• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Spam sinds overgang van Orange naar Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dit is dus precies waar ik het niet mee eens ben, zolang ik een overeenkomst heb, mag die niet zomaar eenzijdig veranderd worden.

Het mag wel, mits je de gelegenheid krijgt om kosteloos op te zeggen zonder dat er eventuele jaarcontracten uitgediend hoeven worden. Deze mogelijkheid heb je, dus zijn de wijzigingen legaal (handig/leuk/enz is het niet, dat ben ik volledig met je eens).

Ziggo en Online hebben afspraken gemaakt om de oude e-mailadressen nog enige tijd te kunnen gebruiken. Dit hadden ze niet hoeven doen, is dus een service die ze samen geregeld hebben. Helaas is de toegenomen spam een gevolg van deze service.

Wat heb je liever? Je @wanadoo (of orange) adres in één keer helemaal kwijt, of een forward (tot 2010 dacht ik) naar je nieuwe @ziggo.nl adres -die helaas extra spam met zich meebrengt- zodat je rustig al je bekenden en relaties op de hoogte kunt stellen.
 
... De meeste spam kwam binnen op een van mijn oude wanadoo adressen (zoals ik al schreef). Het is overigens een stuk minder aan het worden :?: :grin:
Vandaag toch weer een stuk of 15 spams op het ene wanadoo adres binnen gekregen, de meeste aangemerkt als spam, een paar niet. Op ander adres 3 spams. Waarschijnlijk komt erop die wanadoo adressen meer spam binnen, de 50 of 60 berchten die Raymond noemt, maar waarom komen die anderen er dan wel door?

@raymond ik wil best de spams die ik toch nog ontvang doorsturen in PB, maar zie de zin daarvan niet in. De meesten zijn zelfs gemarkeerd als spam, waarom kunnen die niet gefilterd worden? Werkt het systeem anders bij Ziggo, ook prima, maar dan wil ik wel duidelijk op de hoogte gesteld worden (zodat ik iets te kiezen heb, nu wordt ik ermee geconfronteerd).
 
Sorry mensen, dit is toch te gek voor woorden. Hup, je krijgt een ander energiebedrijf, maar je moet voortaan wel met 110 V je apparatuur aansluiten. Nu is in dit geval echt niet zo dramatisch, en gaat het nu alleen maar om wat spam wat ik binnen krijg.

Maar dat doet niets af aan het principe, ik neem bepaalde dienstverlening af, heb daar afspraken over, ben er tevreden over, maar ineens veranderd het zonder dat ik daar zelf iets mee te maken heb gehad.
 
Ik ben het geheel met Tipo eens. Ik heb er niet om gevraagd om tot drie maal te worden "doorverkocht". Dat Ziggo nu de mail nog tot (of t/m?) 2010 doorstuurt maar wel zodanig vervuild dat je er een nog weer duurder spamfilter (samen met een antiviruspakket waar ik absoluut geen behoefte aan heb) bij moet kopen. Om dit als service te betitelen gaat mij wel erg ver.

Uit de gebruikersnaam/functie begrijp ik bovendien dat Raymond en mogelijk Tja medewerkers van Ziggo zijn. Het zou jullie passen om de toon van de antwoorden enigzins te matigen. Je "praat" tenslotte wel met jullie klanten!
 
Ik ben het geheel met Tipo eens. Ik heb er niet om gevraagd om tot drie maal te worden "doorverkocht". Dat Ziggo nu de mail nog tot (of t/m?) 2010 doorstuurt maar wel zodanig vervuild dat je er een nog weer duurder spamfilter (samen met een antiviruspakket waar ik absoluut geen behoefte aan heb) bij moet kopen. Om dit als service te betitelen gaat mij wel erg ver.

Uit de gebruikersnaam/functie begrijp ik bovendien dat Raymond en mogelijk Tja medewerkers van Ziggo zijn. Het zou jullie passen om de toon van de antwoorden enigzins te matigen. Je "praat" tenslotte wel met jullie klanten!

Ik snap je standpunt, echter is het wel een service dat de email van de oude emailadressen nog word doorgestuurd voor een langere tijd.

Ziggo vervuilt de email niet, er word naar Ziggo 1:1 doorgestuurd wat er op die adressen binnenkomt, wat inhoud dat dit adressen spam ontvangen en dus ook doorgestuurd word. Heel vervelend, echter het systeem waarvandaan de email doorgestuurd word past geen filtering toe, dit syteem bevind zich buiten het bereik van Ziggo als ik de posts hier mag geloven wat Ziggo heel weinig mogelijkheden bied om deze spam-emails alsnog te filteren omdat de verzendende partij geen filtering toepast en alles 1:1 doorstuurd naar Ziggo.
 
Bestand wordt aangezien voor Spam

Ik heb nu inderdaad minder spam, maar helaas kan ik een bestand dat ik voor mijn werk moet versturen niet meer verzenden als bijlage omdat het filter deze extentie voor een virus bestand aanziet.
Het is een .ssa bestand. (een boekhoudprogramma) Ik heb al gebeld (helaas niemand aan de lijn kunnen krijgen) en gemaild met Ziggo, maar nog geen reaktie...:cry:
Het vreemde is dat een ander bestand van dezelfde software met een .ssc extentie wel verstuurd kan worden...

Is er iemand van Ziggo op dit forum die ervoor kan zorgen dat bestanden met een .ssa extentie gewoon verstuurd kunnen worden?
Alvast bedankt.

vr.gr.
Linda
 
***.ssa bestand wijzigen in b.v. ***.ssj en dit aan de ontvanger doorgeven die het dan weer in de oorspronkijke naam kan wijzigen.

Vr. gr.
Internetter.
 
... echter is het wel een service dat de email van de oude emailadressen nog word doorgestuurd voor een langere tijd. Ziggo vervuilt de email niet, er word naar Ziggo 1:1 doorgestuurd wat er op die adressen binnenkomt, wat inhoud dat dit adressen spam ontvangen en dus ook doorgestuurd word. Heel vervelend, echter het systeem waarvandaan de email doorgestuurd word past geen filtering toe, dit syteem bevind zich buiten het bereik van Ziggo als ik de posts hier mag geloven wat Ziggo heel weinig mogelijkheden bied om deze spam-emails alsnog te filteren omdat de verzendende partij geen filtering toepast en alles 1:1 doorstuurd naar Ziggo.
Er is toch niemand die schrijft of zegt dat Ziggo de email vervuild (dat zou er nog eens bij moeten komen :mrgreen:

En hoezo service dat "oude" emailadressen worden doorgestuurd? Voor mij zijn hetgeen oude emailadressen, ik gebruik(te) ze dagelijks. Ik begrijp best wel dat er dingen veranderen en dat ik me moet aanpassen. De tijd van het verlopen van die adressen is ook best redelijk, maar ik verwacht dan wel dat op die oude adressen de service gehandhaafd blijft tot die tijd. En tuurlijk is het kinderachtig van Orange / Online om het ongeschoond door te versturen. Maar nogmaals dat is en mag niet mijn probleem zijn als klant. Ik kan Online niet meer aanspreken op het feit dat ze dat doen, Ziggo wel en als ze het lijk in de kast gekocht hebben, moeten ze dat zelf oplossen.

Wat dat laatste betreft, vandaag 13/11 had ik maar 1 spambericht binnen :applause: Ik hoop dat het niet alleen voor mij wordt opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan