• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

@home mailprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

breex

BEste Ziggo,

Onlangs is @ home door julile over genomen. Op dit moment heb ik telkens problemen met het versturen van de mail? Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Uitgaande en inkomende mail zijn toch beide mail.home.nl? Is deze instelling gewijzigd na de overname?

Alvast bedankt voor de reactie.
 
BEste Ziggo,

Onlangs is @ home door julile over genomen. Op dit moment heb ik telkens problemen met het versturen van de mail? Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Uitgaande en inkomende mail zijn toch beide mail.home.nl? Is deze instelling gewijzigd na de overname?

Alvast bedankt voor de reactie.

Kijk ook even op het forum "Hotmail blokkeert @home"
Misschien herken je jou probleem ?
Met groet
 
Geen oplossing. Hij stuurt geen enkele mail weg. Ook niet naar @home.nl, @gmail.com of @..nl
 
Probeer eens mail.mars.home.nl als SMTP server, misschien werkt dit.
 
Heb het zelfde probleem, ook de andere poort werkt niet. Heeft iemand anders nog een oplossing?
 
Hier geen problemen

Hier geen problemen....

smtp server: mail.home.nl
pop3 server: mail.home.nl

Een andere tip dan nogmaals proberen heb ik niet....

pvd
 
Kun je wel connectie maken met smtp.home.nl via de command prompt en dan intikken:
telnet smtp.home.nl 25

Als het goed is krijg je dan onderstaande:
220-smtp3.groni1.gr.home.nl ESMTP Thu, 22 May 2008 22:03:19 +0200
220-Het is niet toegestaan deze server te gebruiken voor het versturen van
220-spam, mass mails en ongewenste e-mail. Lees hiervoor ook de voorwaarden
220 en de aanvullende voorwaarden van uw abonnement.
 
Durf dit eigenlijk niet zo goed, ben niet zo goed thuis in command prompt etc. raak ik dan mijn originele instellingen kwijt? want ik weet niet hoe ik ze dan eventueel terug moet zetten
nee hoor daarmee doe je niets, je maakt alleen verbinding met je smtp server en komt niet aan de instellingen
 
Durf dit eigenlijk niet zo goed, ben niet zo goed thuis in command prompt etc. raak ik dan mijn originele instellingen kwijt? want ik weet niet hoe ik ze dan eventueel terug moet zetten
Nee, je raakt niets kwijt. Het enige wat je doet is middels telnet over poort 25 (smtp) connectie proberen te maken met de smtp server van @home. Als dit niet lukt kun je ook geen mail versturen. Lukt dit wel dat weet je zeker dat je de smtp server kunt benaderen en moet je verder zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan