• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nederland 1, 2 en 3 in HD ! ! !

Status
Niet open voor verdere reacties.
De SD versies lijken scherper............en ik heb last van lipsync problemen, ik laat de SD nog maar even in mijn favorietenlijst staan.
 
Kun je op de 5050c ook zien of het programma ook daadwerkelijk in HD is?

Met het switchen tussen net5 en sport1 HD kan je de verschillen goed zien(wimbledon).

Het heeft vaak meer detail in kleinere oppervlaktes. De zender zelf geeft niet iets speciaals aan.
 
Totaal geen probleem gewoon een constatering. Het was enkele jaren terug zo'n veel gehoorde klacht van digitale TV kijkers dat ze bij een voetbalwedstrijd de buren die analoog keken al hoorde juichen bij een doelpunt voordat deze op de digitale kabel was te zien. Nu lopen juist de HD versies voor zelf op de analoge kabel (in ieder geval in mijn UPC gebied) vond ik gewoon grappig. Daarnaast vroeg ik me af of dit bij Ziggo ook zo was.
ja dat is zo
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Heb nu op Ned 3 via de Humax 5000 helemaal geen beeld meer 17:55 uur
foutmelding E38 -E34
Op ned 2 krijg ik 4.3 beeld hij geeft wel aan dat het 16.9 is !!!
 
Ook hier 4:3 op Ned 1 en Ned 3,Ned 2 heeft wel 16:9 een beetje vreemd vind ik dat,ik heb de Cisco cedoder.
 
Ned 1 en 3 goed beeld.
Ned 2 zwartebalken aan zijkanten.
Geluid via HDMI komt te laat.
Bravia w 2000 en samsung H360RS decoder
 
hier ook hetzelfde geval. (multikabel gebied).
sd zenders wel in 16:9. maar ned 1 hd en ned 3 hd in 4:3
 
Niet helemaal waar. Te lage signaalkwaliteit kan leiden to artifacten (blokjes in beeld) of hicups (pauzes in het geluid of kort geen beeld) zonder dat het beeld meteen helemaal op zwart gaat.

Dat bedoel ik...
 
Ned 1 en 3 goed beeld.
Ned 2 zwartebalken aan zijkanten.
Geluid via HDMI komt te laat.
Bravia w 2000 en samsung H360RS decoder


Zelfde decoder.... andere TV (samsung) maar zelfde punten zijn ook mij opgevallen....... zwarte balken en lipsync zijn voor mij reden om de HD zendersnog niet in mijn fav. lijst te plaatsen. Voorlopig nog maar ff SD kijken totdat het op orde is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan