• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Inventarisatie snelheidsproblemen newsserver Multikabel gebied

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik tweak news heb alles in 1 plus.
Ik zit gemiddeld op 2.5 2.6 MB op mn windows pc.
Op mn linux pc zag ik net een uitschieter van 2.8MB Go Tweaknews.
Sneller wil ik niet meer krijg het nu al niet meer gedecodeerd genrard en gebrand voor ik het nieuwe al binnen heb :)


2.8MB op een 20mbit lijn? Of je krijgt een hogere snelheid aangeboden dan 20mbit, of de tool geeft een meetfout. Aangezien het een uitschieter betrof gok ik op de meetfout/foutieve weergave. Veel applicaties (ook een OS als windows) maken zich hier veelal schuldig aan, vandaar dat dit ook nooit een goed beeld geeft van je snelheid. Op een 20mbit lijn is 2.8MB namelijk zelfs in theorie niet mogelijk.
 
Op een 20mbit lijn is 2.8MB namelijk zelfs in theorie niet mogelijk.
De notaties gaan weer goed ;)

Hier download ik gemiddeld met 18.4Mbps / 2.3MBps, althans dit is de notatie in Newsbin Pro :P en de 18.4Mbps komt weer overeen met speedtest.net. Die uitschieter naar 2.8MBps heb ik ook wel eens... maar dan is de download nog steeds niet hoger dan 20Mbps/20Mbit.

Overigens Joepke?

Overzicht Besturingssysteem
OS Naam Microsoft Windows Vista Ultimate
OS Taal Nederlands (Nederland)
OS Kerneltype Multiprocessor Free (32-bit)
OS Versie 6.0.6001 (Vista Retail)
OS Service Pack Service Pack 1
OS Installatiedatum 14-8-2008

Mij gaat het ook snel genoeg, ik heb in de weekend net tijd genoeg om alles te branden wat door de week gedownload is hehe. Zit op een halve TB per maand.

Maar uh, checkt en unrarred jouw newsreader niet automatisch? Net als Newsbin Pro en GrabIt? Zo laat ik per keer een stuk of 20 NZB's in en ik zie wel wanneer ze klaar zijn om te branden. Downloaden heeft in principe niet zoveel haast, tenzij het echt een 'blockbuster' is die net gereleased is in retail, anders toch tot 100 dagen de tijd. DJ Koffer is nu gevuld met 760 DVD's.

Maar back on-topic, de on-topic vragen zou ik graag willen weten Joepke :D
 
Die uitschieter naar 2.8MBps heb ik ook wel eens... maar dan is de download nog steeds niet hoger dan 20Mbps/20Mbit.

Dat zijn dus die meetfouten in de software :wink:

Het is oa IE die dezelfde fout laat zien, en zo zijn er heel veel programma's. Vandaar dat dergelijke programma's ook een vertekend en scheef beeld kunnen geven tov de daadwerkelijke download snelheid.

Die hoger gemeten waardes kunnen door 2 oorzaken komen:
- Je krijgt meer snelheid aangeboden van 20Mbit
- Het programma laat een meetfout zien.
 
wisselende snelheden

last van trage downloadsnelheden op de newsgroepen zijn er bij mij ook.

Het zou toch zo moeten zijn dat je een stabiele snelheid hebt en dat het aantal gebruikers niet zou moeten uitmaken??

als ik 's morgens download van de newsgroepen, hoor je mij niet klagen
tussen de 1800 en de 2100KB/s

maar als ik dit 's avonds doe mag ik blij zijn als ik de 200KB/s haal.
Ik gebruik hiervoor grabit

Weet iemand hier is van of is het gewoon een kwestie van melden bij de helpdesk??
 
testje

test even news.quicknet.nl
op dit moment krijg ik is toch avond
rond de 8mbps / ongeveer koppel ik pay server er bij zit ik
rond de 14mbps
mee eens dat het s'avonds iets langzamer gaat

peter

ps maar ben wel tevreden met die snelheid :pompom:

vergeten ik gebruik newsbin als programma
 
afknijpen?

kan iemand mij uitleggen waarom de newsserver, zo om de twee minuten wordt onderbroken voor een 10 to 20 seconden en deze op zaterdagochtend om 8.00 uur precies wordt afgeknepen van 1500 tot 1800 kb naar 500 kb?
een vreemde instelling vind ik.
hein:no:
 
kan iemand mij uitleggen waarom de newsserver, zo om de twee minuten wordt onderbroken voor een 10 to 20 seconden en deze op zaterdagochtend om 8.00 uur precies wordt afgeknepen van 1500 tot 1800 kb naar 500 kb?
een vreemde instelling vind ik.
hein:no:

Hi !

Op de newsserver zelf zijn -geen- tijd-gebonden snelheidslimieten ingesteld ... maar de tijdstippen die ik in bovengenoemde posts lees zijn ongetwijfeld gewoon 'drukke momenten' op het netwerk.

Ook die onderbreking van enkele seconden zal niet bij de newsserver vandaan komen, dan had ik er zelf ook allang last van gehad ;)

mvg,
Chris
 
ik gebruik een extrene newsgroep aanbieder, maar sinds de verhoging ( + werkzaamheden na netwerk ) van Ziggo is downloaden nog nooit zo langzaam geweest.

Het downloaden van testbestanden ( niet port 119 ) van externe aanbeider gaan op volle snelheid, route naar testbestanden is idem als naar de nntp omgeving. Waarom/waardoor ontstaat dan toch de vertraging? In november ( en daarvoor ) geen last van gehad. Nu heel veel fluctuaties in de snelheid, met een gemiddeld van rond de 390 KB/s waar ik voorheen op de 650 zat....en altijd een stakke beeld met downloaden.

Testjes gedaan:
Vanmorgen 9:30 - 9:45 alles oke. NNTP rond 650 KB/s, speedtest: 660KB/s, testbestand niet gemeten
Vanmorgen 12:00 niet alles oke. NNTP rond 390 KB/s, speedtest: 630KB/s, testbestand 600 KB/s

Meer mensen last van sinds december?
 
Hi!

ik gebruik een extrene newsgroep aanbieder, maar sinds de verhoging ( + werkzaamheden na netwerk ) van Ziggo is downloaden nog nooit zo langzaam geweest.

Het downloaden van testbestanden ( niet port 119 ) van externe aanbeider gaan op volle snelheid, route naar testbestanden is idem als naar de nntp omgeving. Waarom/waardoor ontstaat dan toch de vertraging? In november ( en daarvoor ) geen last van gehad. Nu heel veel fluctuaties in de snelheid, met een gemiddeld van rond de 390 KB/s waar ik voorheen op de 650 zat....en altijd een stakke beeld met downloaden.

Testjes gedaan:
Vanmorgen 9:30 - 9:45 alles oke. NNTP rond 650 KB/s, speedtest: 660KB/s, testbestand niet gemeten
Vanmorgen 12:00 niet alles oke. NNTP rond 390 KB/s, speedtest: 630KB/s, testbestand 600 KB/s

Meer mensen last van sinds december?

Het lijkt me een stuk handiger als mensen met issues niet alles in 1 thread posten. De thread gaat over snelheids problemen news server van Multikabel.

Bye,
Raymond.
 
Hi!



Het lijkt me een stuk handiger als mensen met issues niet alles in 1 thread posten. De thread gaat over snelheids problemen news server van Multikabel.

Bye,
Raymond.

Beste Raymond,

Mogelijk mijn fout. Maar titel van topic zegt: Inventarisatie snelheidsproblemen newsserver Multikabel gebied
Ik heb snelheidsproblemen met een newsserver en zit in ket MK gebied.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan