• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

video recorder kan kanalen niet vinden van Humax Fox

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TdeHond

TV en videorecorder zijn aangesloten op Humax fox.
De videorecorder speelt wel banden af maar kan de kanalen niet vinden. Dus kan ik geen nieuwe programma's opnemen.

Ik heb een Philips VR 520/02 volgens de bijsluiter.

Ik ben niet technisch onderlegd dus ik hoop op hulp hierbij in eenvoudige bewoordingen.
 
daarvoor zul je de videorecorder wel moeten aansluiten met een coax kabel op de volgende wijze:

aansluitdoos <-----coax------->(Cable in connector) IR-FOX (TV /VCR connector )<--------> (RF IN)videorecorder (RFOUT) <------> TV

dus:
1e coax aanbrengen tussen aansluitdoos en digitale ontvanger
2e coax aanbrengen tussen digitale ontvanger en Videorecorder
optioneel: 3e coax aanbrengen tussen video recorder en TV

succes
 
Ik denk dat hij bedoelt: digitale kanalen inlezen in de VCR, maar dat gaat niet.
Je VCR neemt (via scart op EXT2) het kanaal op dat op de decoder gekozen is.
 
opnemen met videorecorder

Ik denk dat hij bedoelt: digitale kanalen inlezen in de VCR, maar dat gaat niet.
Je VCR neemt (via scart op EXT2) het kanaal op dat op de decoder gekozen is.

Als ik u goed begrijp neemt de videorecorder alleen op van het kanaal waar mijn tv op staat?

Ik loop me al af te vragen hoe dat moet met de kabel die Anoniem beschrijft. Hoe kom ik b.v. aan zo'n kabel was mijn gedachte. En waar sluit ik dat op aan aan de aansluiting in de muur. Ik durf niet zomaar iets los te koppelen.

Ik ga uw tip eerst uitproberen. Dan kan ik niets verknallen.
 
Je kan opnemen van de analoge kabel en via scart van je digitale decoder, maar alleen van het kanaal waar je decoder op dat moment op staat.

aansluiten.jpg
 
Ik waag een poging....

Als u het analoge signaal wilt opnemen:

- Verbind de COAX-kabel van de wandcontctdoos (TV-aansluitpunt in de muur) naar uw decoder (RF in o.i.d.)
- Verbind vervolgens de decoder met een coax-kabel (RF out o.i.d.) met uw videorecorder (RF in)
- Tot slot kunt u de videorecorder middels een coax kabel (rf-out) met de tv verbinden:? snapt u het nog....:lol: Ik hoop het:mrgreen:
Als het goed is zijn deze coax-kabels bij uw decoder resp. videorecorder meegeleverd, maar u kunt ze ook in een electronicazaak kopen.

Als u ook nog een scart-kabel aansluit tussen de decoder en videorecorder dan kunt u via EXT-1 de digitale uitzendingen opnemen. Maar u begrijpt het goed: Alleen wat u dan ziet wordt opgenomen (tenzij u natuurlijk analoog kijkt)

pvd
 
Help mijn videorecorder speelt ook niet meer af

Je kan opnemen van de analoge kabel en via scart van je digitale decoder, maar alleen van het kanaal waar je decoder op dat moment op staat.

aansluiten.jpg

Ik wilde net opnemen gaan testen en nu speelt de videorecorder ook niet af en ik kan mijn tv ook niet op vidokanaal 33 zetten.

Graag zo eenvoudig mogelijke uitleg omdat ik absoluut niet technisch ben. :oops:
 
In het schema is antenne uw tv-uitgang in de muur. Deze kabel moet dus naar de decoder.

Vervolgens een kabel van rf-out decoder naar RF-in videorecorder en tot slot van rf-out videorecorder naar tv.

Vervolgens de scart-kabels verbinden (een tussen de decoder (bij voorkeur EXT1 gebruiken) en tv(bij voorkeur ext1), Eventueel een tussen de videorecorder(bij voorkeur EXT1) en tv (bij voorkeur EXT2) en eventueel een tussen de decoder (EXT2) en video (ext 2).

pvd

Overigens had ik maar 1 scart-ingang op de video dus had ik mijn decoder niet aangesloten op mijn video (en ik nam dus alleen maar analoog op) Tegenwoordig gebruik ik mijn PC als "harddiskrecorder"
 
Ik ga vandaag nog een poging wagen

Als u het analoge signaal wilt opnemen:

- Verbind de COAX-kabel van de wandcontctdoos (TV-aansluitpunt in de muur) naar uw decoder (RF in o.i.d.)
- Verbind vervolgens de decoder met een coax-kabel (RF out o.i.d.) met uw videorecorder (RF in)
- Tot slot kunt u de videorecorder middels een coax kabel (rf-out) met de tv verbinden:? snapt u het nog....:lol: Ik hoop het:mrgreen:
Als het goed is zijn deze coax-kabels bij uw decoder resp. videorecorder meegeleverd, maar u kunt ze ook in een electronicazaak kopen.

Als u ook nog een scart-kabel aansluit tussen de decoder en videorecorder dan kunt u via EXT-1 de digitale uitzendingen opnemen. Maar u begrijpt het goed: Alleen wat u dan ziet wordt opgenomen (tenzij u natuurlijk analoog kijkt)

pvd
Dit antwoord ziet er het meest begrijpelijk uit. :oops:
Ik zie door de kabels het bos niet meer. Ik zie een witte kabel vanaf contactdoos in ingang decoder gaan. Dus die zit m.i. zeker goed. Nou zit daarnaast nog een ingang voor een witte kabel waarvan ik niet weet of daar ook wat mee te doen valt.
Ik zie erbij staan: tv/vcr
Ik heb coax kabels aangesloten tussen decoder en videorecorder. Ik ga zo kijken of die van de juiste plek naar de juiste plek gaan.
Onderste coax kabel gaat van decoder naar video in EXT AV1
Daarnaast zit een witte kabel in aansluiting tv

In de tv zie ik een witte kabel in aansluiting waar soort dubbele T symbool bij staat
+ scart in AV1 aansluiting.

Ik zie ook zo'n teken op video zitten dus ga ik nu witte stekker in zelfde symbool steken van video en kijken wat er gebeurt. Dat kan niet want dat zijn 2 "vrouwtjes".

Ik vroeg me af of ik alvast het afspelen zou kunnen herstellen door resetten digitale ontvanger, omdat deze functie wel gewerkt heeft. Wat denkt u?

Ik heb het resetten geprobeerd. Het werkt. Ik kan een band afspelen. :)

M.b.t. opnemen: na drukken op record neemt de video niet op maar wist het stukje waar ik probeer op te nemen. :cry:

iemand nog een idee?

Alvast bedankt tot nu toe voor jullie hulp. Fijn!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit antwoord ziet er het meest begrijpelijk uit. :oops:
Ik zie door de kabels het bos niet meer. Ik zie een witte kabel vanaf contactdoos in ingang decoder gaan. Dus die zit m.i. zeker goed. Nou zit daarboven nog een ingang voor een witte kabel waarvan ik niet weet of daar ook wat mee te doen valt.
Ik heb coax kabels aangesloten tussen decoder en videorecorder. Ik ga zo kijken of die van de juiste plek naar de juiste plek gaan.

Ik vroeg me af of ik alvast het afspelen zou kunnen herstellen door resetten digitale ontvanger, omdat deze functie wel gewerkt heeft. Wat denkt u?

Kom ik een probleem tegen dan laat ik het hier horen.
Bedankt tot nu toe voor jullie hulp. Fijn!

Als ik dit zo lees gaat dit nooit werken.
De witte kabel is de coax kabel (daar ga ik even van uit).
Deze is nu aangesloten van de muuraansluiting naar de decoder (coax-in). De decoder heeft ook nog een coax-uit. Hier moet ook een coax kabel op worden aangesloten naar de coax-in op de video recorder. Van de coax-uit op de video recorder gaat weer een coax kabel naar de coax-in van de televisie. Op deze manier van aansluiten kun je op de video recorder en op de televisie nog steeds het analoge signaal bekijken.
Het aansluiten van de decoder op de televisie gaat middels een scart kabel. De decoder heeft een scart-tv aansluiting. Sluit de scart kabel hierop aan en sluit deze aan op de televisie op een van de beschikbare scart ingangen. Wil je ook nog opnemen van de decorder op je video recorder dan moet er nog een scart kabel worden aangesloten tussen de scart-video (op de decoder) naar een vrije scart ingang op de video recorder. Opnemen van de decoder doe je nu door de video te programeren zoals je altijd al doet en kies als ingangssignaal de scart ingang waar je de scart-video van de decoder op hebt aangesloten.
Resetten de van de decoder heeft geen zin omdat alles niet goed is aangesloten.
Kom je er nu nog niet uit, zelfs niet de met de tekeningen, dan zou ik een handige buurjongen/kennis vragen of een elektronica winkel in je omgeving.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan