• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat er niks wordt afgestreept klopt ook wel omdat er nog geen nieuwe firmware is.
De eerste nieuwe firmware kun je pas rond september/oktober op zijn vroegst verwachten.
Tot die tijd moeten we even met de bugs die er nu zijn leren leven.

Ik weet dat er een update aan zou moeten komen. Ik bedoelde de vraag wat algemener: heeft een bugs/wish list hier op het forum voor elk willekeurig apparaat wel enig nut richting Ziggo.
De topicstarter heeft er een keurig lijstje van gemaakt en daaraan zie je hoeveel tijd en moeite er al inzit.
Wordt een buglist echt door het bestuur overhandigd aan Ziggo of zijn we afhankelijk van de welwillendheid van bijvoorbeeld Anoniem.
Er zal voor Ziggo/Humax toch ook een deadline zijn tot wanneer er bugs meegenomen kunnen worden voor een geplande update.
 
Ik weet dat er een update aan zou moeten komen. Ik bedoelde de vraag wat algemener: heeft een bugs/wish list hier op het forum voor elk willekeurig apparaat wel enig nut richting Ziggo.
De topicstarter heeft er een keurig lijstje van gemaakt en daaraan zie je hoeveel tijd en moeite er al inzit.
Wordt een buglist echt door het bestuur overhandigd aan Ziggo of zijn we afhankelijk van de welwillendheid van bijvoorbeeld Anoniem.
Er zal voor Ziggo/Humax toch ook een deadline zijn tot wanneer er bugs meegenomen kunnen worden voor een geplande update.

Er is door Anoniem (Zigggo-Official) toegezegd dat deze lijst word meegenomen in besprekingen, ontwikkelingen tbv een update.
 
Kan iemand mij vertellen of er door Ziggo nou daadwerkelijk iets met deze bug&wishlist gedaan wordt. Ik lees wel dat Anoniem er kennis van neemt en dat het meegenomen zal worden. Maar wat wordt er dan daadwerkelijk mee gedaan?

dit weet nog niemand, de toezegging is er.
uiteraard zou het fijn zijn als jij bij Humax en Ziggo infiltreert om te kijken of er iets mee word gedaan en daar dan verslag van uitbrengt op het forum :thumb up:
 
De huidige humax 5050c is inderdaad niet er op voorbereid.
Ik had meer de volgende versies van de 5050c in gedachten.
Hoewel een externe DVD recorder via USB misschien het probleem ook oplost voor huidige 5050c bezitters.

hihihi.

Het is technisch niet mogelijk de 5050C zo aan te passen dat hiermee een via USB aangesloten DVD recorder kan worden aangestuurd. Denk alleen maar aan de nodige conversie en authoring software die dan op de 5050 zou moeten draaien (wat de hardware dus niet kan).

Kun je dus vergeten, en is ook niet bijster interessant omdat er al lang een veel betere optie in het apparaat is geïmplementeerd, namelijk de ingebouwde FTP server, die is te benaderen als je het ding via ethernet aan je router hangt. Met een gebruiksvriendelijk programma als VideoRedo TV Suite zijn opnamen dan te bewerken (bijv. reclame verwijderen) en op DVD te zetten zonder re-encoding, en dus ook zonder kwaliteitsverlies.
 
Doe mij een lol.
Hou een videocamera bij de hand.
Als je harddisk crasht, film dan je gezicht met de videocamera.
Hoe je met je kop tegen de muur bonkt, had ik maar op dvd gezet, had ik maar op dvd gezet, had ik maar op dvd gezet. :-)
En zet de video dan op youtube.

dan zul je een lachend gezicht zien. "gelukkig dat ik het heb gebackupped naar HD:-P" "gelukkig dat ik het heb gebackupped naar HD:-P" "gelukkig dat ik het heb gebackupped naar HD:-P"

veel te veel beperkingen, DVD. alleen al de grootte. geef mij maar een harddisk. ik heb in 2 jaar misschien 10 DVDtjes gebrand (op mijn Liteon 4045 DVD recorder, omdat daar geen extra HD op aangesloten kan)
 
Met een gebruiksvriendelijk programma als VideoRedo TV Suite zijn opnamen dan te bewerken (bijv. reclame verwijderen) en op DVD te zetten zonder re-encoding, en dus ook zonder kwaliteitsverlies.

Is er zo'n prog voor linux ?
 
Iets raars met opnames die doorlopen

Ik zag gisteravond het volgende:
Had 2 programmas geprogrammeerd voor opnames, beide op SBS6;
20:30 - 21:30 en van 21:30 - 22:50.
(Ik heb geen overlaps geprogrammeerd, dus gebruik maar 1 tuner).

Ik zette om ca 9:23 de Humax aan en de TV en kwam terecht op NL1.
Ik zapte naar NL2 en NL3 en stopte bij het voetbal.
Niets raars, maar plotseling verschijnt op het scherm "Opname gestart".
Ik druk op Info en zie 2 opnames op SBS. Hetzelfde programma wordt nog een keer opgenomen van 21:24 tot 21:30 (dus 6 minuten). Gek.

Ik wacht af wat er gebeurt om 21:30.
* de oorspronkelijke opname van 20:30 - 21:30 loopt gewoon door;:sad:
* de opname gestart om 21:24 stopt netjes om 21:30;
* een nieuwe opname wordt gestart om 21:30 (zoals ingesteld).

Kortom de Humax was de kluts even goed kwijt.
Ik heb de foutieve opname maar met de hand gestopt.

Heeft iemand dit eerder gezien ?
 
Ik zag gisteravond het volgende:
Had 2 programmas geprogrammeerd voor opnames, beide op SBS6;
20:30 - 21:30 en van 21:30 - 22:50.
(Ik heb geen overlaps geprogrammeerd, dus gebruik maar 1 tuner).

Ik zette om ca 9:23 de Humax aan en de TV en kwam terecht op NL1.
Ik zapte naar NL2 en NL3 en stopte bij het voetbal.
Niets raars, maar plotseling verschijnt op het scherm "Opname gestart".
Ik druk op Info en zie 2 opnames op SBS. Hetzelfde programma wordt nog een keer opgenomen van 21:24 tot 21:30 (dus 6 minuten). Gek.

Ik wacht af wat er gebeurt om 21:30.
* de oorspronkelijke opname van 20:30 - 21:30 loopt gewoon door;:sad:
* de opname gestart om 21:24 stopt netjes om 21:30;
* een nieuwe opname wordt gestart om 21:30 (zoals ingesteld).

Kortom de Humax was de kluts even goed kwijt.
Ik heb de foutieve opname maar met de hand gestopt.

Heeft iemand dit eerder gezien ?

typisch gevalletje van BIJZONDER :giveup:
gelukkig heb ik het niet eerder gezien, hoop eerlijk gezegd ook dat jij de enige blijft met dit probleempje.
 
Heeft iemand dit eerder gezien ?
Ja. Bij mij één keer.
Bij een foute combinatie van handelingen kan het zijn dat de lopende opname "gesplitst" wordt, in ééntje met de oorspronkelijke begintijd, maar zonder eindtijd (die zal dus doorlopen tot je hem met de hand stopt, of tot de schijf vol is), en ééntje met de oorspronkelijke eindtijd, maar zonder begintijd (en die dus begint op het moment dat het zich voordoet.)
Onduidelijk (in ieder geval voor mij) is nog wat precies "een foute combinatie van handelingen" is. Ik had toen niet veel meer gedaan dan het ding aan te zetten terwijl een opname liep en op "schedule" drukken.
Sinds die tijd druk ik op "media" i.p.v. op "schedule" als ik een lopende opname wil checken, en het is niet meer voorgekomen. (Als ik toekomstige opnamen wil checken wacht ik tot een moment dat er geen opname loopt).
Dit bewijst overigens niet dat de "schedule"-knop de boosdoener is: als ik jouw verhaal goed lees ging je pas kijken nadat de extra opname gestart was. Alleen het aanzetten tijdens een opname is op zich volgens mij ook niet genoeg om deze fout te triggeren.
Wie het weet mag het zeggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan