• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Port forwarding lukt niet - Geen WAN toegang tot Server

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ranger

Om een of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om portforwarding te activeren - of liever gezegd, portforwarding op de router lukt, maar levert geen resultaat als ik deze via WAN benader.

Zit bij Ziggo en heb een Motorola kabelmodem met een eenvoudige wireless router voor het thuisnetwerk. Aan de router hangt een IP camera - deze krijgt dus een IP van het locale netwerk. Router geconfigureerd met portforwarding naar deze IPCam. Normaliter verwacht ik nu dat met het WANIPAddress:port ik deze IPCAM vanuit het internet zou moeten kunnen benaderen, maar het werkt niet.

Wat doe ik fout? Bedankt voor de hulp!!
 
Welke poort heeft je camera dan nodig om er van buiten in te komen? (toch wel een poort die van 'buiten' gebruikt kan worden?)

En kan het niet zijn dat je TCP ipv UDP (of omgekeerd, weet niet wat je kamera gebruikt) ingesteld hebt bij de poort.
 
Bedankt voor je reactie - de IPCAm staat standaard ingesteld op poort 80. Kan dit overigens wel veranderen. Ik ben er vrij zeker van dat het aan de kabel ADSL modem danwel Ziggo zelf ligt, omdat ik het in een andere set-up gewoon aan de praat krijg (dwz andere provider, andere modem).

Bij de portforwarding heb ik standaard Both staan, en overigens ook beide opties afzonderlijk geprobeerd.

Is er een beperking op de WAN toegang tot mijn IP address, zoja ,wat is deze en is daar iets aan te doen?
 
Bedankt voor je reactie - de IPCAm staat standaard ingesteld op poort 80. Kan dit overigens wel veranderen. Ik ben er vrij zeker van dat het aan de kabel ADSL modem danwel Ziggo zelf ligt, omdat ik het in een andere set-up gewoon aan de praat krijg (dwz andere provider, andere modem).

Bij de portforwarding heb ik standaard Both staan, en overigens ook beide opties afzonderlijk geprobeerd.

Is er een beperking op de WAN toegang tot mijn IP address, zoja ,wat is deze en is daar iets aan te doen?
De beperking zijn een paar poorten, 25 (smtp) en een aantal 'gevaarlijke' poorten voor windows die voor bestandsdeling gebruikt worden.

Maar de andere staan gewoon open. Poort 80 dus ook, dat is een gewone http poort. Dat moet dus zo werken. Weet je zeker dat er geen firewall in die ip-kamera zit die alleen bepaalde ip-adressen toelaat ??
 
Poort 80 wordt trouwens ook nog wel eens gebruikt voor remote beheer van je router. Check even of dit niet het geval is.

Je geeft aan dat de IP camera een IP 'krijgt', dus denk ik dat je router op DHCP staat. Kun je op de camera een vast IP instellen? Het kan natuurlijk zijn dat door het DHCP verhaal je camera nu een ander IP heeft dan toen je het instelde.

Als je op je camera geen vast IP kunt instellen, kun je kijken of je in de router een 'standaard' IP kunt koppelen aan het MAC adres van je camera.
 
Bedankt voor de hulp - de suggesties één voor één afgewerkt en nog geen oplossing. Daarom eerst een geprobeerd om een eenvoudige HTTP server direct op de Motarola aan te sluiten en te kijken via een andere verbinding of ik via het WAN deze kan benaderen.

En zie daar, gelukt! Ergo, het probleem zit hem in de router (en niet in de IPCAM nog in de HTTP server om dat als ik de HHTP server achter de router aansluit ervaar ik het zelfde probleem als bij de IPCAM).

Conclusie: ik moet verder aan de slag met het correct configureren van de router en dat heeft verder niks met Ziggo te maken.

Bedankt voor de suggesties - hiermee heb ik in iedergeval het probleem gelocaliseerd!

Groet.
 
Geen forwarden

Ik zit ook met forward-problemen

Ik heb een WL-137 router waar ik upnp heb geactiveerd, en zelfs handmatig poorten heb open gezet zoals uitgelegd op:
https://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/WL-173/eMule.htm

Nog steeds krijg ik een gesloten port met port-scans e.d.
Ik denk dat de losse inbelmodem de poorten dicht houdt, maar ik heb geen idee hoe ik deze kan reconfigureren.
Ik heb deze statistieken via de router over mijn WAN-interface:
(ik zit zelf op de 192.168.0.x range)

Verbindingsmethode : DHCP Client
IP-adres : 94.210.141.242
Subnetmasker : 255.255.252.0
Standaardgateway : 94.210.140.1
DNS IP-adres : 212.54.40.25
MAC-adres : 00:0C:F6:44:45:33
WAN Port : Link is aanwezig.

Iemand een idee?

edit: de modem is een Motorola SBV5121E cable modem.
 
Nog steeds krijg ik een gesloten port met port-scans e.d.

Zelfs als portforwarding op je router werkt moet je ook op de computer deze poorten open hebben staan. Als je standaard een firewall aan hebt staan zoals in windows XP en Vista het geval is, moet je deze poorten voor emule ook openzetten op je computer zelf. Anders komen ze wel de router door, maar worden ze door je computer niet toegelaten.

Kan dit het zijn ?
 
Zelfs als portforwarding op je router werkt moet je ook op de computer deze poorten open hebben staan. Als je standaard een firewall aan hebt staan zoals in windows XP en Vista het geval is, moet je deze poorten voor emule ook openzetten op je computer zelf. Anders komen ze wel de router door, maar worden ze door je computer niet toegelaten.

Kan dit het zijn ?

Ik heb de firewall op de PC gewoon "open" staan op deze poorten. Het geheel werkte wel toen ik nog een andere (ADSL) router had. Ik heb voor de zekerheid de firewall tijdelijk helemaal uitgezet. Geen effect helaas.

Ik heb nu het volgende geprobeerd:
UPnP aangezet. -> geen effect
Handmatig een poort gedefinieerd -> geen effect
PC als DMZ host ingesteld -> geen effect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan