• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

overeenkomst ziggo en philips

  • Onderwerp starter benjamin
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteraard heeft Mascom voor een deel groot gelijk. Er worden dmv CI+ heel wat zaken mogelijk die wij als eind consument niet zouden willen.

Maar natuurlijk missen ze ook voor een deel de realiteit.
Op het moment dat een leverancier van diensten (kabelboer als Ziggo) aangeeft dat zij een bepaalde iets niet ondersteunen, het gebruik van een CAM op basis van CI en de fabrikanten (als Sony en Philips) van de apparaten dit dan ook kenbaar maakt en soms de potentiële functionaliteit zelfs voor het betreffende gebied uitschakelt en normalitair veelal niet eens levert (Philips) kan CI+ niet de schuld krijgen dat men vervolgens blijft zitten met niet werkend CI materiaal, als het zover komt.

Als dit zo is dan eis ik van de Nederlandse staat dat ze mij 4 dvb-t ontvangst stations, los decoder kastje maar eigenlijk gelijkwaardige tv met ingebouwde ontvanger want dat heb ik nu immers ook, geven. Tot nog toe heb ik immers in mijn bestaan 4 tv's aangeschaft welke alle 4 nog altijd werken maar niet beschikken over DVB-T ontvangst mogelijkheden. De staat is er schuldig aan dat ik de publieke zenders, waar ik wel voor betaal via de belasting, niet meer kan zien.
 
Goh...misschien moet Ziggo eens wat meer zijn klanten van dienst proberen te zijn en ook mensen met een redelijk kostbare Bravia wat meer tegemoet komen.

Zoiets als "we kunnen niet garanderen dat uw ingebouwde tuner altijd zal blijven werken, maar het komende jaar kunt u met plezier van uw tuner gebruik blijven maken". Of "Als er iets verandert waardoor uw ingebouwde tuner niet meer werkt, laten we het even officieel weten".

Zonder klanten geen Ziggo.
 
Mascom benadert CI+ tenminste vanuit het gebruikersperspectief en laat duidelijk zien wat de nadelen zijn. Voor mij in ieder geval genoeg reden om niet mee te gaan in de CI+ waanzin.

Gruber ziet zijn omzet in rook op gaan, heeft de rechtzaak mbt inbreuk op patent ook verloren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan