• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

PVR (Siemens): Timeshift of Opname niet toegestaan!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier in Delft (voormalig Casema) sinds begin van de avond geen enkele zender meer op te nemen :cry:. Ik heb alleen het basispakket.
 
E101-29 No MSK;timeshiftf pname niet toegestaan

Op mijn Siemens Gigaset M750C IR. kan ik sinds vandaag ook niet meer opnemen. k woon in het voormalige Casema gebied
 
Tja, helemaal mee eens het is zoals ik al zij ook niet mijn keus al die hoofdletters.

WIE ZIJN KEUS DAN WEL? ALS HISTORY ER ZELF VAN History SPREEKT EN DE REST VAN DE WERELD OOK? WORD Discovery DADELIJK OOK DISCOVERY? Eurosport EUROSPORT?
 
De storing is gemeld op de Ziggo website!
actief.gif
inactief.gif
inactief.gif
Groepsstoring sinds dinsdag 2 december 15.49 uur
Op dit moment is er een TV-Digitaal storing in uw regio. Inhoudelijk probleem is dat de Cisco en Siemens digitale ontvangers problemen opleveren met het opnemen van programma's. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Hopelijk zijn we er nu snel vanaf.
 
Wow, de storing is zowaar terug te vinden op ziggo.nl!
Alleen jammer dat het zo lang moet duren voordat het probleem is opgelost.
 
Wow, de storing is zowaar terug te vinden op ziggo.nl!
Alleen jammer dat het zo lang moet duren voordat het probleem is opgelost.

Gisteravond is het probleem opnieuw opgetreden en men geeft nu aan dat eraan gewerkt word. Op het huidige moment zit er nog geen 24u tussen de eerste reactie in de topics hier en het moment dat ik dit post, kortom sinds de eerste melding hier op het forum is nog geen dag verstreken.
 
Kennelijk vind je dat normaal? Ik niet. Gisteravond niets op kunne nemen en vanavond weer niet. Ik sluit morgen mijn video recorder weer aan.

Ziggo heeft de hele dag gehad om het probleem op te lossen . Bovendien weten ze de oorzaak al: Ze hebben alle zenders vrij gegeven in het basispakket om mensen sneller aan te kunnen sluiten. Bijeffect is dat in het openbare signaal kennelijk een vinkje staat die Siemens en Cisco doet besluiten niet op te nemen. Na deze melding draaien ze dat echter niet terug.

Commercie gaat voor service dus.

Wat echt zorgelijk is dat Ziggo iets in de bitstream kan doen waardoor wij niet op kunnen nemen. Dat kunnen ze dus ook bewust gaan gebruiken.
 
Kennelijk vind je dat normaal? Ik niet. Gisteravond niets op kunne nemen en vanavond weer niet. Ik sluit morgen mijn video recorder weer aan.

Normaal, het is hoe je ernaar kijkt. Ja het is zeer vervelend, maar dat het de hoogste prio heeft, nee dat denk ik niet, en dat is denk ik ook niet reeel. Een oplostijd langer dan 1 werkdag voor een probleem waar de oplossing wellicht complexer van is dan wij vanaf hier kunnen zien en inschatten is op zich niet zo heel erg vreemd. Het is waarschijnlijk meer als alleen "even een knopje omzetten".

Bovendien weten ze de oorzaak al: Ze hebben alle zenders vrij gegeven in het basispakket om mensen sneller aan te kunnen sluiten.

Hoe bedoel je vrijgegeven? Als je bedoelt dat iedereen standaard de basiszenders kan zien ongeacht of de smartcard wel of niet geregistreerd staat klopt het niet. De preview periode is bij een (groot)aantal mensen nog steeds verlopen waardoor ze niet digitaal kunnen kijken, op een handjevol zenders na, maar dit zijn bij lange na niet alle zenders van het basispakket.
 
Kitaro1
user_offline.gif

Ziggo VOD Helpdesk
Geregistreerd: 25 juni 2008
Locatie: Den Haag/Casema
Ziggo Internet: Geen
DTV: Samsung
Berichten: 131
reputation_pos.gif



icon1.gif

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FranK@
Wat houdt dat in: tijdelijk vrijgezet?????

Dat iedereen in het Ziggogebied met een decoder en een smartcard het standaardpakket kan ontvangen zonder bij ons geregistreerd te staan.

Volgens mij staat hier toch heel duidelijk IEDEREEN!
 
Volgens mij staat hier toch heel duidelijk IEDEREEN!

Mijn excuus :oops:

Gevaar van meerdere topics over hetzelfde onderwerp, geen enkel topic is meer volledig in de informatie.

Neemt niet weg dat het probleem wellicht complexer is dan wij hier vermoeden. Uit dat topic blijkt dat het probleem daarvoor veroorzaakt word, maar de oplossing ervoor is denk ik complexer dan wij hier kunnen zien.

Terugdraaien is ook geen optie. Veel mensen hebben er last van dat de registratie kaarten niet tijdig geregistreerd worden. Wanneer het teruggedraaid word benadeel je deze grote groep mensen die dan geheel niet digitaal kunnen kijken ondanks dat ze er wel voor betalen, daarmee benadeel je die groep mensen. Beide kanten hebben hun "voor" en "nadelen", beide keren zijn er mensen niet tevreden.

Daarbij denk ik dat het terugdraaien van deze optie ook tijd kost en deze tijd dan net zo goed gestoken kan worden in het oplossen van de storing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan