• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anoniem, dank voor je antwoord.

Tv heeft tijdens het typen van het verslag, min 30 minuten, aangestaan. En de melding bleef de hele tijd in beeld. Dus Cam opnieuw geplaatst. Ik weet het, ik ben niet zo snel op het toetsenbord :giveup:

Even later de tv een paar keer de tv met AB uit een aan gezet. Gevolg: Wel beeld, geen geluid en de melding 'gecodeerd programma'. Live View Algemene service status D29-4 Service is momenteel onversleuteld.


Even op Ned 1 zetten, de TV uitschakelen via de zijkant. Vervolgens weer opstarten, daarna moet de authenticatie normaal verlopen. 10 sec nadat je beeld hebt naar ned 2 zappen en kijken wat het resultaat is.

In dit geval is de informatie:

ES: 0x1011 ECM 0x138b D29-4
ES: 0x1012 ECM 0x138b D29-4
ES: 0x1013 ECM 0x138b D29-4

juist wel relevant.

Dit vormen de 3 onderdelen van een TV programma n.l. video / audio / rest. In jouw situatie zou de 2e waarschijnlijk niet aanwezig zijn of een andere status hebben dan D29-4

Dus een gecodeerd signaal heeft te maken met authenicatie failure, een CCK of SAC error of met een irdeto decryptie probleem / smartcard. Als je geen authenticatie probleem hebt gehad (tijdens opstarten) en geen melding van CCK of SAC error dan CAM menu met bovenstaande wel relevant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
2x Plof, knal en uit

Gisteravond heb ik voor het eerst last gehad van het beroemde plof/uit symdroom. De eerste keer per ongeluk, de 2x keer omdat ik het scenario wilde herhalen/reproduceren. De 2e keer lukte het me om binnen 2 minuten de TV te laten crashen..

Scenario:
1. Start TV vanuit standy
2. Zap door de HD zenders (weet niet of dit belangrijk is, maar dit is in elk geval wat ik gedaan heb).
3. Op het moment dat de zender verspringt, krijg je eerst zwart beeld, dan verschijnt het kanaal in beeld (en daarna komt pas het beeld). Op het moment dat de kanaalnaam verschijnt druk je op GUIDE.

Dit resulteerde meteen in een reboot. Ik heb toen geprobeerd de situatie te herhalen, maar de TV is toen gecrashed op het moment dat er WEL beeld was.
Ik had geen zin om m'n TV verder de vernieling in te helpen (weet nog steeds niet of het nu wel of niet schadelijk is voor de HW), dus ben maar weer gewoon TV gaan kijken.

Het viel me wel op dat op de momenten dat de GUIDE wel functioneerde na het zappen (het gaat namelijk niet elke keer mis) dat nog niet alle GUIDE informatie beschikbaar was.

(Overigens vindt ik het opnieuw aanbrengen van de CAM geen structurele oplossing voor de CKK problemen. Het valt vast niet onder garantie als er door deze actie pinnen scheef gedrukt worden, en dat heb ik hier al een aantal keren gelezen)
 
(Overigens vindt ik het opnieuw aanbrengen van de CAM geen structurele oplossing voor de CKK problemen. Het valt vast niet onder garantie als er door deze actie pinnen scheef gedrukt worden, en dat heb ik hier al een aantal keren gelezen)
En hier dus ook platgedrukte/scheve pinnen...
Kan mn module dus niet meer gebruiken:evil:
Heb dus toch weer mn samsung decoder er tussen moeten hangen....
En juist daarvoor had ik die TV aangeschaft zodat ik geen extra decoder nodig zou zijn op de slaapkamer...Let's make things better....NOT..
 
allerlei reboots vergen echt geen CAM acties

Volgens mij kan je elke hardware weer in de rusttoestand krijgen door alles spanningsloos te maken. Denk maar aan het uiterste redmiddel bij PC-crashes. Met zoiets heb ik ook wel tijdelijk falende moederborden van PC's weer overeind gekregen. Alleen USB wil nog wel eens door in en uitsteken overeind komen, maar ook hier levert een opstart altijd een nieuwe detectie op. Dit soort apparatuur bevat steeds meer PC-technologie en zo moet je ook gaan denken bij foutoplossingen.

In feite zijn reboots ook harde restarts, al komen ze van binnen uit: "watchdog timers" herkennen lange vastlopers en grijpen dan hard in.

Kortom, gewoon CAM laten zitten waar die zit en als een restart met de stanby dan wel vervolgens aan/uit knop aan de zijkant niet meer werkt, de stekker van de TV trekken en een tijdje wachten met terug te steken.

Dat betekent overigens niet dat er niet verder aan de Firmware gesleuteld moet worden (zolang crashes tenminste hiervan afhankelijk zijn)!

Zelf blijf ik maar heen en weer springen in de menu's zonder reboots. Maar als er een keer door allerlei haastige sprongen eens in zoveel weken een reboot aankomt zal je mij niet horen klagen. Hij hoeft alleen maar foutloos te worden met normale, rustige commando's, je mag niet verwachten dat software ooit door Philips volledig foutloos gemaakt kan worden. Zoiets gebeurt in de IT-wereld ook niet en het aantal variabelen in toestanden en commando's is niet gering (FW van 45 Mb is groot voor dit soort functies).

Wordt vervolgd...:? (naast particulier ook mgt consultant ICT).
 
Volgens mij kan je elke hardware weer in de rusttoestand krijgen door alles spanningsloos te maken. Denk maar aan het uiterste redmiddel bij PC-crashes. Met zoiets heb ik ook wel tijdelijk falende moederborden van PC's weer overeind gekregen. Alleen USB wil nog wel eens door in en uitsteken overeind komen, maar ook hier levert een opstart altijd een nieuwe detectie op. Dit soort apparatuur bevat steeds meer PC-technologie en zo moet je ook gaan denken bij foutoplossingen.
Flash geheugen houdt gewoon de toestand vast zonder spanning. Deze stelling gaat dus niet op (en dus moet je soms de CAM verwijderen voor re-authenticatie).
 
Gisteravond heb ik voor het eerst last gehad van het beroemde plof/uit symdroom. De eerste keer per ongeluk, de 2x keer omdat ik het scenario wilde herhalen/reproduceren. De 2e keer lukte het me om binnen 2 minuten de TV te laten crashen..

Scenario:
1. Start TV vanuit standy
2. Zap door de HD zenders (weet niet of dit belangrijk is, maar dit is in elk geval wat ik gedaan heb).
3. Op het moment dat de zender verspringt, krijg je eerst zwart beeld, dan verschijnt het kanaal in beeld (en daarna komt pas het beeld). Op het moment dat de kanaalnaam verschijnt druk je op GUIDE.

Dit resulteerde meteen in een reboot. Ik heb toen geprobeerd de situatie te herhalen, maar de TV is toen gecrashed op het moment dat er WEL beeld was.
Ik had geen zin om m'n TV verder de vernieling in te helpen (weet nog steeds niet of het nu wel of niet schadelijk is voor de HW), dus ben maar weer gewoon TV gaan kijken.

Het viel me wel op dat op de momenten dat de GUIDE wel functioneerde na het zappen (het gaat namelijk niet elke keer mis) dat nog niet alle GUIDE informatie beschikbaar was.

(Overigens vindt ik het opnieuw aanbrengen van de CAM geen structurele oplossing voor de CKK problemen. Het valt vast niet onder garantie als er door deze actie pinnen scheef gedrukt worden, en dat heb ik hier al een aantal keren gelezen)

Ook hier te reproduceren met paar pogingen. Zelfde bevinding met lege GUIDE.
 
1 dag verder.......

1dag verder, alles werkt prima hier. Gisteren geinstalleerd volgens de gebruiksaanwijzing die op dit forum gevonden stond.
32plf9604
Kan iemand mij zeggen hoe lang de preview duurt.
 
dat is de vraag/eindelijk één CAM-zaak gevonden

Volgens de gebruiksaanwzijzing van Philips moet de TV afstaan voor het plaatsen van de CAM/CI+ module, dus dat kan ook spanningsloos zijn. Verder bevat het configuratie menu een mogelijkheid de CAM/CI+ te authenticeren. Daarin is fash of niet flash niet relevant.

Kortom: laat Philips maar eens aangeven hoe je vanuit de standby dan wel de uitstand de authenticatie kan herstarten, dan weten wie er gelijk heeft!

Er is wel iets merkwaardigs rond authenticatie van de CAM: maandagavond kon je mijn 37PFL9604 TV af en aan (naar standby) zetten en meteen na herstart power 2x zonder onderbreking naar de laatst gekozen zender springen. Vanaf dinsdag ochtend levert elke wake up vanuit standby echter een "geslaagde IRDETO authenticatie" melding op. Daar moet je OK op drukken (anders stopt hier de vooortgang) en de zender opnieuw kiezen.

Kortom, je hebt eigenlijk vier of vijf toetsindrukken nodig om weer te starten waar je was geëindigd: 2x powerknop, OK op Authenticatie, Home, Televisie en dan eigenlijk nog een keer op de zender zelf. Misschien dat tweemaal OK na authenticatie ook wel werkt, dat scheelt een keertje... Kan het zijn dat Ziggo steeds authenticatie vraagt in de review periode, opf is dit een Philips failsafe procedure die niet beschreven is?

IK heb even de standby zenderupdate weer aangezet om te zien of die zender updates om 6 u 's ochtends er wel automatisch doorheen komen.

Wordt vervolgd, maar totnutoe ben ik zéér tevreden met dit resultaat. Weergaloos beeld, zowel SD/HD als analoog bij "goede" signaalsterkte.

:cool:
 
Volgens de gebruiksaanwzijzing van Philips moet de TV afstaan voor het plaatsen van de CAM/CI+ module, dus dat kan ook spanningsloos zijn. Verder bevat het configuratie menu een mogelijkheid de CAM/CI+ te authenticeren. Daarin is fash of niet flash niet relevant.
De TV hoeft niet uit te staan voor het verwijderen of invoeren van de CAM. Ik ken geen mogelijkheid om de CAM te authenticeren via het configuratiemenu (maar leer graag bij).
 
37pfl9604 Neotion

Gisteren heb ik mijn 2e knal/reboot gehad. Ik heb al eerder aangegeven dat sinds de eerste keer mijn beeld donkerder werd. Ik kreeg dat niet meer goed. Gisteren heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet en later weer de instellingen (beeld en geluid) conform mijn wens afgestemt.
Wellicht dat ik wat snel door de menu's ging, maar opeens was het knal en reboot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan