Reputatiepunten toekennen

  • Onderwerp starter ziggo-newby
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkt een neveneffect van accounts op inactief zetten.

En dan blijk je de waardering ook nog uit te kunnen zetten.
Het wordt wel erg ingewikkeld nu.
Als iemand het met me eens is blijkt dat toch meer vanuit de reacties in het topic dan de waarderingspunten.
Een "fijn bedankt" zegt me in elk geval meer dan het hele punten stelsel.
Nog een voorbeeld van het niet kloppen.
Persoon zegt iets in een topic waar ik beslist geen waardering op kan brengen,ik geef een negatieve punt.
Persoon geeft mij een negatieve punt terug.
Vervolgens kan die persoon een X aantal reacties geven in welk willekeurig ander topic maar pas als ik mijn waarderingen aan anderen voldoende heb uitgebracht kan ik 1 keer zeggen dat ik het er niet mee eens ben.
Ik begrijp dat het is ingebouwd om misbruik te voorkomen,maar als je gewoon eerlijk en objectief blijft kun je dus niet meer laten blijken dat je het er niet mee eens bent.
Volgens mij krijg je dan juist dat men het in het topic gaat doen...
 
Persoon zegt iets in een topic waar ik beslist geen waardering op kan brengen,ik geef een negatieve punt.
Persoon geeft mij een negatieve punt terug.
Vervolgens kan die persoon een X aantal reacties geven in welk willekeurig ander topic maar pas als ik mijn waarderingen aan anderen voldoende heb uitgebracht kan ik 1 keer zeggen dat ik het er niet mee eens ben.
Ik begrijp dat het is ingebouwd om misbruik te voorkomen,maar als je gewoon eerlijk en objectief blijft kun je dus niet meer laten blijken dat je het er niet mee eens bent.
Volgens mij krijg je dan juist dat men het in het topic gaat doen...

Dus dan ga je het reputatiesysteem juist gebruiken om elkaar "af te straffen."
Als jij een negatieve reputatie geeft; kan de ontvanger dat alleen zien als jij daar netjes je eigen nick bij zet. Anders kan hij daar nooit achter komen.

Zoals jij het nu brengt geef jij een negatieve reputatie, krijgt daardoor een negatieve terug en wilt hem dan daarom ook weer een negatieve geven.

Daar is het systeem niet voor bedoeld. Zulke discussies kun je beter voeren per PB denk ik.
 
En dan blijk je de waardering ook nog uit te kunnen zetten.
Het wordt wel erg ingewikkeld nu.

Nee kun je niet zelf, in dit geval is een user gebanned en alles wat die uitgedeeld heeft is dan niet meer zichtbaar gemaakt.

Over het over en weer negatieve punten uitdelen: zo lang reputatiepunten geen afzender hebben kan dat niet.
 
Dus dan ga je het reputatiesysteem juist gebruiken om elkaar "af te straffen."
Als jij een negatieve reputatie geeft; kan de ontvanger dat alleen zien als jij daar netjes je eigen nick bij zet. Anders kan hij daar nooit achter komen.

Zoals jij het nu brengt geef jij een negatieve reputatie, krijgt daardoor een negatieve terug en wilt hem dan daarom ook weer een negatieve geven.

Daar is het systeem niet voor bedoeld. Zulke discussies kun je beter voeren per PB denk ik.
Ik gaf een voorbeeld,niet dat ik dit daadwerkelijk doe,uiteraard is dat iets wat je beter via PB kan "uitvechten".
 
Nee kun je niet zelf, in dit geval is een user gebanned en alles wat die uitgedeeld heeft is dan niet meer zichtbaar gemaakt.

Over het over en weer negatieve punten uitdelen: zo lang reputatiepunten geen afzender hebben kan dat niet.

Als je kijkt bij mod-1 staat er, bij zijn "blokje" dat zijn vermeldingen van het reputatie systeem zijn uitgeschakeld.
 
Dat is mooi die reputatiepunten. Maar waar zie ik hoeveel punten ik heb? Ik heb me rotgezocht maar niet gevonden.

edit: ik heb het eindelijk gevonden: op het weegschaaltje van dit bericht klikken.
(en er achter gekomen dat ik nog steeds de standaard reputatie van 10 punten heb)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is mooi die reputatiepunten. Maar waar zie ik hoeveel punten ik heb? Ik heb me rotgezocht maar niet gevonden.

Als je op Gebruikersinstellingen klikt (bovenste menubalk in het forum) zie je op de pagina die je dan krijgt staan : Laatst toegekende reputatie , met een lijstje van de 5 laatste punten. Rechts staat hoeveel punten je nu hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan