• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Linksys 54wrtg dagelijks resetten

  • Onderwerp starter Cinemanno
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Cinemanno

Ik gebruik al sinds een aantal jaar standaard de Linksys 54wrtg. Het probleem is dat ik deze dagelijks of zeker 1 keer in de 2 dagen weer moet resetten samen met de modem. Eerst modem stekker eruit, 10 seconden wachten, steklker erin en daarna de router resetten. Het probleem is dat hij na een tijdje geen contact meer kan maken met de DNS server. En vanuit de router settings DHCP release/renew werkt alleen heel soms. Wat moet ik hier aan doen?

Het is irritant om steeds naar de meterkast te moeten en weer eerst de modem en dan de router te moeten resetten.
 
Het kan aan jouw stekker liggen, even proberen om een andere stekker te gebruiken en of kabel ook.

Of bel even met Ziggo en vraag daar jouw ip adres te resetten, het kan ook aan liggen.

Ik heb hier ook een router én kabelmodem liggen nooit probleem gehad.

Misschien heeft het ook te maken met virusprogramma - instelling.
 
Ik gebruik al sinds een aantal jaar standaard de Linksys 54wrtg. Het probleem is dat ik deze dagelijks of zeker 1 keer in de 2 dagen weer moet resetten samen met de modem. Eerst modem stekker eruit, 10 seconden wachten, steklker erin en daarna de router resetten. Het probleem is dat hij na een tijdje geen contact meer kan maken met de DNS server. En vanuit de router settings DHCP release/renew werkt alleen heel soms. Wat moet ik hier aan doen?

Het is irritant om steeds naar de meterkast te moeten en weer eerst de modem en dan de router te moeten resetten.
Heb je meer gebruikers op je router ?
Controleer dan eens of iemand op zijn pc P2P programma's gebruikt. Bij gebruik van die programma's worden er vaak heel veel verbindingen opengezet. Sommige routers kunnen daar niet tegen en lopen dan vast. Er zijn meerdere computerprogramma's die veel verbindingen open zetten. Ook computers die met een trojan of virus geinfecteerd zijn kunnen dit veroorzaken als ze op de achtergrond veel aan het doen zijn (spam mails versturen e.d.)
 
mooi! als jij al jaren deze router hebt, dan heb je nog een oudere versie van voor versie5.0. de oudere versies kunnen worden geupgraded met een andere firmware. ddwrt v24 zoek daar maar eens op. eerst zet je de mini gen.bin erop.
deze zal vast al aan jouw eisen voldoen. ik heb er zelf 2 van draaien, en ook ik had voorheen problemen met resetten. (mijn router staat op zolder dus telkens die trap op..pfff.) sinds v24 draai ik ook met een sip telefoon van siemens , en hierna ook geen problemen meer. @home telefonie voor 9.,95. en hiernaast over de 64kbit lijn, een voip accoiuntje bij voipbuster..
alles komt goed.

succes gegarandeert!
 
Bedankt,

Ik zou dat graag willen maar ik verdwaal in de ddwrt v24 gebeuren. Ik heb een linksys WRT54Gv5 volgens de sticker achterop. Maar ik weet nu totaal niet welke firmware upgrade ik moet downloaden. Ook via mijn admin site op de router kan ik geen info vinden over de huidige firmware of producent. Alleen firmware version v1.00.1. Kun je me verder helpen?
 
Heb je meer gebruikers op je router ?
Controleer dan eens of iemand op zijn pc P2P programma's gebruikt. Bij gebruik van die programma's worden er vaak heel veel verbindingen opengezet. Sommige routers kunnen daar niet tegen en lopen dan vast. Er zijn meerdere computerprogramma's die veel verbindingen open zetten. Ook computers die met een trojan of virus geinfecteerd zijn kunnen dit veroorzaken als ze op de achtergrond veel aan het doen zijn (spam mails versturen e.d.)

Nee ik gebruik nu alleen maar 1 PC op de router. En zo nu en dan mijn werk PC via WLAN. Vandaar de router. Ik gebrui ook weinig bittoreents. Het is gewoon vaste prik dat de router contact verliest. Of in ieder eval heeft hij geen verbinding meer met de DNS.
 
Nee ik gebruik nu alleen maar 1 PC op de router. En zo nu en dan mijn werk PC via WLAN. Vandaar de router. Ik gebrui ook weinig bittoreents. Het is gewoon vaste prik dat de router contact verliest. Of in ieder eval heeft hij geen verbinding meer met de DNS.
Tsja, als je hem al een aantal jaren hebt en het nu ineens optreedt weet ik het ook niet. Als je zeker weet dat bittorrent niet open blijft staan en je geen virussen oid op je pc hebt staan kan het nog van alles zijn. Ik heb zelf een WRT54 (een van de eerste versies met nog een WiFi kaartje op een insteekbordje erin) en die deed op een gegeven moment ook vreemd. Daar bleek de netvoeding langzaam aan het stuk gaan. De spanning van de voeding bleek steeds lager te worden, vooral als hij warm werd. Door hem even uit/aan te zetten ging het dan weer een tijdje goed. Een andere voeding deed dat probleem verdwijnen. Weet je zeker dat je de laatste firmware versie van linksys gebruikt ?
 
Misschien staat hier wat tussen voor je.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes
 
Bedankt,

Ik zou dat graag willen maar ik verdwaal in de ddwrt v24 gebeuren. Ik heb een linksys WRT54Gv5 volgens de sticker achterop. Maar ik weet nu totaal niet welke firmware upgrade ik moet downloaden. Ook via mijn admin site op de router kan ik geen info vinden over de huidige firmware of producent. Alleen firmware version v1.00.1. Kun je me verder helpen?
Voor zover ik het kan bekijken heb je niet de laatste firmware voor v5.0. Kijk eens op https://www-nl.linksys.com/servlet/...9720003B05&displaypage=download#versiondetail, dan zie je dat versie v1.00.6 de laatste firmware version is. Misschien dat dat al helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan