• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Heiloo heb ik zo rond een uur of 10 's morgens een goede downloadsnelheid 5000 kB/s maar 's avonds is dat beduidend minder schommelt nu rond de 3600 kB/s , is absoluut niet stabiel en dat allemaal op een abonnement van 60 mbit bij Hitnews. Ik kijk het nog een tijdje aan anders wil ik toch ook een Arris gaan uit proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In Heiloo heb ik zo rond een uur of 10 's morgens een goede downloadsnelheid 5000 kB/s maar 's avonds is dat beduidend minder schommelt nu rond de 3600 kB/s , is absoluut niet stabiel en dat allemaal op een abonnement van 60 mbit bij Hitnews. Ik kijk het nog een tijdje aan anders wil ik toch ook een Arris gaan uit proberen.

In dat laatste zit helaas het addertje onder het gras, Ziggo wil de Ubee niet omruilen voor een Arris zonder dat er een technische reden voor is. En de snelheid van NNTP verkeer is helaas geen reden voor omruiling.

Ze zeggen dat ze er aan werken om het op te lossen, enige wat we kunnen doen is de druk er op houden door het regelmatig te melden aan ze en te vragen hoe het er voor staat. En natuurlijk elke keer vragen om een Arris, wie weet zit er een gelukje tussen. :wink:
 
Ook hier een bericht gestuurd naar het webcare team.
Zeker als het bij hun nog geen (groot) bekend prob is, is dit een goede actie.

Ik had zelfs al in mijn achterhoofd zitten over te gaan stappen op A-i-1 plus, als dit lang aan gaat houden.

Hier nog steeds geen respons van het webcare team.

Ik had in mijn bericht aan hun aangegeven dat met de normale snelheid niets mis is, maar met de nntp/nieuwsgroep download, van eweka dus van ziggo zelf, wel.

Afijn, afgelopen week wel 2x gebeld of ik interesse heb in film1 en sport1 :oyeah: nadien kreeg ik een menu waar ik mijn, niet geregistreerd/geheim, nummer kan afmelden voor meerdere acties, daarop volgde het tweede foontje pffhhhhhh. Mijn vrouw nam op met de mededeling dat we al gebeld zijn door hun, "dat lijkt me sterk" was hun antwoord........ goed bezig Ziggo heel goed.:no:
 
In dat laatste zit helaas het addertje onder het gras, Ziggo wil de Ubee niet omruilen voor een Arris zonder dat er een technische reden voor is. En de snelheid van NNTP verkeer is helaas geen reden voor omruiling.

Ze zeggen dat ze er aan werken om het op te lossen, enige wat we kunnen doen is de druk er op houden door het regelmatig te melden aan ze en te vragen hoe het er voor staat. En natuurlijk elke keer vragen om een Arris, wie weet zit er een gelukje tussen. :wink:

Ik zal ze vertellen dat als er niets aan gedaan word ik weer terug ga naar alles in 1 plus. Blijf geen 15 euro per maand extra betalen voor dat kleine beetje meer snelheid die er nu geleverd word.
 
Ik zal ze vertellen dat als er niets aan gedaan word ik weer terug ga naar alles in 1 plus. Blijf geen 15 euro per maand extra betalen voor dat kleine beetje meer snelheid die er nu geleverd word.

Die zal best eens kunnen werken.... Als je in het algemene forum deel in dit bericht kijkt: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21621, blijkt dat Ziggo bij eventueel opzeggen (of in dit geval een goedkoper abonnement) ineens wel bereidwillig is om tot actie te komen. :thumb up:
 
Op moment heb ik nog steeds een account bij eweka. Haal nu rond 4.1 mB/sec tot 5mB/sec. Heb ook een proef account bij xsnews maar daar kom ik niet rond de 50 Mbit.
 
Webcare team gesproken, erkend het probleem zelf wel, maar Ziggo niet, meer mensen moeten klagen volgens hem voordat ze het doorkrijgen. Maar ik vind het maar een vage bende daar.
 
Wat er hier nu gebeurt is zoo triest :P
Ik haal 800kb via usenet, en 36mbit via speedtest.net
Dikke storing in den haag of wat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan