• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een blonde vraag: zit er nog verschil tussen de smartcards die Ziggo voor haar testen gebruikt, vergeleken met de kaarten die wij consumenten hebben?

Voorbeeld waarom ik het vraag: ik kan me voorstellen dat Ziggo intern kaarten gebruikt die altijd alles mogen ontvangen... een soort 'superkaart' die niet gebonden is aan enige vorm van restricties. Dat is anders dan bijvoorbeeld een consument die 'slechts' een basispakket digitaal afneemt, waarvan de proefperiode reeds verlopen is en er keys bijgehouden moeten worden om te bepalen welke zenders er gekeken mogen worden die horen bij het abonnement.

Als dat verschil er is, kan ik me voorstellen dat er door Ziggo niet tegen bepaalde meldingen van de Humax aangelopen wordt. Wordt daar rekening mee gehouden tijdens deze testen?
 
e-19 help

Het E19 probleem moet bij jullie toch ook te reproduceren zijn? Als ik mijn decoders een tijdje uit heb gehad krijg ik in bijna alle gevallen een E19 melding. De Samsung 360 heeft hier het meeste last van en die moet ik soms echt van de stroom afhalen om het op te lossen. Ik vind het zwaar irritant dat ik soms wel 5 minuten moet wachten op beeld en kan me voorstellen dat je met een PVR die daardoor alleen maar zwart opneemt helemaal gek wordt.

Hier in de gemeente is ziggo vanaf april met het totale pakket op de kabel gezet ongecodeerd alle zenders vrij te ontvangen, gelijk dit apparaat gekocht de opnames gingen goed(geen e-19) meldingen.
Nu sinds een paar weken na de preview periode zijn alleen de pakketten waarop je geaboneerd bent te zien. Nu vaak na het opstarten de e-19 melding op normale kanalen voor ong 1 minuut, Daar gaat t ook mis met een paar opnames de laatste tijd. Als hij uit standby moet gaan opnemen krijgt hij waarschijnlijk ook eertst die melding, reden genoeg voor de humax om de opname te cancelen.
Ik hoop dat de mensen van ziggo hier wat aan hebben met testen.
Het lijkt toch of het veriffieren van de smartcard gegevens te traag gaat ofzo iets, is er misschien een zending smartcards niet helemaal goed is(te traag benaderbaar).

Ziggo succes met het oplossen van dit probleem , een pvr die niet goed opneemt is uiteindelijk waardeloos.:giveup::giveup:
 
Het E19 probleem moet bij jullie toch ook te reproduceren zijn? Als ik mijn decoders een tijdje uit heb gehad krijg ik in bijna alle gevallen een E19 melding. De Samsung 360 heeft hier het meeste last van en die moet ik soms echt van de stroom afhalen om het op te lossen. Ik vind het zwaar irritant dat ik soms wel 5 minuten moet wachten op beeld en kan me voorstellen dat je met een PVR die daardoor alleen maar zwart opneemt helemaal gek wordt.

Als je ontvanger niet aanstaat dan zal na het opstarten een E19 onstaan omdat een bepaalde key ontvangen had moeten worden. Normaal gesproken wordt de nieuwe key binnen ~30 sec ontvangen en zal de error vanzelf verdwijnen.
Bij de nieuwe ontvangers (humax 5000/5050 samsung 380) zal de ontvangen 2x uur 'wakker' worden om de keys up-to-date te houden. Hiermee zou juist een E19 moeten worden voorkomen.

We voeren op het @Home netwerk op dit moment een aantal testen uit om te kijken of de 5050 'de keys up-to-date weet te houden. Verder hebben we ook een test uitgevoerd op BBC3, waarbij de recording begint met de opname vanuit een still (19:55) en vervolgens gekeken is of de verandering van still > live (20:00) goed verwerkt is. Deze test gaf geen problemen weer, de recording geeft na enkele seconden nadat het live-signaal actief wordt ook het audio door. Deze test is ook vanuit standby uitgevoerd. We hebben bij deze test geen E19 waargenomen.
 
Misschien een blonde vraag: zit er nog verschil tussen de smartcards die Ziggo voor haar testen gebruikt, vergeleken met de kaarten die wij consumenten hebben?

Voorbeeld waarom ik het vraag: ik kan me voorstellen dat Ziggo intern kaarten gebruikt die altijd alles mogen ontvangen... een soort 'superkaart' die niet gebonden is aan enige vorm van restricties. Dat is anders dan bijvoorbeeld een consument die 'slechts' een basispakket digitaal afneemt, waarvan de proefperiode reeds verlopen is en er keys bijgehouden moeten worden om te bepalen welke zenders er gekeken mogen worden die horen bij het abonnement.

Als dat verschil er is, kan ik me voorstellen dat er door Ziggo niet tegen bepaalde meldingen van de Humax aangelopen wordt. Wordt daar rekening mee gehouden tijdens deze testen?

De smartcards zij identiek, uiteraard beschikken de kaarten wel over alle abonnementen.
 
Als je ontvanger niet aanstaat dan zal na het opstarten een E19 onstaan omdat een bepaalde key ontvangen had moeten worden. Normaal gesproken wordt de nieuwe key binnen ~30 sec ontvangen en zal de error vanzelf verdwijnen.
Bij de nieuwe ontvangers (humax 5000/5050 samsung 380) zal de ontvangen 2x uur 'wakker' worden om de keys up-to-date te houden. Hiermee zou juist een E19 moeten worden voorkomen.

Jij verklaart het als techneut vanuit de -beperkingen- van de gebruikte techniek. Mijn schoonmoeder echter ziet hier -als leek- een hele dure tv die niet goed werkt terwijl haar oude "fukijakitech" het meteen doet en ook sneller zapt :schater:.
Mijn 360 mag gewoon niet meer "slapen" ivm E19.
 
Ik heb mijn 5050 nu een tijdje en nog geen enkele mislukte opname gehad (afkloppen!). Ook geen rare meldingen. Ik zit op het Ziggo Sneek/Joure netwerk.
 
Als je ontvanger niet aanstaat dan zal na het opstarten een E19 onstaan omdat een bepaalde key ontvangen had moeten worden. Normaal gesproken wordt de nieuwe key binnen ~30 sec ontvangen en zal de error vanzelf verdwijnen.
Bij de nieuwe ontvangers (humax 5000/5050 samsung 380) zal de ontvangen 2x uur 'wakker' worden om de keys up-to-date te houden. Hiermee zou juist een E19 moeten worden voorkomen.

We voeren op het @Home netwerk op dit moment een aantal testen uit om te kijken of de 5050 'de keys up-to-date weet te houden. Verder hebben we ook een test uitgevoerd op BBC3, waarbij de recording begint met de opname vanuit een still (19:55) en vervolgens gekeken is of de verandering van still > live (20:00) goed verwerkt is. Deze test gaf geen problemen weer, de recording geeft na enkele seconden nadat het live-signaal actief wordt ook het audio door. Deze test is ook vanuit standby uitgevoerd. We hebben bij deze test geen E19 waargenomen.

Ik heb het idee dat dit probleem niet altijd aanwezig is. Bij ons heeft het tijden goed gewerkt (week of 10). Zodra de proefperiode van de smartcard verlopen was heb ik een keuzepakket besteld (op 05-06-2009). Het lijkt erop dat sindsdien de opnames mislukken. Wij hebben alleen een vaste opname staan op RTL4 voor ATWT (voor mn vrouw natuurlijk! :)) en deze begint 10 minuten van te voren. Misschien is dit handig om te weten.

Annoniem, als je nog extra info nodig hebt zoals smartcard nummer etc om te kijken of alles in het systeem wel goed staat, stuur me een PB en ik help je graag natuurlijk. Bedankt voor je support en updates hier!
 
We voeren op het @Home netwerk op dit moment een aantal testen uit om te kijken of de 5050 'de keys up-to-date weet te houden. Verder hebben we ook een test uitgevoerd op BBC3, waarbij de recording begint met de opname vanuit een still (19:55) en vervolgens gekeken is of de verandering van still > live (20:00) goed verwerkt is. Deze test gaf geen problemen weer, de recording geeft na enkele seconden nadat het live-signaal actief wordt ook het audio door. Deze test is ook vanuit standby uitgevoerd. We hebben bij deze test geen E19 waargenomen.

Is dat testen van het updaten van de keys niet mosterd na de maaltijd.Als dat een verbetering in de 5050 is had dat toch al voor de verkoop door Humax/Ziggo getest moeten worden.
De test still>live vind ik nou niet echt een bijzondere uitslag geven. Ik heb dit even getest met een 20 jaar oude VCR en die geeft ook geen problemen met de overgang still>live.
Hoe lang stond de 5050 al in standby bij jullie test van het E19 verhaal?
Ik neem aan dat als iemand As the world.... tijdens vakantie opneemt de 5050 max 23 uur standby staat.
 
ATWT wordt dagelijks opgenomen omdat m'n vrouw niet "live" kan kijken. De TV taat 's ochtends altijd wel aan, maar 's middags soms niet. Ik kan me voorstellen dat het E19 probleem alleen optreed als de 5050 in (diepe) standby staat, keys gaat updaten en (als hij al klaar is met updaten) automatisch gaat opnemen.

Dit kan onzin zijn, maar ik bedacht het me zo. Ik ga wel proberen in de gaten te houden wanneer het precies wel en niet optreedt.
 
Is dat testen van het updaten van de keys niet mosterd na de maaltijd.Als dat een verbetering in de 5050 is had dat toch al voor de verkoop door Humax/Ziggo getest moeten worden.
De test still>live vind ik nou niet echt een bijzondere uitslag geven. Ik heb dit even getest met een 20 jaar oude VCR en die geeft ook geen problemen met de overgang still>live.
Hoe lang stond de 5050 al in standby bij jullie test van het E19 verhaal?
Ik neem aan dat als iemand As the world.... tijdens vakantie opneemt de 5050 max 23 uur standby staat.

anoniem heeft al gemeld dat als het probleem tijdens de test fase niet was geconstateerd. Blijkbaar treed het alleen op in bepaalde omstandigheden.

Dat er nu actie wordt ondernomen is goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan