Suggestie: afkoelperiode na registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

digitalekabeltelevisie

Forum Gebruiker
Berichten
835
Omdat er nogal wat integratie perikelen zijn bij Ziggo komen er de laatste tijd vrij veel nieuwe mensen op het forum, enkel en alleen om zich even af te reageren. Ze registreren, posten onmiddellijk één (of met wat pech vele) berichten die inhoudelijk niet veel verder komen dan "Ziggo zuigt", vaak ook nog op de verkeerde plek (als daar al een juiste plek voor bestaat). Het zal misschien even opluchten voor de klager, maar de toegevoegde waarde voor het forum is minimaal.

Misschien is er een aanpassing te maken zodat nieuwe gebruikers niet meteen na registratie mogen posten, maar pas na bijvoorbeeld een dag? Geeft de nieuwe gebruiker even de tijd over zijn boodschap na te denken, en ook om even te zoeken of zijn vraag al eerder behandeld is.

Daarnaast of als alternatief is te overwegen om een beperking op te leggen aan het aantal berichten dat een nieuwe gebruiker per dag mag plaatsten. (bijv. 1e dag 1 bericht, 2e dag 2 berichten, daarna vrij) Wie alleen komt om onrust te stoken zal hierdoor geremd worden, wie een dringende vraag heeft en die goed en op de juiste plaats stelt, heeft aan één bericht vaak voldoende. Eventueel zouden de moderators de beperking kunnen verwijderen voor wie zich meteen goed gedraagt.

Voor de duidelijkheid, dit is niet bedoeld om mensen het zwijgen op te leggen, of om kritiek op Ziggo tegen te houden. Alleen het forum begint nu een klaagmuur te worden, en een stuk minder aantrekkelijk om te lezen.
 
Omdat er nogal wat integratie perikelen zijn bij Ziggo komen er de laatste tijd vrij veel nieuwe mensen op het forum, enkel en alleen om zich even af te reageren. Ze registreren, posten onmiddellijk één (of met wat pech vele) berichten die inhoudelijk niet veel verder komen dan "Ziggo zuigt", vaak ook nog op de verkeerde plek (als daar al een juiste plek voor bestaat). Het zal misschien even opluchten voor de klager, maar de toegevoegde waarde voor het forum is minimaal.

Misschien is er een aanpassing te maken zodat nieuwe gebruikers niet meteen na registratie mogen posten, maar pas na bijvoorbeeld een dag? Geeft de nieuwe gebruiker even de tijd over zijn boodschap na te denken, en ook om even te zoeken of zijn vraag al eerder behandeld is.

Daarnaast of als alternatief is te overwegen om een beperking op te leggen aan het aantal berichten dat een nieuwe gebruiker per dag mag plaatsten. (bijv. 1e dag 1 bericht, 2e dag 2 berichten, daarna vrij) Wie alleen komt om onrust te stoken zal hierdoor geremd worden, wie een dringende vraag heeft en die goed en op de juiste plaats stelt, heeft aan één bericht vaak voldoende. Eventueel zouden de moderators de beperking kunnen verwijderen voor wie zich meteen goed gedraagt.

Voor de duidelijkheid, dit is niet bedoeld om mensen het zwijgen op te leggen, of om kritiek op Ziggo tegen te houden. Alleen het forum begint nu een klaagmuur te worden, en een stuk minder aantrekkelijk om te lezen.

Ik ben het helemaal met je eens maar het geklaag is wel begrijpelijk.
Het fundamentele probleem is eigelijk het niet voldoende kwijt kunnen van klachten bij ziggo zelf.
Mijn ervaring bij veel bedrijven is nog altijd dat ze naar je luisteren en bijna altijd antwoord krijgt op een klacht of vraag. Geen bedrijf is perfect en er kan altijd wat fout gaan, maar sta de mensen te woord en geef antwoorden. DIT DOET ZIGGO DUS NIET!! Dit forum zit dus met de gebakke peren en wordt dus gebruikt als afvalputje voor gefrustereerde gebruikers die tegen de ziggo muur oplopen en dan maar op dit forum gaan klagen waar het dus niet voor bedoeld is.

Misschien is een nieuwe rubriek voor algemene klachten een suggestie!

Kees:shock:
 
Voor de duidelijkheid, dit is niet bedoeld om mensen het zwijgen op te leggen, of om kritiek op Ziggo tegen te houden. Alleen het forum begint nu een klaagmuur te worden, en een stuk minder aantrekkelijk om te lezen.

Misschien een apart onderdeel op het forum aanmaken? De "Ziggo-Zuigt-Klaagmuur" ? Of verwacht de beheerder dan capaciteitsproblemen op de database? :cool:

Grtn

Herman
 
Omdat er nogal wat integratie perikelen zijn bij Ziggo komen er de laatste tijd vrij veel nieuwe mensen op het forum, enkel en alleen om zich even af te reageren. Ze registreren, posten onmiddellijk één (of met wat pech vele) berichten die inhoudelijk niet veel verder komen dan "Ziggo zuigt", vaak ook nog op de verkeerde plek (als daar al een juiste plek voor bestaat). Het zal misschien even opluchten voor de klager, maar de toegevoegde waarde voor het forum is minimaal.

Misschien is er een aanpassing te maken zodat nieuwe gebruikers niet meteen na registratie mogen posten, maar pas na bijvoorbeeld een dag? Geeft de nieuwe gebruiker even de tijd over zijn boodschap na te denken, en ook om even te zoeken of zijn vraag al eerder behandeld is.

Daarnaast of als alternatief is te overwegen om een beperking op te leggen aan het aantal berichten dat een nieuwe gebruiker per dag mag plaatsten. (bijv. 1e dag 1 bericht, 2e dag 2 berichten, daarna vrij) Wie alleen komt om onrust te stoken zal hierdoor geremd worden, wie een dringende vraag heeft en die goed en op de juiste plaats stelt, heeft aan één bericht vaak voldoende. Eventueel zouden de moderators de beperking kunnen verwijderen voor wie zich meteen goed gedraagt.

Voor de duidelijkheid, dit is niet bedoeld om mensen het zwijgen op te leggen, of om kritiek op Ziggo tegen te houden. Alleen het forum begint nu een klaagmuur te worden, en een stuk minder aantrekkelijk om te lezen.
Geheel mee oneens. Juist door dit forum hoor je verschillende geluiden van veel gebruikers. Door gebruikers direct de mond te snoeren (zoals je dat zelf ook al op je site hebt gedaan die ook alles leuken en mooier voorstelt dan het in werkelijkheid is, negatieve berichten zie je daar niet!!!!) bereik je niets en kom je ook nog eens over als een forum dat juist Ziggo in de kaart speelt. Mensen monddood maken lijkt me de slechtse oplossing voor een open forum.

Daarbij zijn mensen niet dom en posten ze echt niet lukraak, en gaan ze op een forum eerst wel zoeken wat er te vinden is!!!
 
Er is maar 1 juist antwoord op deze discussie; Zorgen dat die klaagmuur niet nodig is.

Uiteraard is het niet onoverkomelijk dat men storingen heeft, dat migraties of fusies niet vlekkeloos voorkomen. Maar het is wel te voorkomen dat mensen zich afreageren op een forum.

Wanneer ik nu contact wil met Ziggo krijg ik dat niet omdat ik in een @home verzorgingsgebied woon. Contact met @home krijg ik niet omdat ik het nieuwe Ziggo product heb aangeschaft. Er is dan nog maar 1 mogelijkheid. Dit forum.

Nu is het natuurlijk ook aan de mens zelf om geen zaagmuur ervan te maken, maar je probleem netjes te presenteren en te hopen op hulp.
Wanneer je mensen het zwijgen hier ook oplegt, is dat nog frustrerender dan geen gehoor vinden bij de leverancier van je product.

Ik zou zeggen laat de mens lekker zijn zegje op een nette manier en onderbouwd ventileren. Moderators geef een begripvol berichtje terug en zet een slot op het betreffende topic.
 
Er is maar 1 juist antwoord op deze discussie; Zorgen dat die klaagmuur niet nodig is.

Tja, dat is nogal lastig voor dit forum om voor elkaar te krijgen, daar gaat toch echt Ziggo zelf over.

Over die afkoelperiode: op het eerste gezicht een aardig idee, vraag me alleen af of na een dag gedwongen wachten de frustratie niet nog groter is.

Wellicht anders een idee dat je de eerste dag alleen kan posten in een Nieuwe gebruikers subforum en je in de RSS feeds en Nieuwe berichten zoek functie deze berichten eruit kan laten filteren?
 
Nogmaals ik ben niet voor een idee die mensen vanaf dag 1 monddood maakt. De mensen die hier het hardste voor klappen zijn de mensen die zelf een site hebben waar ze de reageer-functie op nieuws hebben uitgezet omdat bij hun o zo positieve stukjes nooit het negatieve wordt belicht Tja als je niet tegen kritiek kan of tegen mensen die mondig zijn dan moet je je niet begeven op een forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan