• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wachtwoord Cisco STB Portal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je krijgt van Ziggo een kabelmodem en die zul je moeten gebruiken voor je internet.
Dat modem deelt geen adressen uit.
Het eerste apparaat erachter krijgt een ip-adres van ziggo, dat kan een enkele pc zijn of een router.

Je kunt de cisco niet gebruiken als internetkabelmodem.
Het interne kabelmodem van de cisco is tbv vod diensten.

Ik snap dat ik die kabelmodem moet gebruiken, alleen ik wil er een router achterknopen maar een ADSL router, dus die zou moeten bridgen en daar dus achter een nas die route ofzo.

De cisco wil ik ook niet als kabelmodem gebruiken dat is wel een beetje erg raar he, ik wil op de hdd komen en de usb poort benaderen om er misschien een hdd aan te hangen of usb stick.

Kun je ook bepalen welke pc zoals vroeger met je computernaam cc32912-a
 
Ik snap je niet helemaal. Misschien komt dat door het bier..

Als je meerdere pc's/apparaten op internet will hebben op het zelfde moment zal je een router aan het kabel modem moeten aansluiten.

Om even wat onduidelijkheden uit de wereld te helpen.
Een ADSL router(modem) kan hier niet voor gebruikt worden omdat ADSL routers een ADSL (telefoon RJ11 klein stekkertje) aansluiting hebben en geen normale netwerk aansluiting (RJ45 Wan aansluiting netwerk stekker)

Dus de juiste volgorde. Kabel modem <-> Router Wan poort <-> Netwerk/wifi.

Soms zit de wifi al in de router maar je kunt ook een accespoint op 1 van de netwerk poorten aansluiten.

Voorbeeld van Router/switch/wireless in 1 is deze.
https://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WRT120N
Let op dat je wel de laatste fw installeerd.

Voorbeeld van Router welke geen wifi heeft.
https://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/BEFSR81
 
idd...

Ik wacht nog steeds op de box...
:cry:

Ik vindt zojuist deze informartie op de cisco website.
Tweede Ethernet-poort voor toegang tot opgenomen programma's die zijn opgeslagen op de 8455DVB PVR op andere tv's in huis
https://www.cisco.com/web/NL/consumer/products/settop-8455dvb.html

Dit stond er eerst nog niet.
Is er misschien een nieuwere firmware op de box gezet waardoor we opeens wel netwerk hebben?
 
Ik vindt zojuist deze informartie op de cisco website.
Tweede Ethernet-poort voor toegang tot opgenomen programma's die zijn opgeslagen op de 8455DVB PVR op andere tv's in huis
https://www.cisco.com/web/NL/consumer/products/settop-8455dvb.html

Dit stond er eerst nog niet.

Heb je de 'beknopte handleiding' welke ook op die pagina staat bekeken.
Blz 5: aansluiting 3 (multi-tv), 4 (ethernet) en 5 (usb) zijn allemaal gereserveerd voor toekomstig gebruik.
Dat staat er al in sinds ik de box heb (ca 1,5 jaar).

Het algemene verhaal mbt de mogelijkheid van multi-tv staat er volgens mij toch echt ook al sindsdien op, net als: High-speed USB 2.0-poort voor de mogelijkheid tot uitbreiding en die werkt ookt niet.
 
Maar die poorten zitten er niet voor niks op, het kan wel wezen dat met de firmware ziggo ze uit geschakeld heeft maar dat hoeft niet te zeggen dat hij niet open kan.

Heeft iemand de firmware voor dat apparaat toevallig liggen ik kan hem namelijk er nu niet uit krijgen en dat zou ik wel willen om dat ik dan die altijd terug zou kunnen zetten.
 
Maar die poorten zitten er niet voor niks op, het kan wel wezen dat met de firmware ziggo ze uit geschakeld heeft maar dat hoeft niet te zeggen dat hij niet open kan.

Heeft iemand de firmware voor dat apparaat toevallig liggen ik kan hem namelijk er nu niet uit krijgen en dat zou ik wel willen om dat ik dan die altijd terug zou kunnen zetten.

Volgens mij ben je nu met een kip-ei probleem bezig
De firmware wordt via de kabel aangeboden (niet via het internet) en om die 'ergens te hebben liggen en terug te kunnen zetten' zul je hem uit de cisco moeten kunnen halen en dus die poorten open moeten hebben
 
het lijkt me idd een vrij jammerlijk iets, maar ziggo heeft met hun custom firmware deze lan poorten uitgeschakeld.
maar de vraag is dus hoe krijg is weer zo'n poort aan .... als je nu eens bijv een nieuwe reciever hebt en die niet aan de kabel aansluit, en dan opstart, misschien is er dan bijv de standaard firmware nog en werken de LAN poorten wel ?? (lijkt er nl op dat vanaf dat de eerste keer dat de Cisco aangaat hij opzoek gaat naar een update en die word dan door ziggo gepushed naar de cisco)
 
De cisco's worden geleverd met ziggo firmware aan boord
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan