• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke USB schijf werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Blek

Als vervolg op het oude forum gaan we hier verder met het uitwisselen van informatie over de werkende USB schijven. Na 14 maanden gebruik heb Ik heb een nieuwe USB schijf aangeschaft. Mijn oude Maxtor personal storaqge 3200 met eeen capaciteit van 500GB was me te klein en te traag (Bestand systeem EXT3) Nu heb ik zelf een samen gestelde combinatie gemaakt en nu een week in gebruik met zeer positieve resultaten. Chieftec CEB 35S behuizing (USB2 en Esata aansluiting) Samsunf spinpoint F1 met 32 MB geheugen en een grootte van 1 TB Bestandsysteem: EXT2 (Moet in principe sneller zijn als EXT3 ivm minder schrijfacties - non journalling. Ik kom in de komende tijd terug met verder ervaringen. Groeten, Blek
 
Recentelijk heb ik ook maar weer een extra USB HD erbij gekocht voor zowel Siemens PVR als PC gebruik. :cool:

Namelijk: Western Digital Elements 640GB USB 2.0

Ook deze blijkt probleemloos te functioneren met de Siemens PVR.

Bestandsysteem: EXT2 (Moet in principe sneller zijn als EXT3 ivm minder schrijfacties - non journalling. Ik kom in de komende tijd terug met verder ervaringen.
Zelf heb ik zowel EXT2 als EXT3 geformatteerde partities gebruikt, echter ik kan niet echt een verschil merken in snelheid.
De vraag is natuurlijk of de Siemens wel journalling gebruikt bij een EXT3 partitie of deze gewoon aanspreekt als een EXT2 partitie?
In ieder geval werkt zowel EXT2 als EXT3 hier probleemloos met de Siemens, ook met HD's welke zowel een NTFS als EXT2/3 partitie hebben.
 
Update ervaringen chieftech cbe35S met Samsung 1TB Fi spinpoint 32 MB

De ervaringen met de nieuwe schijf zijn goed. Erg veel vooruitgang in prestaties zijn er echter niet. Ik heb nu wel lekker veel ruimte.
hierdoor fragmenteert de schijf minder en blijft toch goed reageren.

Groeten, Blek
 
Recentelijk heb ik ook maar weer een extra USB HD erbij gekocht voor zowel Siemens PVR als PC gebruik. :cool:

Namelijk: Western Digital Elements 640GB USB 2.0

Ook deze blijkt probleemloos te functioneren met de Siemens PVR.


Zelf heb ik zowel EXT2 als EXT3 geformatteerde partities gebruikt, echter ik kan niet echt een verschil merken in snelheid.
De vraag is natuurlijk of de Siemens wel journalling gebruikt bij een EXT3 partitie of deze gewoon aanspreekt als een EXT2 partitie?
In ieder geval werkt zowel EXT2 als EXT3 hier probleemloos met de Siemens, ook met HD's welke zowel een NTFS als EXT2/3 partitie hebben.


Een EXT3 partitie is backwards compatibel met EXT2. Als het gebruikte systeem (Siemens) niet EXT3 aware is zal hij hem gebruiken als EXT2 (= EXT3 zonder journalling). Het gebruik van of EXT2 of EXT3 zal dan dezelfde snelheid opleveren omdat er toch niet aan journalling gedaan wordt.

Gert.
 
hoe formateer/check/controleer/weet ik de status van een schijf (dat hij Ext2 of Ext3 is....?????
 
Zou ik ook wel eens willen weten.
En geeft dat verbetering ten opzichte van FAT 32?

Ik heb twee schijven geprobeerd om mee op te nemen maar de opnames zien er zo enorm schokkerig uit dat kijken er naar totaal niet te doen is.
Mijn conclusie was al een beetje dat de 750 ongeschikt is als PVR.
 
Zou ik ook wel eens willen weten.
En geeft dat verbetering ten opzichte van FAT 32?
De Siemens zelf geeft niet het type formaat aan van de HD.
Formatteren doet deze (dacht ik) alleen in FAT32.
Je zult dus op de PC de schijf/partitie moeten formatteren in EXT2/EXT3
Een snelheidsverschil zal je ook niet direct merken, maar op de lange termijn komt het de defragmentatie van de partitie ten wel goede.
Zelf gebruik ik met mijn Siemens PVR's nu alleen maar het EXT2 formaat.

Ik heb twee schijven geprobeerd om mee op te nemen maar de opnames zien er zo enorm schokkerig uit dat kijken er naar totaal niet te doen is.
Mijn conclusie was al een beetje dat de 750 ongeschikt is als PVR.

Dat is natuurlijk niet goed.
Misschien staat de timeshift buffer nog aan?
Zelf heb ik all heel veel types USB disks gebruikt en geen problemen ondervonden bij het opnemen.
Een opname afspelen zonder timeshift en/of opname op de achtergrond zou in ieder geval gewoon probleemloos moeten functioneren.
Anders kan het ook een defect in de Siemens zelf zijn waardoor opnames niet vloeiend gemaakt/afgespeeld kunnen worden.
Ik heb gelezen dat enkele gebruikers dit probleem ook hadden en na omruil/reparatie dit probleem voorbij was.

En dat de Siemens M750 ongeschikt is als PVR zou ik toch echt niet willen zeggen.
Bij mij werken ze nu toch al weer geruime tijd naar volle tevredenheid.
Het apparaat heeft zeker zijn beperkingenen/fouten maar toch ook zeer unieke/doordachte mogenlijkheden.
Maar het allerbelangrijkste vind ik zelf is dat de opnames (ook 2 zenders tegelijk) betrouwbaar worden uitgevoerd! :wink:

Zie ook dit onderwerp wat betreft het opnemen met de Siemens PVR:
Siemens M750: Opnames zonder(!) glitches/dropouts !!
 
Bedankt voor je reactie maar ik heb de hoop opgegeven.
De Timeshift staat uit, ik heb inmiddels drie schijven en USB-sticks geprobeerd maar het beeld hapert echt heel erg. De ontvanger is inmiddels al twee jaar in mijn bezit zonder dat hij gebruikt is, ik gebruik hem nu net een paar weken. Wel is er nieuwe software ingeladen.

Jammer maar helaas.
 
De ontvanger is inmiddels al twee jaar in mijn bezit zonder dat hij gebruikt is, ik gebruik hem nu net een paar weken. Wel is er nieuwe software ingeladen.

Da's wel een lange tijd ongebruikt.
Ik wil er eventueel nog wel eens eens naar kijken/mee experimenteren. :wink:
 
heb Hulp nodig .
ik heb een normaal hardeschijf aangeslooten en opnahmes opstaan maar welk programma heb je nodig om deze als wmv te covern?:giveup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan