• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grote problemen met Docsis3 modem dat zichzelf reset (wie kan helpen...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pro

Hallo allemaal,

ik heb begin februari (in de testfase) een nieuw Arris Docsis 3 modem ontvangen van Ziggo. Direct na het aansluiten begon het probleem....

Het nieuwe modem reset zichzelf zeer geregeld, soms 4 keer per dag (op een hele goede dag) en soms ook 20x per uur.

Ik heb uiteraard gelijk gebeld met de speciale Docsis 3 helpdesk, alwaar men het volgende heeft geprobeerd:

- nieuw kabelmodem (2x zelfs)
- vele lijntesten
- monteur aan huis (die vantevoren al belde dat hij dacht niets te kunnen doen, omdat hij nog niets van Docsis 3 wist...)
- doorspelen naar hoger afdelingen (netwerkbeheerder, hoofd TD)

Dit alles heeft dus helemaal niets geholpen. Zowel direct aangesloten op een PC als aangesloten op mijn router, hou ik exact hetzelfde probleem. Elke keer een reset van het modem (alle lampjes gaan uit en daarna weer 1 voor 1 aan), met als gevolg dat de telefoonverbindine en internet wegvalt.

De speciale Docsis 3 helpdesk bestaat ondertussen al een tijdje niet meer (het werkt allemaal zo goed :cry:) en ik heb al weer vele malen contact gehad met de gewone helpdesk. Elke keer beloofd men weer er naar te kijken en er op terug te komen, maar terugbellen doen ze bijna nooit.

Op dit moment heb ik mijn oude modem er maar weer tussen gezet, dan werkt alles weer helemaal perfect (geen enkel reset, of ander probleem gehad in de afgelopen weken). Nadeel is echter dat ik betaal voor Z3i en nu maar 20Mb haal, daarnaast wil Ziggo dat ik over gaa naar het nieuwe (Docsis 3) modem.

Snik.....ik weet het echt niet meer.
Ikwerd gisteren gebeld door Ziggo dat ik net Docsis 3 modem terug moet zetten, om zodoende weet metingen te doen, maar ik heb er weinig vertrouwen meer in. Men meet al 3,5 maanden lang en het levert niets op.

Is er wellicht iemand die nog een tip (hopelijk de gouden tip!) voor me heeft??? Ik ben je dan eeuwig dankbaar :applause::applause:
 
Spontane resets van computerapparatuur kunnen verschillende oorzaken hebben. De belangrijkste zijn:

1. Kapotte hardware (aangezien jou exemplaar al twee maal vervangen is lijkt me dat sterk).

2. Slechte voeding. Some komt het voor dat je netspanning niet helemaal lekker is: er zitten storingssignalen op of hij valt soms heel kort even uit. Probeer eens het modem op een andere groep te zetten, of uit te vinden of er bij je in huis een apparaat is dat die storingen zou kunnen geven. Mogelijke kandidaten zijn automatisch in en uitschakelende apparaten (bv koelkast, airco, electromotoren, lasapparaten).

Als je geen directe probleemveroorzaker kan vinden kan je ook proberen een netfilter tussen je stopcontact en je modem te zetten.

3. Vreemde signalen op de kabelaansluiting. Is niet echt voor de hand liggend.

Punt 2 lijkt me de beste gok....
 
Hallo OM1,

bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb al geprobeerd de voeding op een ander stopcontact aan te sluiten, maar dat hielp niet. Ik weet zo niet of dat ook een andere groep is...

Vreemde is wel dat mijn oude modem (niet Docsis 3) perfect werkt als deze aangesloten is. Ik heb hier nog nooit een reset, of andere problemen mee gehad (ook nu deze er tijdelijk weer tussen hangt, gaat het prima).

Ik ga het nog even proberen in ieder geval. :thumb up:
 
Je zegt dat het modem vervangen is; is de voeding toen ook vervangen, of alleen het modem kastje? Staan modem en voeding goed vrij? Staat er andere digitale apparatuur in de buurt (die niet goed genoeg is afgeschermd), staan er hifi-luidsprekers in de buurt, laadt je je mobiele telefoons op in de buurt (terwijl ze aanstaan), staat er binnen een straal van 50m van jouw huis telefoon/digitenne antennes, woont er een zendamateur vlakbij, zie je wanneer je verlichting aan is die wel eens knipperen/dimmen zonder aanwijsbare oorzaak (en bestaat die oorzaak niet uit zware electro motoren oid). Is er enig verband tussen het herstarten van het modem en andere gebeurtenissen (vliegtuig, bussen en vrachtwagens, koelkast/vaatwasser/wasmachine/droger/verwarming draaien)? Woon je op/onder elektra-power kabels?

Mees de Roo
 
Ik heb net mijn Docsis 3 modem weer geinstalleerd en geactiveerd. Deze keer de stekker in een ander stopcontact op een andere groep. Het heeft 20 minuten goed gefunctioneerd en toen helaas weer een reset snik.....

Meesdro:
De voeding van dit modem zit er in, deze vervang je dus automatisch als je het modem vervangt. Het modem staat in mijn meterkast, samen met o.a. de router, mijn dect basisstation en de electriciteit en gasmeter.
Zou dit van invloed kunnen zijn?? Het rare is wel dat mijn oude modem hier nooit last van heeft gehad deze heeft trouwens wel een externe voeding).

Ik begreep net van Ziggo dat ze de komende dagen nog wat dingen gaan meten en testen, maar ik ben nu al bang dat men weer niets vindt.

Ik zal het modem straks nog eens even zo ver mogelijk uit de meterkast weg zetten. Maar erg ver kan het ook niet, i.v.m. de lengte van de kabels.

Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik hoop er nog meer te krijgen!! :thumb up:

Je zegt dat het modem vervangen is; is de voeding toen ook vervangen, of alleen het modem kastje? Staan modem en voeding goed vrij? Staat er andere digitale apparatuur in de buurt (die niet goed genoeg is afgeschermd), staan er hifi-luidsprekers in de buurt, laadt je je mobiele telefoons op in de buurt (terwijl ze aanstaan), staat er binnen een straal van 50m van jouw huis telefoon/digitenne antennes, woont er een zendamateur vlakbij, zie je wanneer je verlichting aan is die wel eens knipperen/dimmen zonder aanwijsbare oorzaak (en bestaat die oorzaak niet uit zware electro motoren oid). Is er enig verband tussen het herstarten van het modem en andere gebeurtenissen (vliegtuig, bussen en vrachtwagens, koelkast/vaatwasser/wasmachine/droger/verwarming draaien)? Woon je op/onder elektra-power kabels?
 
En als je router een WiFi router is, die ook verplaatsen. In mijn lijstje was ik stomgenoeg RF storingsbronnen vergeten te noemen.
 
Dank u zeer voor de tips :thumb up::thumb up::thumb up:

Ik heb de Modem uit de meterkast verplaatst. Deze staat er nu een metertje of 2 vanaf, met de deur van de meterkast er ook nog (gesloten)tussen. Verder kom ik even niet met de kabels. Tot nu toe nog geen reset (al bijna 45 minuten), maar dat zegt nog niet alles natuurlijk. Ik heb wel eens een paar uur geen reset gehad, maar toen begon het ook weer.

Mocht dit niet werken, dan verplaats ik de wireless N Router en het DECT basisstation nog wel even uit de meterkast. Deze twee krijg ik wel wat verder uit de buurt met de bestaande kabels.

Eigenlijk raar dat niemand van Ziggo ooit deze tips gegeven heeft. Ze blijven maar modems opsturen/omruilen en sturen een monteur die geen idee heeft wat hij aan het doen was :oops:

Ik hou jullie op de hoogte. Uiteraard zijn andere tips ook welkom!
 
Bepaalde modems kunnen gewoon erg gevoelig zijn voor RF bronnen.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
@ Pro:

Hoe doet het modem het nu? Is hij inderdaad nog steeds online, of inmiddels toch weer een reset gehad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan