctionaliteit, zoals bij de Cisco is bijna niet denkbaar.
 
Ervaring met Cisco.

Na dit forum doorgespit te hebben wil ik hierbij graag mijn ervaringen delen.
Ik ben sinds oktober vorig jaar in bezit van de Cisco 8455. Het grootste probleem is ook bij mij het wegvallen van het geluid of hebben van geen beeld na het aanzetten of tijdens het kijken, waarna de stekker eruit en erin moet. Nu ben ik niet heel technisch, maar ik begrijp dat dit met de koppeling tussen Cisco en AV-receiver via HDMI te maken heeft? Dat vind ik opvallend omdat ik pas sinds afgelopen weekend de Cisco op mijn receiver heb aangesloten en daarvoor toch die problemen al had. (Meerdere keren per week) Het betreft overigens een NAD receiver zonder HDMI, dus op de Cisco aangesloten via de “ouderwetse” stekkertjes. (Wel van goede kwaliteit.)
Het wegvallende geluid heb ik heel vaak wanneer er te snel van kanaal wordt gewisseld. Te snel een andere functie kiezen heeft er ook al enkele malen voor gezorgd dat in het menu het beeld volledig op zwart gaat en ik alleen nog geluid heb. Hier helpt uit en aan zetten wel, zonder de stekker eruit te halen.
Ook een irritant probleem op het History HD kanaal. Met snelle tussenpozen een blokkerig beeld en storing in het geluid. Dit heb ik op geen van de andere kanalen.
Wat ik volgens mij nog niet op het forum heb gezien is het fenomeen waarbij ik de Cisco aanzet, beeld krijg op de tv en vervolgens in snel tempo alle zenders voorbij zie komen zonder dat ik zelf verder iets heb gedaan. Het is ook niet tegen te houden. Uiteindelijk stopt dit en werkt het verder prima.
Afgezien van genoemde problemen en het langzame zenderwisselen en ophalen van EPG ben ik verder zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Zowel over de kwaliteit van de gewonen als HD kanalen. Wellicht zijn anderen meer kritisch, maar van gewoon kabel op een normale tv naar digitaal op een full HD is een enorme vooruitgang.
Ook het gebruik van de recorder gaat goed en die gebruik ik bijna dagelijks. Opslagruimte is wel zeer beperkt. Ik neem veel op en moet soms opnames wissen door ruimtegebrek. Wel een minpuntje, maar dat heeft niets met de werking van de Cisco te maken, is opnemen van het Film HD kanaal. Het komt heel veel voor dat ik via de EPG een film opneem en dan bij het bekijken geen film maar alleen reclame voor het kanaal voorbij zie komen.
Afsluitend zou het zeer welkom zijn als het wegvallende geluid en het hebben van geen beeld zouden worden opgelost middels een update. Een snellere response van het apparaat zou ook niet verkeerd zijn. Zeker als je kinderen hebt, want die vergeten steeds dat ze wat rustiger van zender moeten wisselen.
 
Wel een minpuntje, maar dat heeft niets met de werking van de Cisco te maken, is opnemen van het Film HD kanaal. Het komt heel veel voor dat ik via de EPG een film opneem en dan bij het bekijken geen film maar alleen reclame voor het kanaal voorbij zie komen.

In het Film1 gidsje (dat alle abonnees ontvangen) kan je precies zien welke films van Film1.1 ook worden uitgezonden in HD. Als een film niet HD wordt uitgezonden zie je inderdaad de hele film lang het Film1 'testbeeld'.
 
Nog even een wat positief nieuws. een kennis van mij had vorige week de Cisco besteld en had hem binnen 3 dagen in huis (snel dus). Ik heb vervolgens afgelopen weekend de Cisco aangesloten en alles werkt als een zonnetje; let wel, ik heb netjes de versterker geintalleerd zoals voorgeschreven en ook de dubbele wanddoos vervangen door de enkelgats-doos. Als je die 2 dingen niet doet vraag je om problemen helaas.

Natuurlijk zijn er ook wat mij betreft nog wel een aantal wensen en bugs (favorietenvolgorde in kunnen stellen / probleem met niet vernderbaar geluid op sommige HD kanalen / geluid heel soms helemaal weg en pas terug na de troom er af en weer er op, etc.), maar al met al ben ik inmiddels een redelijk tevreden gebruiker (en mijn kennis voorlasnog dus ook).
 
Ik zou graag op de wishlist willen toevoegen dat deze 5.1 talen als voorkeur vastgelegd kunnen worden.

Helemaal mee eens. Een optie als audio-prioriteit DD zou niet mistaan. Overigens mis ik ook de optie origineel bij de taalkeuze.
 
Waarom geen DVD ingebouwd?

Ik denk er ook over om iTV te nemen maar schrik toch wel terug als ik alle problemen hier lees met de Cisco doos. TV moet simpel zijn en dan zit je niet te wachten op dit soort ongein.

Wat ik wel mooi vind is een digitale PVR die ook werkt voor HD, maar dan is 160GB wel aan de zeer magere kant. Wat ik dan weer heel suf vind is dat er geen DVD is ingebouwd, moet je toch weer een apart kastje en overspelen wordt dan ook vast heel lastig. We gebruiken dat bijv. om ook elders in huis opgenomen films te kunnen bekijken.
Nu hebben we een Philips analoge DVD recorder en dat werkte jaren simpel en heel goed, alleen is dat ding zojuist kapot gegaan. Daarnaast heb ik een Samsung HD ontvanger. 2 kastjes, lastig, maar dat blijft dus zo in de nieuwe opzet :cry: Of weet iemand van een HD PVR die ook een DVD bevat?

Tot slot, in de praktijk kijken we meestal analoog. Kwaliteit is net zo goed als digitaal. Alleen bij HD uitzendingen heb je echt voordeel van digitaal. We hebben een grootbeeld full HD TV.
 
Tot slot, in de praktijk kijken we meestal analoog. Kwaliteit is net zo goed als digitaal. Alleen bij HD uitzendingen heb je echt voordeel van digitaal. We hebben een grootbeeld full HD TV.

Eh, sorry, maar dan vraag ik me echt af wat je met de aansluiting op je TV of de zogenaamde 'beeldverbeteraars' van je TV hebt uitgehaald.

Ik heb een uitstekend analoog signaal, maar ook in SD is het digitaal signaal toch echt wel significant beter. Met name in kleurdiepte. Analoog ziet er gewoon veel fletser uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan